Flyselskap: SAS, Lufthansa, Thai, Asiana & Singapore Klasse: First, business og eco Avreise fra: Oslo Destinasjon: Bangkok Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur CT Antall poeng brukt: 190.000 Skatter & avgifter (per person): 3500 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Mars 2018 Booket: Februar 2018 Flyvninger OSL-FRA / LH Biz FRA-PEK / LH First PEK-SIN / CA Biz SIN-CGK / SQ First CGK-BKK / TG Eco BKK-HKG / TG First HKG-ICN / OZ Biz ICN-FRA / OZ First FRA-DUS / LH Biz DUS-OSL / SK Plus Målet med turen var BKK i noen døgn, valgte å booke turen bort opprinnelig som ANA til Tokyo, men da Lufthansa åpnet seter bort ble denne endret pga FCT. Hadde hele tiden kun en placeholder på returen, men ringte CTtelefonen idag og fikk endret returen så vi får F-loungen i Bangkok. Den hyggelige svenske jenta godtok 2 stopp i transittsone og 9 legs (men endte på 10 da hun ikke fant plasser på LH864). Alt i alt veldig fornøyd med ruta, og å få testet SQ+OZ, men det finnes vel ingen "perfekt" routing så det er alltid noe å forbedre de kommende to ukene. Samboeren er mest opptatt av at vi skal fly eco CGK-BKK, men man kan vel ikke seire på alle fronter. EDIT: slapp heldigvis 3 timer i eco da det plinget inn varsel fra expertflyer utpå kvelden
Herlig rute! Vi må få direktenummer til hun svenske damen, har snakket med par ganger, hun er bare gull!
Reisen er reddet, det åpnet seg biz idag Lise Lotte på SAS ordnet nok en gang opp og lurte på om jeg aldri ble fornøyd med reisen.
Flyselskap: SAS, Swiss, Thai, Asiana og Lufthansa Klasse: First, business og + Avreise fra: Oslo Destinasjon: Taipei Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur CT Antall poeng brukt: 95.000 Skatter & avgifter (per person): 3550 SEK Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Mars 2018 Booket: Februar 2018 Flyvninger OSL-ZRH / SK + ZRH-CDG / LX Biz CDG-BKK / TG First BKK-TPE / TG Biz TPE-ICN / TG Biz ICN-FRA / OZ First FRA-OSL / LH Biz Håper at jeg får bytte tur-reisen til Taipei med LH F via Tokyo. Guttungen min på syv ønsker seg japanske Pokemon-kort som ikke finnes i Norge. Det han ikke har fått med seg er at Pokemon-kort som kjøpes i Japan mest sannsynligvis er på japansk...
Fikk i dag endelig mine siste 10 000 sårt tiltrengte EBP. Ringte opp til CT i Tallinn for å høre alternativene våre til en tur til Bali. Drømmen var å fly SQ i C, men har hørt her på forumet at de var veldig sparsommelige med bonusseter. Jeg ble da vill av begeistring når hun kunne fortelle meg at det var ledig t/r SQ C. Kommentar til edit: Ringte inn til Tallinn og spurte om mulighet for ny ruting. De ordnet det med a380 fra London, istedefor 777-300ER fra København. Greit fornøyd nå Turen er da som følger: 11 netter i Bali 4 netter i Singapore Flyselskap: SAS, Singapore Airlines Klasse: Pluss og business Avreise fra: Oslo Mellomlanding 1: Londin Mellomlanding 2: Singapore Destinasjon: Denpasar (Bali) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur CT / open Jaw Antall poeng brukt: 140.000 Skatter & avgifter (per person): 2952 NOK Antall reisende: 2 voksene Reisen finner sted i: August 2018 Booket: Februar 2018 Reise: OSL - LHR // SAS PLUSS LHR - SIN // Singapore Business ( A380 ) SIN - DPS // Singapore Business SIN - CPH // Singapore Business CPH - OSL // SAS PLUSS For å ikke bli "lurt" av bonusbruken setter jeg opp et totalregnskap. Totalt forbruk: Amex årspris: 1800 NOK DNB Saga årspris: 1188 NOK Trumfkroner: 1370 NOK Skatter og avgifter: 5904 NOK Totaltpris: 10 262 NOK.
Det er jo helt fantastisk!! Det nett at mulighetene på long haul har åpnet seg med SQ Mulig min tur til Thailand neste vinter plutselig blir med SQ istedenfor TG
Flyselskap: Brussels Airlines, Singapore, SAS Klasse: First, business Avreise fra: Oslo Destinasjon: Hanoi Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 190.000 Skatter & avgifter (per person): 3500 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juli 2018 Booket: Februar 2018 Flyvninger OSL-BRU/ Brussels Airlines Business BRU-CPH/ Brussels Airlines Business CPH-SIN/ Singapore Airlines First SIN-HAN/ Singapore Airlines Business SIN-CPH/ Singapore Airlines First CPH-OSL/ SAS PLUS Sommeren 2018 er sikret. Mest hassel var det faktisk å finne Connections til og fra København samme dag som flighten til/fra Singapore.
Kremt... Den der var under beltestedet. På grensa til litt usportslig med tanke på at enkelte har betre halvdelar som frekventerar forumet. Livsløgner og kreativ bokføring kan bli øydelagt av slikt, og plutselig blir det direktefly og slikt som verre er. Eg noterar i den store svarte boka: 28/2-18, gult kort @Klokkesamler. [/mod]
Flyselskap: SAS, Lufthansa, United Klasse: Plus, Business og First Avreise fra: Bergen Lufthavn Flesland (BGO) Destinasjon: Dallas (DFW) Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antall poeng brukt: 66.000 Skatter & avgifter (per person): ca 1800 NOK Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Mars 2018 (8/3-10/3) Booket: Februar 2018 Flyvninger: BGO-OSL / SAS Plus (737) OSL-FRA / Lufthansa C (A320neo?) FRA-IAD / Lufthansa F (747-8) IAD-DFW / United F (E175) Bakgrunn: En hel gjeng Insideflyers reiser på mileage-run til Austin den 12/3. Jeg har bestilt to enveisreiser t/r med SAS, men i går dukket det opp ledig sete hos Lufthansa i First Class, og jeg fant derfor ut at jeg reiser bort noen dager tidligere. Dette blir første turen i First med Lufthansa, så gleder meg stort. Kanskje får jeg til en kjøretur med en Porsche i Frankfürt før avgang også! 66.000 poeng er vel også et "røverkjøp"? Reisebrev: Milage Run vorspiel: Til Austin med Lufthansa, United og American i First Class
Hvordan fikk du det til å bli 66 000 poeng? Det er prisen for en-veis i business (110 000*0,6). I first skal vel prisen på en-veis være 90 000 (150 000*0,6)
Ja, svensken i andre enden av telefonen stusset også litt på poengsummen, men billetten er utstedt og det er kun trukket 66.000 poeng!