Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 19. okt 2017.

1. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: KLM, Saudia og SAS
    Klasse: Business
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: BKK
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antall poeng brukt: 95000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): 2890 NOK
    Antall reisende: 1 voksen
    Reisen finner sted i: Mai 2027
    Booket: Juli 2026

Skjermbilde 2026-08-15 kl. 02.21.45.png
    Flyvninger:
    OSL - AMS: KLM biz (B737-800)
    AMS - BKK: KLM biz (B777-300ER)

BKK - JED: Saudia biz (B787-9)
    JED - CDG: Saudia biz (A321-100/200 (XLR))
    CDG - AMS: KLM biz (B737-800)
    AMS - TRD: KLM biz (E195-E2)
    TRD - OSL: SAS biz (E195LR)

Kommentar: Destinasjonen for denne turen er Luang Prabang i Laos, så mesteparten av tiden vil jeg tilbringe der. Reisen fra Bangkok til Luang Prabang kjøpes separat. Et annet høydepunkt blir å prøve Saudias A321‑XLR med 1–1‑konfigurasjon i business. Jeg er litt heldig at jeg fikk reservert sete 1A. Ellers håper jeg at det slippes CDG-OSL i business på et senere tidspunkt.

2. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,326
    Bonuspoeng:
    113
    Flyselskap: KLM, AF
    Klasse: Premium økonomi
    Avreise: OSL
    Destinasjon: Kuala Lumpur / Singapore
    Enveis, T/R, Open Jaw: OJ
    Poeng : 427 500 EB + 3CT
    Skatter & avgifter (per person): 1480,- + 450,- (servicegebyr)
    Antall reisende: 6 (4 voksne og 2 barn)
    Reisen finner sted: februar 2027 (vinterferie uke8)
    Booket: august 2026
    upload_2026-8-18_0-10-37.gif
    Flyvninger:
    OSL - AMS / KLM / B737-800
    AMS - KUL / KLM / B787-9

SIN - CDG / AF / B777-300ER
    CDG - OSL / AF / A220-300

Kommentar:
    Barna ville egentlig til Vietnam og Da Nang. Pappa ikke like glad i doble poengpriser og kun økonomi billetter. Litt AwardFares og litt sas.no fant han far billetter i PE med kun 1 mellomlanding begge veier. Jeg fant «samme flight» til SIN istedenfor KUL, men ho mor har visstnok rundet Singapore, så da prøver vi Kuala Lumpur…

Avreise onsdag litt over kl 17 betyr søknad om en dags fri (fredagen) og en jeg-beklager-mail på torsdagen til læreren. Skal etter planene vært i eget hus innen kl 19 fredag uken etter. Regner også med at alle er oppe kl 05.00 mandag, frokost ferdig inntatt og venter kun på at SFO skal åpne (erfaring fra tidligere turer til SEA).

Planen er mest mulig Kuala Lumpur før vi får bil til å kjøre oss til Legoland Malaysia for en dag eller to. Siste etappe blir Crowne Plaza Changi Airport, en forhåpentligvis god natt - utsjekk med bagasje igjen hos hotellet blir det MRT for alle pengene før innsjekk, lounge og dusj og til slutt avreise nesten midnatt.

Gleder meg til Kuala Lumpur. Gleder meg til all frukten, mon tro det er sesong for durian da eller ei…

Aldri flydd PE utenom SAS, så det blir også spennende.

3. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    28,373
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: Garuda, KLM,
    Avreise: Jakarta
    Destinasjon: Bali
    Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis
    Poeng : 60.000
    Skatter & avgifter (per person): 1076 (summen inkluderer 450kr ST gebyr)
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted: januar 2027

Garuda med en 737 (3-3 med blokkert midtsete ser det ut som), KLM 777 (skikkelig C med 1-2-1).

Hadde allerede en bestilling TRD-AMS-CGK men halvannen uke i byen er nok litt i overkant, så det blir en tur til Bali.
    Ja, det er mange direktefly, men når komboen Garuda og KLM dukket opp med sin 5th freedom flight var det et enkelt valg. Til og med fruen var entusiastisk pga rutingen både fordi hun, som meg, ønsker å besøke Singapore flyplass, samt at vi kan utvide vår KLM huskolleksjon.
    Håper at det dukker opp hjemreise fra Bali på award, hele veien hjem til TRD også slik at vi slipper å kjøpe Bali-Jakarta utenom. Tar gjerne turen innom SIN en gang til :D

4. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    2,183
    Bonuspoeng:
    93
    Flyselskap: Garuda Indonesia, Virgin Atlantic
    Klasse: Biz
    Avreise fra: AMS
    Destinasjon: CGK
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw
    Antall poeng brukt: 285 000 + 2x CT
    Skatter & avgifter (per person): kr. 2 500,-
    Antall reisende: 3 voksne
    Reisen finner sted i: Juni/juli 2027
    Booket: August 2026

Flyvninger:
    AMS-CGK / GA Biz / 777-300

CGK-ICN / GA Biz / A330-300
    ICN-LHR / VS Biz / 787-9 :\

Først 40 minutter med en agent som til slutt kom fram til at jeg hadde en for lang "layover" i Indonesia, den kunne ikke være over 48 timer. Hun anbefalte derfor å ta dette som fire enkeltbookinger. Nyttet ikke at jeg forsøkte å forklare at det ikke er noen begrensning som det på sluttdestinasjonen, som jo Indonesia er i dette tilfellet.

Fikk så den rake motsetning med neste jeg ringte, fikset alt på løpende bånd og null usikkerhet eller feilinformasjon.

Da er det bare å vente til det dukker opp feeder til AMS og hjem fra LHR, så er sommerferien '27 i boks.

5. Calling

Calling Veteran

Likes mottatt:
    17,076
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: KLM, VN, AF
    Destinasjon: HAN + BKK
    Antall poeng brukt: 142500 + CT
    Skatter & avgifter (per person): kr. 2710
    Reisen finner sted i: November 2026

Flyvninger:
    OSL-AMS / KLM / A321neo
    AMS-FRA / KLM / Embraer 175
    FRA-HAN / VN / 787

HAN-BKK – Sannsynligvis billett for penger

BKK-CDG / AF / A350-900
    CDG-OSL / AF / A220-300

Kommentar:
    Jeg har i lengre tid sett for meg en tur til Asia tidlig vinter. Da får det heller være at det blir doble poeng bortover. Snakket med ei utrolig hyggelig og hjelpsom norsk(!) dame. Hanoi blir en ny by for meg, og Bangkok er alltid sjef. Håper september og oktober går fort :)

6. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,991
    Bonuspoeng:
    93
    Flyselskap: SAS
    Avreise fra: BGO
    Destinasjon: SFO
    Enveis, T/R, Enveis
    Antall poeng brukt: 30 000
    Skatter & avgifter (per person): kr. Ca 850,-
    Reisen finner sted i: August 2026

Avreise fra: SEA
    Destinasjon: OSL
    Enveis, T/R, Enveis
    Antall poeng brukt: 30 000
    Skatter & avgifter (per person): kr. Ca 250,-
    Reisen finner sted i: August 2026

Flyvninger:
    BGO-CPH / SK Biz / A320
    CPH-SFO / SK Biz / A350

SFO-SEA / Delta revenue /A220

SEA-CPH / SK Biz / A350
    CPH-OSL / SK Biz / A320

Var gira på Asia-tur til helga. Men partnersøket sine nettsider var ikkje samarbeidsvillige og dermed rauk planen om Tokyo. Med tanke om å reise om kort tid måtte ein difor sjå på kva SAS hadde å by på og joda: Mulig å komme seg både til og frå vestkysten. Så då blir det slik med litt Delta innimellom. Det gledes!

7. Korsvoll

Korsvoll Nytt Medlem

Likes mottatt:
    148
    Bonuspoeng:
    28
    Flyselskap: VS, SK
    Avreise fra: ICN
    Destinasjon: OSL
    Antall poeng brukt: 324 000
    Skatter & avgifter (per person): kr. 1295
    Antall reisende: 3 voksne
    Reisen finner sted i: Juni 2027

Flyvninger:

ICN-LHR / VS Biz/ 787-9
    LHR-OSL / SK Biz / 320 Neo

Kommentar:
    Etter frislippet tidligere i sommer til Tokyo med SAS fant man endelig en relativt fornuftig retur. Dog med coffin class foreløpig, men har et mikroskopisk håp om at Virgin bytter til Airbus på ruten. Alternativet var AF i prem eco, men ganske klar beskjed fra reisefølget at biz var eneste alternativ. Forresten masse tilgjengelighet med VS fra Seoul i mai og juni for de som også slo til på "feilen" fra SAS. Booket direkte på nett, gjennomgående til Oslo.

8. FlyingYeti

FlyingYeti Trives best på tur

Likes mottatt:
    75
    Bonuspoeng:
    18
    Flyselskap: AF, SK
    Destinasjon: HKG + ICN
    Antall poeng brukt: 190 000
    Skatter & avgifter (per person): kr. 1134 + 750 kroner rebooking fee
    Antall reisende: 1 voksne
    Reisen finner sted i: Mars 2027
    Booket: Mars 2026 + Retur lagt til Juni 2026

Flyvninger:

OSL-CDG / AF Biz / A220
    CDG-HKG / AF Biz/ A350

CTU-ICN / Cash - Ikke booket enda, blir mest sannsynlig med Air China

ICN-CDG / AF Biz / A350
    CDG-OSL / SK BIZ / A320

Kommentar:
    Ble invitert til te-sermoni i Hong Kong i forbindelse med et bryllup til en god venn neste år. Det var ingen forventning om at jeg skulle ta turen, da te-seremoniene egentlig er for familien, og ikke vil være så stor ståhei rundt.

Men det å gi en bonusnisse en unnskyldning til å reise long-haul til Asia går jo bare en vei:p , så jeg var ikke vond å be.

Fant først enveis tur til ICN via London med Korean Air som jeg booket på nett. Hvor planen da var å komme seg derfra til HKG selv. Så dukket det i juni opp en retur fra ICN til OSL, jeg ringte inn og fikk denne lagt på. Dagen etter var det sluppet billetter fra OSL - HKG med Air France, de hadde heldigvis (for en gangs skyld) ikke billettert ferdig den første endringen. Så jeg ringte inn på nytt og fikk endret utreise, og to dager etter fikk jeg PDF på mail med reisen over :).

Meget fornøyd med rute, vi blir en liten gjeng som reiser først til HKG, også videre inn i Kina hvor jeg aldri har satt fot før. Klarte også å fikse billetter med Cathay i biz til brudeparet ved å bruke avios, booket via finnair.

Blir veldig artig å prøve Air France biz for første gang, takk igjen til alle her på forumet for gode tips og triks :D

Last edited: 19. aug 2026
  9. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,697
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: Garuda
    Klasse: Economy
    Avreise fra: CGK
    Destinasjon: LOP/DPS
    Antall poeng brukt: 75 000 poeng
    Skatter & avgifter (per person): 600,- pr pers
    Antall reisende: 3 pers + 1 infant
    Reisen finner sted i: Mai/Juni 2027

Flyvninger:
    CGK-LOP / GA Economy (737-800)

DPS-CGK / GA Economy (A330-300)

map.gif

Kommentar:
    Fikk ikke lagt hverken LOP eller DPS på min eksisterende booking som er t/r CGK med Garuda. Så da ble det å booke separat. Ettersom flyturen kun er på 2t så ble det i economy for å spare poeng. Ingen CT brukt heller da det blir bortkastet.

Ringte inn og snakket med en agent som fant alt, rotet noe fælt med navnene og la etternavn som fornavn (premium support dette..) så når hun skulle gå tilbake og endre navnene så forsvant bookingen sa hun og ingen billetter ledige noe mer... lol

@Kjetil L sa man kunne gå på manage bookings på sas.no og se om man fant temporary bookingen der, og der lå den med eget refnr. Ringte så på nytt og fikk hjelp av en hyggelig danske. Billetter og ferdig.

Eneste er at på nett så tar sas 250,- i service fee for en t/r cgk-dps mens på tlf sa de 450,- jaja.

Blir 3t self transfer på tur til LOP så håper det går med immigrasjonen i CGK. Men kommer inn på Garuda Business og med eVoA så burde det vel gå smidig.
    Sikret meg med 4t på returen.

Kjøper LOP-DPS med TransNusa utenom. Orker ikke 3,5t med hurtigbåt/ferge fra Lombok til Bali med 2 kids på 3 år og 9 mnd.

10. Tupolev144

Tupolev144 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    13
    Flyselskap: SK + Virgin
    Destinasjon: BGI
    Antall poeng brukt: 180 000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): 2300 + 950 (Servicegebyr)
    Antall reisende: 2 voksne + 1 infant
    Reisen finner sted i: September 2027
    Reisen booket: August 2026

Flyvninger:
    OSL – CPH // SK // A320
    CPH – LHR // SK // A320
    LHR – BGI // VS // A330-300
    BGI – LHR // VS // A330-900neo
    LHR – OSL // SK // A320

Hadde en tur til Dubai som gikk i vasken (kansellert av KLM), fikk CT forlenget med 3mnd, og drar heller til Barbados

11. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Flyselskap: KLM, SK, AeroMexico
    Klasse: BIZ
    Destinasjon: Cancún / Mexico City
    Enveis, T/R, Open Jaw: OJ
    Poeng : 140 000 + CT
    Skatter & avgifter (per pers): 3452 kr
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted: februar 2027
    IMG_1724.jpeg
    Flyvninger:
    OSL - AMS / KLM / B737-800
    AMS - CUN / KLM / B787-9

MEX - MAD / AM / B787-8
    MAD - AMS / KL / B737-800
    AMS - SVG / KL / B737-700
    SVG - OSL / SK / Embraer 195

Kommentar:
    Fin tur til Mexico i vinterferien med varme og sol i Karibien før Mexico City med byliv og pyramider.

Merker meg at Stavanger kan legges til listen over odde byer som kan gi longhaultreff i BIZ. Det løste hjemreisa da ingen av de vanlige hub’ene ga treff

12. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    6,898
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: KL, AF, SK
    Klasse: Biz/Eco
    Avreise fra: AMS
    Destinasjon: SIN
    Retur til: BOO
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open jaw (+ enveis)
    Antall poeng brukt: 95 000 + CT (+ 114 000)
    Skatter & avgifter (per person): 2355 kr + 15 EUR + 750 kr (+ 1846 kr)
    Antall reisende: 1 voksen t/r (+ 1 voksen på utreise)
    Reisen finner sted i: Nov 2026
    Booket: Feb / Aug 2026

Flyvninger:
    AMS-SIN / KL Biz / 777-300ER

SIN-CDG / AF Biz / 777-300ER
    CDG-OSL / SK Eco / A320neo
    OSL-BOO / SK Eco / A320neo

Kommentar:
    Fikk ønske om å skaffe billett til medreisende på samme utreise for en stund siden. Fikk i natt varsel fra awardfares om åpning av 6 seter på KL biz så da ble det endring til det. Siden utreise er på en mandag vurderer jeg å la den stå som open jaw og ta helgen før i Amsterdam.

Ringte inn kl 05:45 for endring av eksisterende billett med CT, den ble billettert på nytt nå kl 12:00. Separat billett på utreise til medreisende bestilt på nett uten CT.

upload_2026-8-26_12-16-17.png

Lillegutt, Ololsen, Flymunda and 6 others like this.
  13. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    12,272
    Bonuspoeng:
    183
    Våknet opp til e-post fra Korean om at avgangen ICN-CGK var flyttet frem så den gikk fra ICN omtrent når flyet mitt til ICN skulle gå fra NRT. Så gikk det et par timer og jeg fikk e-post fra Garuda om at CGK-SYD var kansellert og jeg var flyttet til flyet dagen før, altså dagen før flyet mitt gikk fra NRT. Begge deler suboptimalt. Så gikk det noen timer til og jeg fikk sms og e-post fra SAS. Ferdig billettert ombooket til NRT-ICN (opprinnelig flight) - HAN - SYD de to nye leggene med VN. Ingen poengendring eller noe annet. En rute som egentlig er bedre. Dette ble en god dag.

14. turaga008

turaga008 EBD

Likes mottatt:
    781
    Bonuspoeng:
    93
    Flyselskap: Qatar Airways
    Destinasjon: Seoul / Sør-Korea
    Poeng : 206 000 Avios
    Skatter & avgifter (per person): 2530kr
    Antall reisende: 2
    Reisen finner sted: April 2027 - Cherry blossom sesong

Flyvninger:
    OSL - DOH Qatar Business 787-8
    DOH - ICN Qatar Qsuites Business A350-1000

Kommentar:

Dette blir moro, har lenge hatt lyst til å reise i Qsuites. Det blir kun 3-4 dager i Seoul før vi tar turen videre til Tokyo hvor vi er heldige nok til gratis opphold i flott sentral leilighet alene. Deretter er par uker i Tokyo + en tur opp til Sapporo før hjemreise enten fra Tokyo, Osaka, eller Hong Kong, litt avhengig av hva vi finner av hjemreise fra bl.a British Airways, Cathay, SAS, eller AF. Målet er god mat og å se blomstringen av sakuraen i Sapporo som innen midt/sent april er i blomstring.

Avgang fra Oslo til Doha med Qatars eldre 787-8 business class. Det tar 6,5t. Deretter har vi en lang layover hvor det ser ut til at Qatar flyselskapet eller Qatar turistselskapet dekker flott hotell for oss.

Så blir det videre til Seoul med Qatars flotte A350-1000 med Qsuites. Ekstra spennende er at 1000-modellen er de første som skal bli utstyrt med Qsuites 2.0! Arbeidet settes i gang nå i 2026 så det hadde vært en ekstra bonus!

Turen ble booket med Avios gjennom Qatar sin nettside etter mye manuell tråling og multi-city sjekking, ingen god Awardfares eller søkemotor for QR dessverre. Likevel fant jeg til slutt frem off-peak saver awards, så er svært fornøyd med prisen! Jeg har for øvrig fire BA vouchers jeg behøver å bruke opp, så angående hjemreisen tar nok BA prioritet, synd det er så vanskelig med bonusseter for Japan-reiser med de, ikke ulikt Skyteam :p

Men gleder meg stort, samboer gleder seg stort. Bedre start på en Korea og Japan reise skal man vel lete en stund etter! :)

DJasko, Teknolai, Ololsen and 18 others like this.
  15. interface87

interface87 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,227
    Bonuspoeng:
    93
    Flyselskap: SK, KL
    Destinasjon: CWL, BRS
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open jaw
    Antall poeng brukt: 40 000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): 1812
    Reisen finner sted i: Okt 2026
    Booket: Aug 2026

Flyvninger:
    OSL-CPH / SK Biz
    CPH-AMS / KL Biz
    AMS-CWL / KL Biz

BRS-AMS / KL Biz
    AMS-OSL / KL Biz

Kommentar:
    Norges Fotballforbund slapp i dag billetter til Wales–Norge, og selvfølgelig blir det tur over for å se kampen!

Samtidig benytter jeg én av årets åtte opptjente CT-er og en overfylt poengbinge. Når cashprisen for Wales-turen alene er rundt 6.500 kr, synes jeg dette var en ok anledning til å få brukt én av dem.

Med et allerede godt fylt reiseprogram i Businessclass, booket med poeng ut 2026 og helt frem til mai 2027, ser reiseplanene foreløpig slik ut: Kreta → Colombia → Japan → Sør-Korea → Maldivene → Thailand → Japan

DJasko, Maggie, Kjetil L and 14 others like this.
  16. turaga008

turaga008 EBD

Likes mottatt:
    781
    Bonuspoeng:
    93
    Oppfølging til denne ^

Flyselskap: British Airways
    Avreise: HKG
    Destinasjon: London
    Poeng : 110 000 Avios + 1 British Airways CT
    Skatter & avgifter (per person): 564kr
    Antall reisende: 2
    Reisen finner sted: Mai 2027

Flyvninger: HKG -> LHR BA A350-1000 Club Suites Business

Kommentar:
    Oppfølging til Qatar innreisen bestilt i går, fant en flott retur nå på rappen. Da blir det fra Hong Kong til Heathrow i British Airways sine flotte Club Suites.

Turen blir altså Oslo til Seoul gjennom Doha med Qatar business. Deretter fra Seoul til Tokyo og et par uker opphold der. Og til slutt Tokyo til Hong Kong for noen dager der :)

Det blir altså Asia rundt + god nytelse av både Qatar og BA business. Siste målet litt nå er å få kjøpt meg A380 business tur med Asiana (eller Korean Air innen den tid) fra Seoul til Tokyo, det hadde vært stas!

Last edited: 28. aug 2026
  17. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,051
    Bonuspoeng:
    93
    Snap_2026.08.2811h25m26s.png En oppdatering til denne reisen, https://insideflyer.no/forums/threa...r-vanlig-poengreise.9284/page-370#post-616955
    OSL-CPH har nå blitt lagt til som feeder. Og LAS-MAN-OSL har blitt endret til Business Class.
    Den ser nå slik ut:

Flyselskap: SAS, Virgin Atlantic
    Destinasjon: ATL, LAS
    Antall poeng brukt: 72 000 + FlyPremium + CT
    Skatter & avgifter (per person): 944 NOK + 1 192 NOK
    Reisen finner sted i: Juni 2027

OSL-CPH / SK Business A320neo
    CPH-ATL / SK Business A350-900
    LAS-MAN / VS Upper Class A350-1000
    MAN-OSL / SK Business A320neo

Jeg endte opp med at det beste alternativet var å booke to enveisreiser. Det er den beste ruta, og den koster minst kroner og minst poeng.
    ATL-LAS blir med leiebil via en del andre steder.

SAJblue, Kjetil L, NoLimit and 10 others like this.
  18. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,480
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: KLM, Vietnam Airlines, Air France
    Avreise fra: TRD
    Destinasjon: BKK
    Antall poeng brukt: 142 500p + CT
    Skatter & avgifter (per person): 2585,-
    Reisen finner sted i: Mai 2027

Flyvninger:
    TRD-AMS / KL Biz
    AMS-BKK / KL Biz

BKK-SGN / VN Biz
    SGN-CDG / VN Biz
    CDG-AMS / AF Biz
    AMS-TRD / KL Biz

Lillegutt, Flymunda, Rapolo and 8 others like this.
  19. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,664
    Bonuspoeng:
    93
    Flyselskap: Virgin Atlantic, Delta
    Klasse: Business + Delta First
    Avreise fra: LHR
    Destinasjon: TUS (via LAX)
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur retur med open jaw
    Antall poeng brukt: 280.000 + 2 x CT
    Skatter & avgifter (per person): 5068,-
    Antall reisende: 4 voksne
    Reisen finner sted i: Juli 2027

LHR-LAX / VS Upper Class A350-1000
    LAX-TUS / DL First E175
    LAX-LHR / VS Upper Class A350-1000

Feedere er ikke lagt ut med SAS enda, så de kommer og da halveres vel skattene og avgiftene cirka, men er sånn 80% fornøyd med denne rutingen foreløpig. Skulle fly SFO-LAX-LHR hjem, men agenten i går fant ingenting og visste ikke hvordan vedkommende kunne finne disse reisene. Siden det var en open jaw kunne jeg heller ikke booke online. De forsvant i natt, før jeg fikk ringt inn og bestilt dem.

Har lett noen uker etter noe på vestkysten som kan kombineres, og funnet en del rutinger, men først i helgen fikk vi låst datoer/sted. Da var en del long gone og alternativene få. Ikke optimalt å fly til Tucson egentlig, men nå blir det sånn. SFO var førstevalget hjem, men det blir LAX hjem. Får se om vi eventuelt betaler til LAX selv eller hva som dukker opp.

Booket LHR-LAX tur/retur først for å sikre oss og var innstilt på å betale 3000 i endringsgebyr, men en flink norsk agent på premium kundeservice kunne heldigvis sakene sine og trikset tilbake poengene og CT sånn at vi fikk holde disse før de andre ble kansellert. Da slapp jeg helt unna endringsgebyr også.

Last edited: 31. aug 2026
    Lillegutt, marekz, Ololsen and 13 others like this.
  20. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,681
    Bonuspoeng:
    93
    Avreise fra: Norsk By
    Destinasjon: Mumbai (BOM)
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur
    Antal poeng brukt: 60.000 (+FP4)
    Skatter & avgifter (per person): 1.159 NOK
    Reisen finner sted i: Oktober 2026

Flyvninger:
    Norsk By - CPH / SAS Biz (A320n)
    CPH - BOM / SAS Biz (A330)
    BOM - CPH / SAS Biz (A330)
    CPH - Norsk By / SAS Biz (A320n)

Kommentar:
    Plukket opp en tur når ruteåpningen ble reannonsert i august og bonusbillettene fløt "fritt". Tilslutningsfly i begge ender hadde lite heldige tidspunkt, så jeg krysser fingre sterkt for en schedule change eller Same Day Change for å holde layover nede i et par timer - i stedet for en knapp arbeidsdag hver vei. Det er nesten motivasjon i seg selv å reise med kun håndbagasje for å ha muligheten på hjemturen.

Med ankomst og avreise Mumbai på natt føler jeg at faller litt i mellom to stoler på overnatting. Skal jeg gå for to eller tre-fire netter på hotell? Og bli på ett hotell, eller sjekke ut tre forskjellige?

SAJblue, Lillegutt, milehigh and 6 others like this.

Del denne siden