Jeg vet ikke helt. Fikk bare tidlig en følelse av at svensken synes dette var veldig slitsomt å måtte forholde seg til. Var helt stille, foreslo ingenting, svarte bare kontant på tilgjengelighet (ja/nei) når jeg spurte om en ny dato eller en ny rute. Dette var min debut på CTelefonen, og hadde forhåpninger til å få litt hjelp. Det må jo være et mareritt hvis man ikke har funnet rutene sine før man ringer. K
Flyselskap: SAS, Lufthansa, Asiana, Thai Klasse: First, Business, SAS+ Avreise fra: Bodø (BOO) Destinasjon: Ho Chi Minh City (SGN) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 190.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 3.600 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Oktober 2018 Booket: Januar 2018 Flyvninger: BOO-OSL / SAS + / OSL-FRA / LH Biz / FRA-MUC / LH Biz / MUC-BKK / Thai F / B747 BKK-SGN / Thai C / B777 SGN-BKK / Thai C / B777 BKK-ICN / Thai C / A350 ICN-FRA / Asiana F / A380 FRA-OSL / LH Biz OSL-BOO / SAS + Fikk gjennom denne fra en hyggelig svenske på CT telefonen. På utreisen satser jeg på å få byttet til Lufthansa F, primært til Tokyo med håp om Thai F derfra til BKK, samt endring av destinasjon til Hanoi. Blir å beholde hjemreisen, har lyst til å forsøke Asiana på hjemturen. Dessverre var det bare 1 ledig på Thai F mellom BKK og ICN, men så ble det flybytte til A350 uten F. Vurderer å booke direkte SGN-ICN med Asiana, de flyr 747 og har lest at det skal være mulig å betale (ca. $100) for å sitte i førsteklasse kabinen. Ulempen er at om jeg ikke får oppgradert så er det ikke lie-flat seats i biz, mens det er det i Thai A350. Greit med lie-flat på nattflyet til Seoul. Noen som har synspunkter på beste løsning her? Det er jo så klart ‘hope in hanging snore’ at Thai bytter tilbake til 747 igjen.
Flyselskap: SAS, Lufthansa, Asiana, Air China, Singapore, Turkish Klasse: Business, SAS+ Avreise fra: Kristiansund Destinasjon: Sydney Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 190.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 3900 pr pers Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: April2018 Booket: Februar 2018 Flyvinger: KSU-OSL: Sas pluss OSL-FRA: Lufthansa bizz FRA-ICN: Asiana A388 bizz ICN-CTU: Asiana A321 bizz CTU-SYD: Air China A333 bizz SYD-SIN: Singapore 777-300er bizz SIN-CGK: Singapore 777-300 bizz CGK-IST: Turkish 777-300er bizz IST-OSL: Turkish 332 bizz OSL-KSU: Sas pluss Er ikke helt fornøyd med ruten nedover, men greit fornøyd hjem Har mulighet til å forandre til first fra Frankfurt til Seoul med Asiana samt fra Singapore til Jakarta med Singapore med the Private room, men vet ikke om det er verdt 60000 ekstra poeng?
Ser nesten ut som det er mer regelen enn unntaket at man får booket ti flyvninger. Jeg fikk det gjennom i Tallinn nylig.
Hvordan fikk du gjennom SYD-SIN direkte på SQ 777-300er? Det virker som om SQ 777-300er rutene konsekvent ikke er å finne på United eller Expertflyer.. Klarte Tallinn allikevel å booke den inn?
Fant den både på United.com og expertflyer.com. Ringte Tallinn, og de fant den Hører rykter om at Sin legger ut fler og fler award billetter med 777-300er og den nye Dreamlineren.
Dette skjønner jeg ikke... Mener å ha leita meg gjennom flere måneder tidligere. Er du heeeelt sikker på dette?
Man bør før man ringer ha gjort hjemmeleksa og planlagt ruten, leg for leg og mulige alterativer, så går alt mye bedre, jeg bruker ofte ikke mer enn 10 -15 min. på CT-telefonen, hun svensken (Lise Lotte) var jo en drøm, hun ringte meg til og med tilbake over helgen og forslo ny rute!!
Det får man si... Får håpe dette blir en trend, det åpner jo opp for mange fine rutinger om man kan fly mer SQ i biz på CT-bookinger!
Dere som har fått til 5 leg hver vei, hvordan har dere fått til det? jeg får kosekvent nei de gangene jeg har prøvd...
Men sånn sett er det ingenting å trakte etter. Er jo bedre å reise direkte fra OSL, eller å måtte slenge på ekstra strekning fra andre flyplasser til OSL eller CPH. Jeg kunne gjerne droppet en slik innenriks jeg, som bare blir et nødvendig onde.
Flyselskap: SAS, Lufthansa, Asiana, Singapore, Thai Klasse: First, Business Avreise fra: CPH (enn så lenge) Destinasjon: Tokyo Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 190.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 3250 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Desember 2018 Booket: Februar 2018 Flyvninger: CPH-FRA LH C FRA-ICN OZ O ICN-NRT OZ C CTS-SIN SQ C SIN-BKK SQ C BKK-MUC TG O MUC-CPH SK + Vil egentlig ikke kalle den vellykket enda, bor i Stavanger og har nå forsøkt agentruletten tre (to) ganger for å få SVG-CPH-SVG inkludert i reisen. Fikk samme agent to ganger, det var ganske kleint egentlig. Jeg forsøkte og argumentere meg frem til at jeg ikke bor i/ved en hub og at det er flere andre som har fått mer enn 8 legs, hun avsluttet med å si at jeg har unødvendig mange legs i Asia, og at jeg derfor ikke kan få mer enn 8 legs og å ringe en kollega av hun vil ikke endre på det. Noen som har noen ide om hvor mange det er som jobber i Tallin? Og sannsynligheten for at jeg treffer på de samme jentene enda en gang?
Fikk endelig bestilt SAS tur i Biz til NRT for 2 (Med gode flytider/bra dager) Men turen er ikke før jan 2019. Er jaggu ikke mange bonus biletter til Tokyo i biz. Akkurat nå er det ingen de neste 12mnd. Måtte dra fredag og retur søndag. 120.00 poeng og 1400kr - For oss begge Om man ikke snakker førsteklasse for 2 med CT(Mer poeng og mer avgifter), så er det vanskelig å få mer for "penga" Om det faktisk BLIR tur, får vi se på. Om vi plutselig får barnepass, og man man fly FRA-HND med LH og HND-FRA med ANA med CT, så blir det soleklart det istedet for. (Selv om det koster litt mer)
Da har jeg ordnet min første CT-booking! Kom gjerne med innspill til forbedringer Jeg skjønner blant annet ikke hvorfor jeg endte opp med et veldig tidlig fly OSL-FRA og hvorfor Tallinn ikke fant et fly FRA-OSL samme dag som jeg returnerer til FRA. Når jeg sjekker på United.com finner jeg både fly med seinere avreise fra OSL og fly FRA-OSL som går kvelden den 14.april. Så tenker å ringe tilbake i morgen. Men er ellers godt fornøyd, men er åpen for forbedringer! Flyselskap: SAS, Lufthansa, Asiana, Singapore, Thai Klasse: First, Business Avreise fra: OSL Destinasjon: DPS Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 190.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 3300 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: April 2018 Booket: Februar 2018 OSL - FRA LH C (Fly fra Oslo kl. 06) FRA - BKK TG F (skal sjekke LH to uker før) BKK - DPS TG C DPS - SIN SQ C SIN - ICN SQ C ICN - FRA OZ F (skal sjekke LH to uker før) FRA - OSL SK + (19 timer venting i FRA) Veldig hyggelig svenske som hjalp meg!
Bestilte i dag til oktober. TUR: OSL > LHR - 20:15 - 21:35 SAS Plus 10 timer 55 min. layover LHR > YYZ - 08:30 - 11:10 AIR CANADA C 21 timer layover YYZ > PTY - 08:30 - 12:50 AIR CANADA C 23 timer 20 min. layover PTY > EZE - 12:10 - 21:18 COPA AIRLINES C Litt over 5 dager opphold. RETUR: EZE > Lima - 06:03 - 08:40 AVIANCA C 13 timer 20 min. layover Lima > GRU 22:00 - 04:35 AVIANCA C 17 timer 35 min. layover GRU > ZRH 18:10 - 10:35 SWISS INTERNATIONAL C 3 timer 5 min layover ZRH > OSL 13:40 - 16:00 SAS Plus 140000 poeng + CT + 3838,- X 2 i div. skatter og avgifter.
En ekstra innenlands begrenser også mulighetene videre fra flyplasser i Europa. Avreise før kl. 14 fra Europeiske flyplasser blir vanskelig, og retur som lander i Europa etter middag gjør det vanskelig og komme seg hjem samme dag.