Prøv Lufthansa.com jeg fikk valgt seter på en Ethiopian flight der. uten at jeg i det hele tatt flyr med Lufthansa.
Flyselskap: SAS, UNITED, LUFTHANSA Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: SEA Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 110000 (CT) Skatter & avgifter (per person): 1900 NOK pr pers Antall reisende: 2 voksen Reisen finner sted: 20-23 jan2018 Booket: 11 januar 2018 Flyvninger: OSL-EWR / SAS biz (A330) EWR-SEA/ UNITED first (757-200) SEA-IAH/ UNITED first (737-900) IAH-FRA / LH Biz (A380) FRA-IAH / SAS plus (737-700) Spontant! Hadde booket en billig tur for å besøke Boeing Factory og museum of flight i forbindelse med jobb. Min reisepartner foreslo å booke en reise med hannes poeng og sin CT. Helt greit for meg!!! Økonomituren med air Canada ble dermed kansellert. Jeg prøvde å finne F tur begge veier, men klarte ikke finne noen brukbare ruter. Blir veldig langt å fly eco fra IAD til SEA.
CT telefonen fant kun 1 flygning i F og det var fra MUV kl 17. Det blir for seint for å komme seg til SEA, da vi har et ganske stramt program. Ikke så spennende med SAS C, blir 6 gang, men reiser komfortabelt om ikke annet.
Flyselskap: SAS, Ethiopian Klasse: Business Avreise fra: Hau Destinasjon: Mah Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 90000 (CT) Skatter & avgifter (per person): 2750NOK pr pers Antall reisende: 2 voksen Reisen fant sted: 24.nov - 3. des 2017 Booket: I begynnelsen av 2017 engang Flyvninger: HAU-OSL/ SAS plus OSL-ADD/ ET biz ADD-SEZ/ ET biz SEZ-ADD/ ET biz ADD-OSL/ ET biz OSL-HAU/ SAS plus
Flyselskap: SAS, Thai Klasse: First Avreise fra: BGO Destinasjon: HKT Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 190000 (CT) Skatter & avgifter (per person): 3376NOK pr pers Antall reisende: 2 voksne Reisen fant sted: 9.feb - 16. feb 2018 Booket: 11.01.2018 Flyvninger: BGO-CPH/ SAS plus CPH-CDG/ SAS plus CDG-BKK/ TG first (A380) BKK-HKT/ TG biz HKT-BKK/ TG biz BKK-CDG/ TG first (A380) CDG-CPH/ SAS plus CPH-BGO/ SAS plus
Flyselskap: Lufthansa, Thai, Singapore og Asiana Klasse: Business og First Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Bali (DPS) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 90.000 Skatter & avgifter (per person): 3231 NOK Antall reisende: 1 voksen Reiser: mars 2018 Booket: januar 2018 OSL-FRA / LH C A321 FRA-BKK / TG F A380 BKK-DPS / TG C B787 DPS-SIN / SQ C A333 SIN-BKK / TG C B773 BKK-ICN / TG F B747 ICN-FRA / OZ F A380 FRA-OSL / LH C A320 Så ble det plutselig noe av Bali-turen min allikevel. Skulle fly EVA, men i løpet av søkene dukket det "desverre" dukket det opp seter helt fremst i kabinen. Dermed er min første first-tur et faktum og med CT 2016 er nok denne skrevet i stein.
Flyselskap: SAS, Thai, Lufthansa og ANA Klasse: Economy, Business og First Avreise fra: SVG Destinasjon: KIX Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 95.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 3.416 NOK Antall reisende: 1 voksen Reiser: Sept 2018 Booket: Januar 2018 SVG-LHR / SK Plus B737 LHR-BKK / TG Biz A359 BKK-KIX / TG F B747 HND-FRA / NH F 77W FRA-LHR / LH Biz A321 LHR-SVG / SK Go B737 Meget fornøyd med denne routingen som gjør at jeg får prøvd nye flyselskap, fly, kabiner og lounger dvs TG Biz, TG F, A350, TG F lounge, ANA F lounge og ANA F er nytt for meg. Har også 9 timer connection i BKK som gir mer enn nok tid til å utforske TG F loungen. Veldig hyggelig å få utforsket mer av Japan på denne turen (Osaka, Kyoto og Tokyo) og på returen vil jeg også legge inn god tid i ANA F loungen på HND før hjemreisen. Siste leg er selvfølgelig i Go for å starte tilvenningen til normale forhold igjen Edit: TG har ommøblert maskinparken sin og følgelig ble A359 skiftet med 77W på LHR-BKK. En nedtur ja, og hvis det står seg vil jeg garantert prøve å få en routing via FRA/MUC i LH F når det nærmer seg.
Flyselskap: SAS, Asiana, Singapore, Thai, Lufthansa Klasse: Business og First Avreise fra: Stavanger (SVG) Destinasjon: Private Room Changi (SIN) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Ant poeng brukt: 190' Skatter & avgifter (per person): 3399 NOK Antall reisende: 2 voksen Reiser: Sep 2018 Booket: Jan 2018 SVG-OSL / SK+ OSL-FRA / SK+ FRA-ICN / OZ F ICN-SIN / SQ C SIN-CGK / SQ F CGK-BKK / TG C BKK-MUC / TG F MUC-FRA / LH C FRA-OSL / LH C OSL-SVG / SK+ CT fra 2016 som gjør at denne er skrevet i stein, og en hyggelig svensk "callgirl" strakk seg til 10 sektorer; "för jag måste ju få er helt hem!".
Mitt første møte med CT-telefonen: Ringte det norske CT-nummeret, 64816099, fikk verken summetone eller velkomstmelding. Ringte så til Amex som kunne fortelle at SAS har problemer med Telenor-kunder som forsøker å ringe det nummeret. Men han kunne gjerne sette meg over - noe jeg takket ja til. Jeg ventet i ca. 10 minutter før en svenske tok telefonen (!). Jeg var veldig forbredt på å snakke engelsk, så jeg tror de første ordene fra meg også ble på det (før svorsken overtok). Fyren i Stockholm var for øvrig veldig trivelig og hjalp gjerne til med å se etter alternativer utover det jeg fra før hadde funnet. Mens han tastet inn et-eller-annet benyttet jeg anledningen til å spørre om det var vanlig å treffe på scandinavisktalende på dette nummeret (velkomstmeldingen på samtalen sier jo at telefonen bare er supportert på engelsk). Han svarte at SAS hjelper til pga. mye trafikk, og at dette var en ordning som i alle fall skulle fortsette ut januar (jippi!). Jeg er ikke sikker på om jeg faktisk gjennomfører denne reisen enda, og om jeg skal bruke det siste åttende leget på noe (og kanskje blir det åpnet opp for LH F på utreisen), men her er i alle fall det jeg booket til den fine summen 3.035 NOK. Og ja, jeg kunne betale med SAS Mastercard som gir meg 75p/100nok noen dager til OSL - FRA / LH C FRA - ICN / OZ F ICN - CGK / OZ C CGK - SIN / SQ F SIN - BKK / TG C BKK - CDG / TG F CDG - OSL / SK C Første erfaring med SAS sin CT-booking: Terningkast 6.
Flyselskap: Lufthansa, Asiana, Thai, SAS Klasse: Plus & Business Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Seoul (ICN) & Tokyo (NRT) Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 140.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 3020 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted: Juli 2018 Booket: 15 januar 2017 Flyvninger OSL-FRA / Lufthansa Biz (A320) FRA-ICN / Asiana Biz (A380) NRT-BKK / Thai Biz (A380) BKK-FRA / Thai Biz (A380) FRA-OSL / Sas Plus (737-800) Benyttet min CT2016 på siste dag. Ventet nesten to hele timer på å komme meg gjennom Ble veldig stressende i siste liten da jeg hadde funnet meg et par andre alternativer. Da ble det en kjedelig rute for denne gang...