Flyselskap: SAS Klasse: C og Plus Avreise fra: EVE Destinasjon: EWR Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 100.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca. 800,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Desember 2018 Booket: Januar 2018 Flyvninger: EVE-OSL/ SAS Plus/ B737 OSL-EWR/ SAS Biz / A330 EWR-OSL/ SAS Biz / A330 OSL-EVE/ SAS Plus/ B737 Bakgrunn: Min jomfrubooking med CT, og den ble av det enkle slaget. Men har lest mye om at dersom man ønsker en god opplevelse i C for en rimelig penge, så er den nye business-kabinen til SAS et sikkert valg. Som gjeldsslaver med småbarn, er det et privilegium å kunne gjennomføre en reise som for NOK ville kostet oss nesten 70.000,-. Reisen gjennomføres sammen med fruen, som nå først får se resultatet av mitt endeløse mas om trumf, AMEX og kredtittkort. Forhåpentligvis blir hun overbevist, og planen videre er å ha en slik årlig "kjærlighetstur" for poeng på høyere klasse. Utfordring mot F kommer ved en senere anledning, per dags dato er det veldig deilig å kunne planlegge langt frem i tid, spesielt med to små barn i familien. Ennå lang tid igjen til reisen, men gudhjelpe meg så godt det er å ha noe å se frem til nå som vi befinner oss i mørke, kalde og helligdagsfrie Januar (og nei, Februar er ikke noe bedre!).
Flyselskap: Lufthansa, Thai, Bangkok Airways Klasse: First, Business og økonomi Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Koh Samui (USM) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 190.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 3.300 NOK (+3 x endringsgebyrer) Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Februar 2018 Booket: September 2017 Flyvninger: OSL-FRA / LH Biz FRA-HND / LH First (747-8) NRT-BKK / Thai Biz (777-300) BKK-USM / Bangkok Airways øko USM-BKK / Bangkok Airways øko BKK-CDG / Thai First (A380) CDG-FRA / LH Biz FRA-OSL / LH Biz Bakgrunn: Første CT-booking og reise på first for oss! Utgangspunktet var et varmt sted og strandliv, og vi havnet fort i Thailand og Koh Samui. Hadde først flight fra OSL-FRA-PEK-BKK-USM, men med svært lang ventetid i Beijing. De var først litt vanskelige i Tallin og ville ikke endre den, men da det åpnet seg mulighet for å fly via Tokyo med fine rutetider var det ikke noe problem! Benyttet da anledningen til å legge inn 23 timer stopover i Tokyo, og altså direkteflyvning fra Tokyo til Bangkok med lie flat-seter, som ikke akkurat er gitt hos Thai biz... Eneste "negative" var nå flyvningen via Beijing med Air China på first, som ville garantert vært fantastisk, men litt kjipt å mellomlande en ekstra gang når det "bare" var Air China. Det har vært et mønster på ulike flighter jeg har undersøkt med ANA, at 2 billetter på F blir sluppet 18 dager før avgang. Når det er sagt, varierer det helt sikkert vanvittig, men det skjedde et par ganger og deretter også på en tilsynelatende fin direkteflyvning fra Frankfurt til Tokyo! Jeg var klar til å hive meg over telefonen, men dama stoppet meg da vi ville "miste" 4 timer i Tokyo, og hun ønsker seg maksimalt med tid der... Plan B var selvfølgelig Lufthansa sine billettslipp 2 uker før avgang - som nå i helgen ble tilgjengelig! De ble "reservert" (?) hos SAS kundeservice på søndag, og dagen etter fikk jeg ordnet resten hos Tallin. Etter telefonen hos SAS, forsvant tilgjengeligheten på united.com, og de ble også lagt inn i SAS-app'en min, men ikke bekreftet. Noen vil bemerke flyvningen med Bangkok airways. Kortversjon: Vi hadde booket med Thai, plutselig fjernet Thai alle flyvningene til Koh Samui og vi fikk beskjed om å kjøpe separate billetter med Bangkok Airways. Et par uke senere ble Thai igjen tilgjengelig, men da var billettene allerede kjøpt. Blir spennende å se på refunderingen etter reisen, men har fått beskjed om at det "bør gå greit, men jeg kan ikke garantere noe før du sender inn kravet"... Uansett - first class med LH ut fra Frankfurt hvor porsche'n allerede er reservert, samt Thai F ut fra Bangkok blir nok fantastiske opplevelser. I tillegg nesten 23 timer i Tokyo, 30 timer i Bangkok og 10 dager på Koh Samui. Vi gleder oss!
Flyselskap: Lufthansa, Thai, Asiana og SAS Klasse: Y, C og F Avreise fra: OSL Destinasjon: HKT Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 95000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca. 3642,- Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Mars 2018 Booket: Januar 2018 Flyvninger: OSL-MUC / LH Eco MUC-BKK / TG F (747-400, Ny F) BKK-HKT / TG C HKT-BKK / TG C BKK-HKG / TG F (747-400, Ny F) HKG-ICN / OZ C ICN-FRA / OZ F FRA-CPH / LH C CPH-OSL / SAS Plus Bakgrunn: Familien til min bedre halvdel har leid "bungalow" på Koh Yao Noi og hadde et soverom til overs. Siden madammen studerer i Jordan brukte jeg anledningen til å snekre sammen en rute hun neppe hadde vært veldig fornøyd med. Selv flyr hun derfor Y fra AMM-BKK-HKT, så har lovet henne et Rimowa-kit som plaster på såret når vi kommer frem.
Er vel samme framgangsmåte som så mange andre av turene her: Masse søking på united.com først og fremst. Vi bestemte oss for reisemål, men var åpne for å få interessante mellomlandinger og gjerne mange flytyper, og noen ulike biz-produkter. Det krever selvfølgelig en del flaks å få til mellomlandingene slik vi har gjort, da man trenger både avganger som passer og tilgjengelighet.
Flyselskap: SAS, LH OG ANA Klasse: PLUS, BUSINESS OG FIRST Avreise fra: AES Destinasjon: TYO Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 95.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca. 3.300 Antall reisende: 1 voksne Reisen finner sted i: Lørdag 27. januar Booket: Januar 2018 Flyvninger: AES-OSL/SAS PLUS/ B737 OSL-MUC/LH BIZ/ A320 MUC-LAX/ LH FIRST/ A340 LAX-TYO/ ANA FIRST/ B777 TYO-FRA/ LH FIRST/ B747 FRA-OSL/ LH BIZ/ A320 OSL-AES/ SAS PLUS BAKGRUNN: Første tur med CT gikk til østen, og standarden ble satt. Som den rastløsen sjelen jeg er fant jeg en fin routing med lite mål og mening, bortsett fra flest mulige timer i luften i førsteklasse. Rimelig fornøyd. Problemet? De kalde føttene mine har slått inn, og jeg er usikker på om jeg skal gjennomføre reisen, alene, (nesten) jorda rundt. Hva tenker folket? Edit: Ingen problem å få reisen gjennom via de kjekke svenske kundebehandlerne.
Ikke noe å lure på.. Dette er jorden-rundt på XX timer? Hvis du først har klart å booke noe sånt så er det noe som må nytes. Skriv et ‘live’-reisebrev om du vil ha «selskap» på veien!
Trodde jorden rundt var "longe gone". Og at ingen lengre fikk booket? Dette var ikke noe problem? Hva er destinasjon ?
Reis! Kast ikkje vekk tid på å surfe på nett, pakk bagen din. Sofort! God tur, og vi les svært gjerne reisebrev om du har tid.
Er du allergisk mot sjampis og gode opplevelser? I så tilfelle forstår jeg din problematikk. Ellers, du har en sinnssykt kul rute som få klarer å få igjennom systemet. Det er synd og skam om du dropper den.. Eneste du kan optimalisere etter min mening er å bytte TYO-FRA mot TYO-BKK-ICN-FRA i F om det går. Da har du omtrent den hellige gral av en bonusreise
Flyselskap: SAS, TG, SQ, ANA OG SN Klasse: PLUS, BUSINESS OG FIRST Avreise fra: OSL Destinasjon: CGK Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 95.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca. 3.300 Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: August 2018 Booket: Januar 2018 Flyvninger: OSL-MUC / SK PLUS 737 MUC-BKK / TG FIRST 747 BKK-SIN / SQ BIZ A330 SIN-CGK / SQ FIRST 777 SIN-BKK / SQ BIZ A330 BKK-HND / TG FIRST 747 HND-LHR / NH FIRST 777 LHR-BRU / SN BIZ A319 BRU-OSL / SN BIZ A319 BAKGRUNN: Min første tur med CT, og vil samtidig benytte anledningen for å takke for svært mye nyttig informasjon her på forumet! Har veldig lyst å prøve Lufthansa First på vei ut fra MUC/FRA hvis dette lar seg ordne (eller andre enn TG First), men det gjenstår vel å se om lar seg gjøre. Har ikke så god peiling på de ulike flytypene, og tar ellers også imot andre tips med åpne armer! Gleder meg stort gjør jeg i alle fall uansett!
Flyselskap: SAS, Lufthansa, ANA, Singapore og Asiana Klasse: Økonomi, business og first Avreise fra: Oslo Destinasjon: Jakarta/Bali Enveis, T/R, Open Jaw: Open jaw Antal poeng brukt: 95.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca. 3.200; Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Mars 2018 Booket: Januar 2018 Flyvninger: OSL-FRA: LH BIZ A320 FRA-ICN: OZ FIRST A380 ICN-SIN: OZ BIZ A330 SIN-CGK: SQ FIRST B777 DPS-BKK: TG BIZ B777 BKK-HND: TG FIRST B747 (ny kabin) HND-FRA: NH FIRST B777 FRA-ARN SK GO ARN-OSL SK GO Jobber med å endre de to siste til helst Lufthansa Business eller SAS Plus. Etter ankomsten på ettermiddagen i FRA var det visst ikke flust av muligheter til Oslo i den fremste klassen, men det går nok bra. Dette blir min første CT-reise (og da sier det kanskje seg selv at det blir min første F-tur også). Gleder meg sånn ca middels ++++
Hei Denne turen så veldig bra ut. Kan jeg spørre deg hvordan du fant rutene? united.com? Jeg har ikke gjort det før og lurer litt på fremgangsmåten til å finne en slik rute. Hadde satt pris på litt tips
United.com, søk på awards, søk gjerne strekk for strekk (oslo - Frankfurt eks) for å finne flest mulig varianter. Det må være ledig i "saver award" kategorien for at de skal være ledige for booking.
Hei. Jeg gjorde akkurat som @Darkcho beskriver. Fant først ut hvilke ruter jeg kunne bruke og så søkte jeg leg for leg for å finne noe som passet. Legg merke til at BKK-ICN har blitt byttet ut med TG C A359.