Flyselskap: SAS, Asiana, EVA, Thai Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Taipei (TPE) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 140.000 Skatter & avgifter (per person): 3.300 NOK pr pers Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: April 2018 Booket: Desember 2017 OSL-LHR / SAS plus 737 LHR-ICN / Asiana biz a350 ICN-TPE / Asiana biz a320 TPE-HKG / EVA biz a330 HKG-BKK / Thai biz 747 BKK-FRA / Thai biz a350 FRA-OSL / Sas plus 737 Mye jobb å få til denne routingen. Ville ha bra businessprodukt på de interkontinentale strekkene, lengst mulig mellomlandinger, og ingen grytidlige avganger. Var fristet av ny Swiss biz som jeg fant ledig i 777 til HKG, men ble vanskeligere å få resten av turen til å gå opp med det alternativet. Blir 22-23 timer i Seoul, i Hong Kong og i Bangkok - to dager i Taipei. Eneste skåret i gleden var at agenten ikke klarte å finne ledig på LH kveldsfly FRA-OSL, som jeg hadde funnet tilgjengelighet på med Expertflyer. Blir derfor en bonussnatt i Frankfurt. Får dra inn til byen og finne en bierstube. Selv om jeg er fornøyd med bookingen så er det god mulighet for at den vrakes dersom det kommer noe bra alternativ i første klasse de siste par ukene før avreise.
Flyselskap: Lufthansa, Thai Airways, Air New Zealand, Asiana Klasse: Business/økonomi Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Auckland eller Rarotonga Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 180.000 Skatter & avgifter (per person): 4.200 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Oktober 18 Booket: Desember 2017 OSL-FRA / LH A320 FRA-BKK / TG A380 BKK-MEL / TG A350-900 MEL-AKL / NZ 777-300ER AKL-SYD / NZ 777-200 SYD-ICH/ OZ 777-200ER ICH-LHR/ OZ A350-900 LHR-FRA/ LH A320 FRA-OSL / LH A320 Målet er egentlig RAR eller en annen "tilgjengelig" sydhavsøy. På grunn av lite fleksibilitet på datoer er det ikke noen tilgjengelige billetter lagt ut per nå. Vi har dermed tenkt at det enten strand og dykking eller bil og naturferie. Hvis NZ blir destinasjonen mente Maja det skulle være mulig å legge på en open Jaw fra Christchurch eller Dunedin i etterkant. Det er søkbare billetter på United.com på C med NZ men der ligger det ikke billetter ute. Det er heller ikke noe kveldsfly fra LHR-OSL direkte hjem. Men Maja mente dette ville bli lagt ut senere og foreslo å sjekke en gang i blant og ringe inne når jeg fant noe. Turen er booket i løpet av en god halvtime av en hyggelig svenske Maja.
Flyselskap: SAS, Lufthansa, Asiana Klasse: Plus, Business & First Avreise fra: Bergen Lufthavn (BGO) Destinasjon: Incheon (ICN) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 190.000 Skatter & avgifter (per person): 3.300 NOK pr pers Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted: 17-19 desember 2017 Booket: November 2017 Flyvninger: BGO-CPH / SAS Plus (A319) CPH-FRA / Lufthansa Biz (A320) FRA-ICN / Asiana First (A380) ICN-FRA / Asiana First (A380) FRA -CPH / Lufthansa Biz (A321) CPH - BGO / SAS Plus (A319) Bakgrunn: Etter ikke å fått brukt CT'er - dvs latt de gå ut på tid - (Sorry - som å banne i kirken) fant jeg ut at det var på tide. Med et relativt snevert tidsvindu (3dager hvorav 24 timer i Seoul) gadd ikke kona være med, så da ble bror redningen. Ingen har flydd F før, så det var pri 1. Ikke den mest spennende routingen men vi får iallefall First Suites til og fra ICN. Håpet var LH F men fant ingen som passet i vårt snevre tidsvindu.
Flyselskap: Lufthansa, Thai Airways, Air New Zealand, Air China Klasse: Business/First Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Auckland Tur/retur Antal poeng brukt: 240.000 Skatter & avgifter (per person): 4.333 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Feb 18 Booket: Oktober 2017 OSL-FRA / LH 0861 Biz FRA-PEK/ CA 0932 F (Satser på det blir det nok LH F) 14 timer Layover PEK-SYD/ CA 0173 F 23 timer Layover SYD-AKL / NZ 0110 Biz 6 dager ferie AKL-PEK/ CA 0784 Biz 13 timer Layover PEK-BKK/ TG 0615 Biz 4 timer Layover BKK-MUC/ TG 0924 F MUC-OSL / LH 2456 Biz Blir mye Beijing her, ikke umulig jeg kommer til å endre underveis, men det var det som måtte til for å få til F og være i posisjon for LH F...
Det er helt korrekt Fra spøk til alvor, hvis noen har et forslag til annen routing er jeg lutter øre (må dog reise 17-19.12)
Med det vinduet du har er det ikke mye poeng å pushe inn flere flights tror jeg.. Det måtte i tilfelle være noe ala BGO-CPH-FRA-ICN-BKK-MUC/LHR/CDG-CPH/OSL-BGO Om du finner ICN-BKK i F er det jo hyggelig, der går det 747 om morran. Og så får du BKK-LHR/CDG har de 380. Fordelen med BKK-MUC er at du kan ta Lufthansa C videre og ikke SAS Plus..
Tror ikke vi skal pushe inn fler nei, men hvis du tilfeldigvis ser noen andre destinasjoner (helst med LH F) så gi gjerne en lyd
Flyselskap: Lufthansa, Asiana, Air China, Thai, SAS Klasse: Plus & Business Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Sydney (SYD) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 180.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 3.800 NOK pr pers Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted: 06-21 Februar 2018 Booket: Desember 2017 Flyvninger: OSL-FRA / Lufthansa Biz (A320) FRA-ICN / Asiana Biz (A380) ICN-CTU / Asiana Biz (A321) CTU-SYD / Air China Biz (A330) SYD-BKK / Thai Biz (747) BKK-ICN / Thai Biz (777-300) ICN-LHR / Asiana Biz (A350-900) LHR-OSL / SAS Plus(737-800) Bakgrunn: Sommerens F-tur med LH og TG ga mersmak, men det lot seg ikke oppdrive fornuftige F-billetter til Australia, derfor var det litt poeng spart på Business. CT-telefonen fant ikke CTU-SYD når man reiste FRA-CTU - men ved å endre til FRA-ICN-CTU var den mulig å booke... Blir spennende å sammenligne Asiana A380 og A350, og se hvordan Air China oppfører seg på en så lang tur. Litt synd med Thai i gammel 747, men hvis det dukker opp noe annet kan det fort bli endret.
Flyselskap: SAS, Avianca, Ethiopian, Swiss Klasse: Plus & Business Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Montevideo (MVD) / Buenos Aires (EZE) Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 140.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 3.800 NOK pr pers Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted: 22 mars 2018 - 2 april 2018 Booket: Desember 2017 Flyvninger: OSL-CPH / SAS Plus (A321) CPH-BCN / SAS Plus (A321) BCN-BOG / Avianca Biz (B787-8) BOG-MVD / Avianca Biz (A319) EZE-GRU / Ethiopian Biz (B787-8) GRU-ZRH / Swiss Biz (777-300) ZRH-OSL / Swiss Biz (EMB-190) Bakgrunn: Første CT er booket. Startet "galskapen" i september 2017, så skaffet 140k og CT rimelig kjapt, men det skal sies at Samungs The Frame, diverse innmeldings bonuser til kredittkort og Fjordkraft har hjulpet meg godt. Målet med turen er Buenos Aires, men vi vil også ha noen dager i Punta del Este i Uruguay, så da var det egentlig ganske greit med flyvning til Montevideo først og hjem fra Buenos Aires. Ruten er ikke optimal, spes med tanke på A319 fra Bogota, men med 2-2 konf kontra 3-3 bakerst så hjelper jo det litt. Avianca er det skrevet lite om her, men 787 flyet ser ganske bra ut. Noen som har noen erfaringer her? Hjemturen blir frekk, med Ethiopian fra Buenos Aires til Sao Paulo med 17 timer stopover. Da blir det en natt der og et nytt land i boka, for så å fly Swiss 777-300 Biz til Zurich. 6 timer der er nok til en liten svipp tur inn til byen og nytt land i boka for samboeren. Vil selvfølgelig følge nøye med om det åpner seg noe bedre (les: Lufthansa 747 direkte fra Frankfurt, kanskje aller helst i F om poengene skulle komme) Men med tanke på at vi skal være noen dager i Uruguay, så er dette kanskje ikke så gæli allikavel?
Flyselskap: SAS Klasse: Business, men plus på intraskandinaviske. Avreise: Oslo. Destinasjon: USA. Open Jaw til Chicago og fra LAX. Poeng brukt: 75.000 og en CT. Det er halv pris for barn. Avgifter: 582 kr/person. Antall reisende: 1 voksen og ett barn under 12 år. Reisen fant sted: sept-okt 2017. Reisen booket: desember 2016 på sas.no. Flyvninger: OSL-CPH med 737-800. CPH-ORD med 340-300 OY-KBI. LAX-ARN med 330-300 LN-RKS. ARN-OSL med 737-800. Bakgrunn: Hadde akkurat fått opparbeidet 2016-CT. Ville til USA i høstferien med dattera, så da ble jeg overlykkelig da jeg kunne booke denne businessbilleten. Hadde aldri fløyet business eller brukt CT før. Med to overnattinger i Chicago fikk vi en hel dag der, min første opplevelse av en by med mange skyskrapere. Deretter ble det en flytur til Phoenix i økonomi betalt med penger og en 8 dager roadtrip med nasjonalparker og en avslutning i LA med Disneyland. Lenge etterpå fant jeg ut at det var 2015-CT’en jeg hadde brukt til dette...
Flyselskap: SAS, Asiana, Singapore, Thai Klasse: Plus & Business Avreise fra: SVG (SVG) Destinasjon: Bali (DPS) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 140.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 3.387 NOK pr pers Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted: 4-15 oktober 2018 Booket: Desember 2017 Flyvninger: SVG-OSL / SAS Plus (737-700) OSL-LHR / SAS Plus (737-800) LHR-ICN / Asiana Biz (A350) ICN-SIN / Singapore Biz (A330-300) SIN-DPS / Singapore Biz (A330 - 300) DPS-BKK / Thai Biz (777-300) BKK-PEK / Thai Biz (787) PEK-CPH / SAS Biz (A340-300) CPH-SVG / SAS Plus(A320-100/200) Formålet med turen er høstferie på Bali. I tillegg ville min bedre 9/10-del fly SAS Biz dersom mulig. Selv ville jeg få prøve noen nye opplevelser/selskaper. Resultatet blir følgende "første-gang-opplevelser": - Asiana - Singapore Biz (Inter-Asia) - 17 timer i Seoul (gode råd mottas) - Thai 787 Biz (Inter-Asia - men likevel) - Bali - PEK (tror ikke vi lukter på byen med kun 10 timer, men dersom noen har gode råd...) Jobbet heftig med å få EVA inn i regnestykket, men fikk det kun til med 6 timer på Eco, og det gidder jeg ikke. Dersom noen har gode råd til 17 timer (inkl. søvn) i Seoul og hva vi bør gjøre med 10 timer layover i PEK, er det bare å sende en PM.
Flyselskap: SAS, EVA, Thai og Lufthansa Klasse: Business og First Avreise fra: Torp (TRF) Destinasjon: Bali (DPS) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 131.000 Skatter & avgifter (per person): 3.500 NOK pr pers Antall reisende: 1 voksen Reisen finner ikke sted Booket: Desember 2017 TRF-CPH / Widerøe dash 8 CPH-ORD / SAS biz A330 ORD-TPE / EVA biz B77W TPE-DPS / EVA biz A330 DPS-BKK / Thai eco B773 BKK-HKG / Thai biz A330 HKG-FRA / Lufthansa first B748 FRA-OSL / Lufthansa biz A320 Booket meg en liten RTW-tur med MC Premium og fjorårets CT, men på grunn av konstant regn på Bali under oppholdet fant jeg ut at jeg finner på noe annet. Fikk ikke denne gjennom i Tallinn, men svenskene visste råd. Litt kjedelig å kansellere en så fin rute, men når jeg ser hvor lett det er å finne awardseter selv i nyttårshelgen så kommer det nok nye muligheter.
Kjenner flere som har vært på Bali nå i stort sett hele desember som rapporterer om 30 grader, masse sol og få regnbyger tross at værvarsel på Yahoo/Yr osv. viser regn hver dag og har vist regn hver dag hele måneden..