Flyselskap: SAS, Lufthansa, Air China, Ana, Asiana Klasse: Business, first Avreise fra: Molde Destinasjon: Tokyo Enveis,t/r,open jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 140.000 + CT Skatter og avgifter (per person): 3500kr Antall reisende: 2 Reisen finner sted: Juni 2018 Booket: November 2017 Flygninger: MOL-OSL / SAS Plus (737-700) OSL-FRA / LH Biz (A320-200) FRA-PEK / Air China First (777-300) PEK-NRT / ANA Biz (787-8 Dreamliner) NRT-ICN / Asiana Biz (A321-200) ICN-FRA / Asiana First (A380) ***20timers rehab på nærmeste radisson FRA-OSL / Lufthansa Biz (A320-200) OSL-MOL / SAS Plus (737-700) Bakgrunn: Fikk min første CT og hadde tenkt å få prøvd den oppgraderte business kabinen til SAS fra CPH-Tokyo. Og ta med en god kompis som stort sett flyr fullstappa charter til spania hver gang han forlater landet, så en tur i business hadde nok blitt julekveld uansett. Men så begynte jeg å lese meg opp litt på muligheter, tips og triks rundt det med å ta i bruk CT. Og takket være dette forumet fikk jeg se muligheter jeg omtrent ikke ante gikk an. Langt ifra noen av de værsting-rutene folk har fått gjennom men jeg er fornøyd med å ha fått tak i First begge veier, kurrant rute men med overnatting i FRA på hjemreise.
Kan du skrive litt om Air China first-flighten?? Har samme rute til NRT i vinter, vurderer å bytte til Asiana direkte fra FRA, men det ødelegger veldig for antall timer i Tokyo...
Reiser ikke før juni neste år, så kan evt lage en liten review da. Men vil gjerne høre hvordan din vinter-tur ble når den tid kommer.
Ja. Om du får ANA F så hadde jeg nok gjort det.. Med mindre 25k poeng er tungt å komme over vel og merke..
Jeg har strengt tatt poengene. Men jeg merker jeg er litt kjip på de også. Men F lounge i Tokyo er nok ganske bra, så jeg får se om det dukker opp noe. Jeg har uansett er ganske ok rute nå, så hvis det ikke dukker opp noe så får det heller være. Noe erfaring med om det er sannsynlig at ANA slipper noe i F på tampen?
Det hender de gjør det. Jeg hadde helt klart holdt et øye med det. Du har jo riktignok ikke så mye tid på deg, men EVA flyr 777 fra SIN og Singapore flyr 777 fra IST. Dette har jeg lagt inn i min rute til påsken for å få to bra C produkt.
Flyselskap: TK Klasse: Business Avreise fra: Oslo Destinasjon: Ho Chi Minh (SGN) T/R, Antal poeng brukt: 280.000 (2XCT) Skatter & avgifter (per person):. 1339,- NOK Antall reisende: 4 voksen Reisen finner sted i: Desember2017-Januar 2018 Booket: Oktober 2017 Flyvninger: OSL-IST (TK C A321) IST-SGN (TK C A333) SGN-IST (TK C A333) IST-OSL (TK C A320) Svært fornøyd med å finne 4xC billetter til SGN i romjula til over nyttår (14 dager) så sent som i oktober. Også flott få utnyttet et utgående CT + en ny for året. Fru Flighter og 2 studenter ble veldig happy med far Det blir nyttårsfeiring i Saigon før vi flyr videre til DAD hvor vi skal bo på nyetablerte Koi Resort i fantastiske Hoi An. Dessuten ble det overaskende lave avgifter. Hadde først bestilt tur til SIN for meg og fruen i november som ble ombooket til SGN i desember og på den bookingen var avgiftene kr 2700 per pers.
Flyselskap: SAS, Swiss, Avianca Klasse: Business, Plus Avreise fra: Oslo Destinasjon: San Josè, Costa Rica Enveis,t/r,open jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 110.000 + CT Skatter og avgifter (per person): 4057kr Antall reisende: 2 Reisen finner sted: Desember 2017 Booket: Oktober/November 2017 Rute: OSL-ZRH-MAD-BOG-SJO-BOG-BCN-ZRH-OSL Flygninger: LX1211 OSL ZRH (320) LX2032 ZRH MAD (CS100) AV0047 MAD BOG (787) AV0692 BOG SJO (319) AV0691 SJO BOG (320) AV0018 BOG BCN (787) LX1955 BCN ZRH (320) SK4842 ZRH OSL (737) Bakgrunn: For meg så representerer denne reisen to milepæler. For det første har jeg aldri før reist en slik melkerute. Men hva gjør vel det når man rekker å benytte årets CT, i høysesongen. Den andre milepælen er at jeg aldri før har gjort en slik langreise på så kort varsel, jeg liker å planlegge i god tid. Sistnevnte beror på at det har vært svevende helt til ganske nylig med hvor vi skulle dra. Det blir også kjempegøy å prøve et nytt flyselskap (Avianca) og besøke nytt land (Costa Rica). Jeg har tidligere postet deler av denne turen fram til Cartagena, Colombia, men å ble det altså til slutt Costa Rica som ble målet. Når jeg ringte Tallinn fikk jeg svar etter et minutt, noe jeg må si var helt innenfor. Agenten fant på eget initiativ fram en rute som var mer effektiv enn den jeg selv hadde valgt. Hun framstod som kunnskapsrik og effektiv. MEGET fornøyd . Det er to kjipe ting her, det ene er at det blir 6 timer i Bogota før reisen videre til San Josè, vurderer å kanskje stikke ut fra flyplassen en tur her. Vi får se. Det andre er at det som man kan se, ble en del skatter og avgifter, drøyt 4000. Det som er bra, er at når vi endret sluttdestinasjon fra CTG til SJO, så gikk poengforbruket ned fra 140' til 110'. Det er jo gøy, selv om det er litt snodig å reise innom en 140' sone for å komme til en 110' sone. I lys av at mange har ytret negativt fordi de ikke har funnet noe i julen, så er jeg storfornøyd med å ha funnet en bonusreise i Biz som vi har kunnet bruke CT på. Jeg har fulgt litt med på setetilgjengelighet på flygningene mellom BOG og SJO, der var 2 av 12 seter solgt på turen til SJO, og ingen tilbake til BOG. Når det gjelder de andre har jeg ikke sjekket.
Veldig overraskende at det fungerte.. Men i disse dager ser jo alt ut til å fungere.. Utenom Asia via USA vel og merke.. hehe..
Åja, søren! Selvfølgelig, nesten ikke mulig å oppdrive reviews på Air China first, ihvertfall ikke her på forumet. Når det er sagt følger jeg med på alternativer...
Har du lest denne fra Lucky? http://onemileatatime.boardingarea.com/2017/08/06/air-china-first-class-747-review/
Flyselskap: SAS, Lufthansa, Asiana Klasse: Business, First Avreise fra: Stavanger Destinasjon: Sydney Enveis,t/r,open jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 120.000 + CT Skatter og avgifter (per person): 4101kr Antall reisende: 1 Reisen finner sted: Mars/April 2018 Booket: November 2017 Flygninger: SVG-CPH / SAS Plus (CRJ900) CPH-FRA / LH Biz (A321-200) FRA-ICN / OZ First (A380) ICN-SYD / OZ Biz (A380) SYD-ICN / OZ Biz (777-200) ICN-FRA / OZ First (A380) FRA-OSL / LH Biz (A320-200) OSL-SVG / SAS Plus (CRJ900) Syntes det var litt vel mye skatter. Slapp unna med 3400,- tidligere i år, men det var med Thai via BKK. Ønsker egentlig retur fra Perth via Bangkok, men var støvsugd for First fra BKK i starten av april. Får holde øynene oppe. Endte også opp med overnatting i FRA på vei hjem, med drittidlig fly videre, så den blir nok endre uansett, og da helst via CPH. Gidder ikke å masse med Connection Norway med bagasje.
Flyselskap: Lufthansa, Asiana, Air China, Thai Airways, Brussels Airlines, SAS Klasse: First, Business, Plus Avreise fra: Oslo Destinasjon: Sydney Enveis,t/r,open jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 240.000 + CT Skatter og avgifter (per person): 3700kr Antall reisende: 2 Reisen finner sted: Januar 2018 Booket: November 2017 Rute: OSL-FRA-ICN-CTU-SYD-BKK-CDG-BRU-OSL Flygninger: LH859 OSL FRA (32A, biz) OZ542 FRA ICN (388, first) OZ323 ICN CTU (321, biz) CA429 CTU SYD (333, biz) TG476 SYD BKK (747, biz) TG930 BKK CDG (380, first) SN3632 CDG BRU (320, biz) SK4744 BRU OSL (?, biz) Skulle gjerne fått inn noen flere i first siden vi bruker 240K sårt opptjente poeng. Om noen har tips så blir jeg veldig takknemlig for å få de i denne tråden. Open-jaw med ankomst New Zealand (Auckland/Wellington) er også veldig aktuelt, om det lar seg gjøre. Vidvinkelobjektiv er innkjøpt, og jeg lover generøst med bilder som takk for all hjelp jeg har fått her inne!
Venter på om endring av retur blir godkjent. Har opprinnelig denne: SYD-ICN / OZ Biz (777-200) ICN-FRA / OZ First (A380) FRA-OSL / LH Biz (A320-200) OSL-SVG / SAS Plus (CRJ900) Vil endre til dette, da jeg helst vil hjem via Perth. PER - SIN / SQ Biz (A330) SIN - ICN / SQ Biz (A330) ICN - FRA / OZ First (A380) FRA - CPH / LH Biz (A320) CPH - SVG / SK Plus Agenten (en fortreffelig svenske) fikk feilmelding akkurat i det vi var ferdig, så noen på "revenue" må ta å sjekke denne siden det gir totalt 9 segement. Er litt problematisk når jeg reiser fra SVG, da blir det alltid 2 ekstra flighter innad i Europa. Håper de er litt fleksible på dette. Blir en perfekt routing i så fall. Bedre tider og ikke minst jeg får reise fra Perth.
Ja, det er det jeg tenker. Eventuelt route om FRA-OSL, og bruker noen få tusen poeng derfra til SVG. Jeg sparer sannsynligvis mye penger og tid på å slippe å måtte reise til/fra Sydney begge veier, så denne potensielle routingen er gull verdt..
Man kan ikke ha to Open Jaw i en booking, ser han flyr til SYD, og ønsker fra PER, da kan en ikke stoppe i CPH. Vil tro at godkjenning av 9 legs er større sannsynlighet for.