Det gikk gjennom med 9 legs. Ble 140 kroner ekstra i skatter og avgifter i forhold til tidligere. Synes det er topp at det ikke er så firkantet med en stopp i transittsone, men at jeg også fikk stopp i to ulike transittsoner. Så nå har jeg bekreftet følgende: Flyselskap: SAS, Lufthansa, Asiana Klasse: Business, First Avreise fra: Stavanger Destinasjon: Sydney Enveis,t/r,open jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 120.000 + CT Skatter og avgifter (per person): 4241 kr Antall reisende: 1 Reisen finner sted: Mars/April 2018 Booket: November 2017 Flygninger: SVG-CPH / SAS Plus (CRJ900) CPH-FRA / LH Biz (A321-200) FRA-ICN / OZ First (A380) ICN-SYD / OZ Biz (A380) PER - SIN / SQ Biz (A330) SIN - ICN / SQ Biz (A330) ICN - FRA / OZ First (A380) FRA - CPH / LH Biz (A320) CPH - SVG / SK Plus (CRJ900)
Er det sagt noe sted at man ikke kan ha det? Ser i utgangspunktet ingen grunn for at de skal nekte det så lenge det gir mening..
Vel, to open jaw er ikke lenger Open Jaw, men to enkeltreiser. Når det gjelder hva som gir mening for CT-agentene er det nok høyst relativt..
Flyselskap: SAS, Swiss, Singapore, Thai og Lufthansa Klasse: Øko/Pluss og Business Avreise fra: TOS Destinasjon: HKT Enveis,t/r,open jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 280.000 + CT Skatter og avgifter (per person): kr 3.642,- Antall reisende: 3 (2 voksne og 1 barn) Reisen finner sted: Feb 2018 Booket: November 2017 Flygninger: TOS-OSL / SAS Plus (737-800) OSL-ZHR / SWISS Biz (A320) ZHR-SIN / SWISS Biz (777-300er) SIN-BKK / Singapore Biz (A330) BKK-HKT / Thai Øko (A330) HKT-HKG / Thai Øko (A330) HKG-FRA / Lufthansa Biz (747-8 i toppetasjen) FRA-OSL / Lufthansa Biz (A321) OSL-TOS / SAS Pluss (737-700) . Fikk godkjent 9 flyvninger og har 23,5 timer mellomlanding i Singapore. Så det er for så vidt en ok tur, selv om jeg hadde håpet på en mer direkte rute pga junior. Om det dukker opp noe TG direkte fra Skandinavia blir jeg nok å bytte, men ellers så får vi oss nok en fin 3 ukers tur i Thailand.
Klarte du å booke plass i F-kabinen på denne? Ser de kun selger billetter i business, men at det skal være mulig å reserve sete i F-kabinen. Hvordan klarte du eventuelt det?
And while the A380 boasts 12 private first class suites nestled into the very front of the lower deck, those posh berths will be empty on each of the Seoul-Sydney flights. The airline's spokesman says that Asiana will not be selling first class on those flights, nor upgrading any business class passengers into the suites.
Burde jo bare kjøre biz service, og ta 300-500 dollar ekstra for sete.. Kan jo ikke være lønnsomt å la så mange kvadrat stå tom.. C
Mulig det ikke fremkom klart nok, men @Are forstod heldigvis hva jeg mente.. Takk, hvor fant du dette?. Via Expertflyer har jeg likevel på mange flights ICN - SYD sett seter markert som hhv. ledig, opptatt og blokkert, se et eksempel vedlagt. Så, hvordan skal man tolke de funnene?
Planen var å ringe Asiana for hjelp med dette. Men etter postene her nå, vil jeg tro det er ganske nytteløst. De vises ikke som opptatt, men jeg får heller ikke valgt noen av setene online. Samtidig er det kun rad 10 som er mulig å velge sete på.
Post gjerne en update på hvordan det gikk dersom du forsøker! Du spurte ikke Tallinn da du booket, forresten?
Nei, jeg tenkte ikke på det. Så etterpå at jeg hadde automatisk blitt tildelt 10K. Regnet med det var en lett sak å fikse det på nett selv. Men noen som vet noe angående bagasje? I billetten (og på nett) står det kun 2PC på alt. Er usikker på hvilke regler og hvilken carrier jeg må forholde meg til her. Er EBG og regner egentlig med at det ligger 1 ekstra kolli tilgjengelig utenom?
Ha ha Fant plass på ettermiddagsflyet til IST i dag og ringte for å booke om. Fikk beskjed om at det dessverre ville koste kr 2000 per billett (x4) da min billett var feilpriset og en endring ville utløse at jeg måtte betale hele differansen. Blir nok heller noen ekstra timer i loungen i IST;-)
Rapport om pussighet....som kanskje ikke er å pussig likevel..? Jeg har for atskillige mnd siden bestilt en jobbreise KRS-OSL-TOS t/r. Turen ble betalt med bonuspoeng. Da jeg så over turen i SAS-app' en tidligere i uken dukket tilbudet om oppgradering opp. Jeg fulgte prosedyren, la inn minstebudet i KR, og for noen timer siden fikk jeg melding om at jeg var oppgradert. Jeg trodde det i utgangspunktet ikke skulle være mulig, men forklaringen må vel være at jeg (uerfaren som jeg var) valgte "beste tilgjengelighet" og dermed svidde av 22' poeng for turen. Skal uansett bli litt interessant å se om jeg har kjøpt meg historiens dyreste polarruller, eller om / og hva slags poenger som evt blir meg til del.... eller ikke
Har aldri kjøpt det selv, men siden beste tilgjengelighet er som vanlige billetter å regne kan de helt sikkert oppgraderes. Og dermed ikke avbestilles som poengbilletter flest?
Flyselskap: Lufthansa, Thai, SAS Klasse: Business & First Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Ho Chi Minh (SGN) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 190.000 Skatter & avgifter (per person): 3.300 NOK pr pers Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Desember 2017 Booket: Juli 2017 Flyvninger: OSL-FRA/ Lufthansa Biz (A320) FRA-HND/ Lufthansa First (747-8) HND-BKK/ Thai First (747) BKK-SGN/ Thai Biz (A330) SGN-BKK/ Thai Biz (787) BKK-LHR/ Thai First (A380) LHR-OSL/ SAS Plus (737) Bakgrunn: Dette blir vår første CT tur. Det har vært noen endringer underveis da reisen ble bestilt. Skulle opprinnelig fly FRA-ICN Asiana First og ICN-SGN Asiana Biz. Dette ble byttet ut med LH First etter at Lufthansa la ut ledige billetter 1 uke og 2 dager før avreise. Returen har ikke vært like enkel. Opprinnelig reise var BKK-MUC Thai First. For over en mnd siden stod jeg oppført med retur fra BKK-FRA med Thai First i tillegg til MUC. FRA-BKK stod som status "unknown" mens FRA-OSL stod som "waitinglist" Tenkte ikke noe mer enn at Thai prøver å enre returen vår av en eller annen grunn. For ca 2 uker siden var returen endret til BKK-OSL Thai Biz. Dette var ingen god deal og ringte direkte til Tallin. Fikk beskjed at Thai hadde endret fly uten First Class seter og at de hadde prøvd å finne alternativ rute i First uten hell. Jeg ringte Thai direkte i Norge og fikk en helt annen forklaring. Må innrømme at jeg ikke var helt fornøyd før jeg ringte Thai. De har måttet flytte meg på grunn av en "VIP Movement". En eller annen kjent person har "kapret" hele First Class fra BKK-MUC. Hun var glad jeg ringte, da de og Bangkok kontoret hadde jobbet lenge med returen min. Utfordringen var å få meg hjem fra Europa. Hun jeg snakket med var veldig hyggelig og prøvde å se etter andre alternativer. Det endte opp med at vi får 11 timer i London og Thai spanderer Express toget tur/retur. Nå er det ikke lenge igjen til avreise og gleder meg som en unge!