Flyselskap: LH, ANA, Thai, Asiana
Klasse: First / Business
Avreise fra: Oslo
Destinasjon: Bangkok (BKK)
Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw
Antal poeng brukt: 95.000 CT
Skatter & avgifter (per person): ca. 3.600 NOK
Antall reisende: 1 voksen
Reisen finner sted i: Nov 2017 - Des 2017
Booket: November 2017
Flyvninger (Alle flyvninger i business):
OSL-FRA (LH C A320)
FRA-HND (LH F 747-8i)
HND-BKK (TG F 747 Ny kabin)
BKK-ICN (TG F 747 Gammel kabin)
ICN-NRT (OZ C A380)
HND-FRA (NH F 777-300ER)
FRA-OSL (LH C A320)
Altså F med både LH, ANA og Thai
Ble en del frem og tilbake for å få en god kombinasjon med følgende kriterier:
- Flest mulig F reiser med kvalitetsselskaper, der utreise skulle være fra selskapets hub, altså LH fra Tyskland, Ana fra Japan og Thai fra BKK. Dette for å få best mulig lounge/service opplevelse.
- LH og ANA stod høyt på listen ettersom jeg har flydd Thai før
Har prøvd å finne LH F FRA-SIN for så å få inn en SQ F via Jakarta til BKK, men det har ikke åpnet seg noe.
Jeg booket først Asiana FRA - ICN med tips fra
@Fredrik81 , men da LH åpnet seg hoppet jeg på den fra FRA til HND. Da blir det en 11,5 timers reise med 12 timer i Tokyo før Thai F tar meg 7 timer til BKK.
På returen har jeg sett på flere alternativer, men da ANA hadde en F ledig fra HND-FRA jobbet jeg ruten opp etter den flyvningen. Kriteriet var da F Thai ut fra Thailand for å få ground service opplevelsen på BKK flyplassen. Jeg fant da en rute med Thai F til ICN og Asiana til NRT, 13 timer i Tokyo og tid til å komme meg til HND der ANA tar meg hjem til Europa - jobbet slavisk etter
@Are sin oversikt over F ruter som kan bookes med EB.
For å gjøre reisen optimal håper jeg en direkteflygning BKK-HND Thai F på returen (samme som jeg reiser til da den har oppgradert kabin), og en tidligere flight OSL-FRA for å ha lengre tid enn 2,5 timer på FCT.
Kom gjerne med andre innspill - jeg er helt flex på utreise 5 dager +/- men må være hjemme til jul
Gleder meg mer til reisen enn tre uker i Thailand!!
View attachment 26174
Vis alt...