Det ordnet seg i dag! Med et par andre endringer blir reiseruten som følger: OSL-FRA-VIE: LH Business A320/321 VIE-BKK: BR Business B777-300 BKK-SIN: TG Business B747-400 (reservert sete i F-kabin) SIN-BKK: TG Business B777-200 BKK-CDG: TG Business A380 CDG-BRU:SN Business A320 BRU-OSL SK Plus B737
TG har nye a350 på BKK-BRU.... ny kabin... kanskje det stilleste flyet noen sinne produsert... Just sayin
Vurderte den, men mangler 380 på lista, og med lite seter tilgjengelig på 350 ble det sånn denne gangen....
Edit: Åpnet opp seter på business så fikk endret. MEN jeg måtte vente 20 min på tlf. Svensk kundeservicemann hadde da kjørt full refund på orginalbooking og poeng for så å belaste igjen...da jeg påpekte at de sist bare belastet mellomlegg på skattene sa han at det var noe Tallin gjorde...vel, det var Svensk amex som gjorde det..men så lenge de ikke sletter bookingen er det greit. Blir alltid litt nervøs når ting drar ut i tid og de driver og trikser. Har et litt angstfullt forhold til dette fra USDM-tiden da bookinger plutselig forsvant/ble kansellert.
Virker som det er en agent som tar telefonen og noterer detaljer for å sende sette videre. Jeg booket i ettermiddag og virket som agenten måtte få noen til å sette opp reisen. Når det var gjort kunne hun etterpå justere andre flights (fikk feil dato) og så velge seter. Ventet vel rundt kvarter før ruten var klar. Ble ikke opplyst om hva det koster eller hvilke regler som gjelder for endring og kansellering slik de normalt gjør.. Men ble i alle fall billett
Sjekket kontoen min, og de returnerte 190K og trakk først 140K, så returnerte de 140K og trakk 190K...så ikke helt proff-i-utlandet det der...ikke rart det tar tid
Dro med brodern på tur til Japan i oktober: OSL-FRA LH biz FRA-MUC LH biz MUC-ICN LH F ICN-NRT Asiana biz HND-KIX ANA biz KIX-BKK TG F BKK -MUC TG F MUC-ARN SK go ARN-OSL SK go LH F = gjentas gjerne TG F = kan godt velge noe annet
Indeed I did Men sjekket også min saldo og ser ikke ut til at jeg er belastet. Får se neste gang jeg drar kortet om det funker, men kontoen har blitt trukket poeng.. En bekymring er jo også at avgifter og gebyr ser ut til å være nesten 4500kr.. Det synes jeg er ganske drøyt for en liten tur til Taiwan.. Er jo mer enn jeg betalte for Asia via USA i F ...
Er ikke veldig betryggende at SAS har agenter på CT-opplæring i Sverige..men det er vel hakket bedre enn den normale kundeservicen, som ikke klarte å utstede billetten min i det hele tatt. Jeg har én endring igjen på min CT-tur, venter på at en flight skal åpne seter, men kvir meg for å ringe inn når jeg ser slike eksempel.
Flyselskap: SAS, EVA Air, Thai Klasse: Business / First Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Sydney (SYD) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 240.000 Skatter & avgifter (per person): 3.550 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Januar 2017 - Februar 2017 Booket: Oktober 2016 Flyvninger: OSL-LHR / SAS Plus (737) LHR-BKK / EVA Biz (777-300ER) 18 timer stopover BKK-SYD / Thai First (B747-400) SYD-BKK / Thai First (747-400) BKK-LHR / Thai First (A380) LHR-OSL / SAS GO (737)