Mileage Run Vorspiel: Til Austin med Lufthansa, United og American i First Class

Tråd i 'Reisebrev' startet av NilsernNilsen, 08. mars 2018.

  1. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    1. Innledning

    Mange Insideflyers reiser på Milage Run til Austin med SAS på mandag. Selv hadde jeg bestilt to enveisreiser i Go t/r Arlanda-Austin, men i forrige uke dukket det opp ledige seter hos Lufthansa i First Class mellom Frankfürt og Washington. Jeg fant derfor ut at jeg setter kursen mot USA noen dager tidligere, og flyr hjem igjen med SAS fra Austin på mandag. Jeg flyr til Frankfurt i dag, Washington i morgen, Dallas på lørdag, og Austin på mandag formiddag. Dette blir første turen min i First Class med Lufthansa, og jeg gleder meg stort til morgendagens flyvning!

    Skjermbilde 2018-03-06 kl. 15.49.09.png

    Den fullstendige reiseruten er etter dette som følger:
    Torsdag: BGO-OSL SK Plus (737) / OSL-FRA LH C (A320neo) - en overnatting ved FRA (Hyatt)
    Fredag: FRA-IAD LH F (747-8i) - en overnatting i Washington (Hilton Capitol)
    Lørdag: IAD-DFW UA F (E175) - to overnattinger i Dallas (Hampton Inn og Curio by Hilton)
    Mandag: DFW-AUS AA F (A320) / AUS-ARN SK Plus (A330)
    Tirsdag: ARN-OSL-BGO SK Go (CRJ900/B737)

    Reisebrevet inneholder:
    1. Innledning
    2. Bergen til Frankfurt via Oslo i SAS Plus og Lufthansa Business
    3. Hyatt Place Frankfurt Airport
    4. Lufthansa First Class Terminal
    5. Frankfurt til Washington i First Class
    6. Hilton Capital
    7. Washington DC til fots
    8. Washington til Dallas i United (Express) First Class
    9. Hampton Inn & Suites Dallas Downtown
    10. Dallas til fots
    11. The Statler, Curio Collection by Hilton
    12. Dallas til Austin i American Airlines First Class
    13. House of Scandinavia, Austin til Bergen med SAS Business
     
    Last edited: 13. mars 2018
    avi8or, watchaddicted, chrt and 23 others like this.
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    God tur! Vi ses i Austin på mandag.
     
    NilsernNilsen liker dette
  3. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Sweet!

    Har du booket utreise på poeng?

    C
     
    NilsernNilsen liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Herlig, bon voyage!
     
    NilsernNilsen liker dette
  5. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp! 66k poeng en vei! :)
     
    Chrisbgg liker dette
  6. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    God tur Men hvis reisen er booket med poeng er det vel strengt tatt ikke en Mileage Run? Dette gjelder vel for revenue billetter og da primært i C eller F:)
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Derav tittelen vorspiel. Mileage run vorspiel.
     
    Chrisbgg and NilsernNilsen like this.
  8. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp:)
     
  9. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Deilig er det! Det gledes til reisebrev og «nach» på AUS-ARN, Nilsern! :cool:
     
    NilsernNilsen liker dette
  10. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Dette blir jo litt som å dra fra tidenes fest, for å Dra på nach i kjellerleiligheten til kåre..
    Hvor kjellereleiligheten til kåre er representert ved SAS :)

    morro som F!

    C
     
    DanH, Adritri, petterel and 1 other person like this.
  11. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    2. Bergen til Frankfürt via Oslo i SAS Plus og Lufthansa Business

    Omtrent en og en halv time før avgang på SK268 satt jeg meg på bybanen med kurs mot Flesland. Vel fremme på flyplassen suste jeg gjennom fast-tracken og bort i bollebua for en kanelsnurr og en kopp te. Noe forsinket startet boarding, og med nesten fult fly strømmet det på med folk fra alle kanter. Jeg presset meg imidlertid lett inn gjennom den manuelle delen av gaten, og fant sete D1 som en av de første ombord.

    IMG_4961.JPG

    Oppe i luften ble det tilbudt søte og salte snacks, kalde og varme drikkevarer. Alt som normalt. Jeg gikk for en kvikk-lunsj, en Ringi og en kopp te. Det hele smakte fortreffelig og satt litt fart på et noe lavt blodsukkernivå.

    IMG_4962.jpg

    Til tross for en mindre forsinkelse ut fra Bergen landet vi i henhold til rutetid, og vel fremme i loungen var det pølsefest. Pølser og øl gikk ned på høykant blant de fleste reisende, og en ung svensk mann kunne med stor entusiasme fortelle reisefølget sitt at «dom har korv hær i dåg». Selv valgte jeg imidlertid litt kylling med pasta og brød, før jeg forlot pølsefesten og gikk mot gate D10.

    IMG_4963.JPG

    Boarding var allerede godt igang da jeg ankom gaten, og køen var fryktelig lang ved de automatiske slusene. Nok en gang snek jeg meg imidlertid gjennom den manuelle delen av gaten, og fant etter hvert sete 1F. I Business var 13 av 16 seter besatt, men 1D forble ubesatt og jeg fikk seteraden for meg selv.

    IMG_4964.JPG
    IMG_4966.JPG

    Omtrent 30 minutter forsinket på grunn av is i motorene som måtte tines, og kø ved de-icingplattformen tok vi av mot nord på den vestre rullebanen.

    IMG_4967.JPG IMG_4969.JPG

    Kort tid etter avgang rullet det tyske maskineriet ombord i gang, og serveringen startet. Kveldens måltid bestod av en eller annen type fisk, skinke med det jeg tror var kål, to ulike typer ost, og en tysk variant av tilslørte bondepiker. Etter å ha smakt på fisken og skinka konkluderte jeg med at alt annet enn desserten var uspiselig. Desserten smakte veldig bra og ble akkompagnert med et par-tre-fire glass Gin&Tonic, og senere en kopp te.

    GPTempDownload.jpg IMG_4972.JPG IMG_4973.JPG IMG_4978.JPG

    Vi landet i Frankfürt 10 minutter etter rutetid, og vel parkert ved gate ruslet jeg mot utgangen. Lufthansa leverer som vanlig et relativt bra Business-produkt, selv om maten etter min mening ikke er noe særlig å skryte av. Det er i alle fall deilig å vite at man slipper å dele armlenet med en annen person!
     
  12. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    3. Hyatt Place Frankfurt Airport

    Det var relativt dyrt på Hilton sine hoteller på FRA, men Hyatt har åpnet et nytt hotell et lite stykke unna terminalen, og jeg fikk booket en natt for en relativt rimelig pris. Det går buss fra terminalen/hotellet hver halve time mellom klokken 05:00 og 23:00. Denne er gratis til hotellet, men koster €5 til terminalen.

    IMG_4980.JPG

    Slik jeg forstod det er alle rommene identiske, likevel slik at man kan få sammenkoblede rom, altså med dør imellom. Jeg fikk tildelt rom i femte etasje.

    GPTempDownload 2.JPG
    GPTempDownload 3.JPG

    Det tilbys roomservice hele døgnet, samtidig som man kan spise i restauranten eller kjøpe noe fra en liten kiosk som finnes ved resepsjonen. Jeg var litt sulten og valgte en bap, som smakte helt greit.

    IMG_4983.jpg
    IMG_4984.JPG

    Det er også et ålreit treningsrom som er åpent hele døgnet.

    IMG_4986.JPG

    Nå tar jeg snart kvelden - har tenkt å stå tidlig opp i morgen for å få mest mulig ut av dagen. Noen som vet om det går an å betale med kort i taxier i Frankfurt? Det frister å bli kjørt helt til døra, istedenfor å måtte gå fra busstoppet ...
     
  13. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    4. Lufthansa First Class Terminal

    Fredag, med F for First! Etter noen timer med søvn trasket jeg ned i resepsjonen og tok shuttel-bussen til terminalen, og fant etter noen få minutters gange First Class Terminalen.

    9D22CAE2-656E-45F3-9F9E-88E5D3935C03.jpeg
    1978925C-5E01-4032-B671-F7F4173F5F4C.jpeg 15CE2E65-47F5-43C5-9DDE-46B082A2C55F.jpeg

    Vel oppe i lobbyen ble jeg sjekket inn, og jeg forespurte samtidig om det var mulig å prøve Porsche Excitement. Etter at min «assistent» hadde spurt Avis var det dessverre ikke mulig. For øvrig ble sikkerhetskontrollen en spennende afære da det ble funnet rester av sprengstoff på håndbagasjen min. Femten minutter senere etter å ha blitt stilt noen spørsmål av to politifolk fikk jeg lov til å gå videre inn i terminalen, hvor jeg satt meg ned i restauranten for litt frokost.

    38750BDB-4A16-41B1-BD0F-354965CCFA58.jpeg
    B4DC45B1-19A4-4917-B387-6BF4380909A9.jpeg
    9BB0B957-3149-4236-9342-F65C4C066012.jpeg
    5FE1B571-24AE-43EB-BC4C-897E42DA9CD3.jpeg
    6EB7E636-6268-4EB5-8AC5-08A8D698AF67.jpeg

    Etter å ha spist frokost ruslet jeg litt rundt og fant en god lenestol, hvor det nå nytes noen glass champagne. Bad er booket, men det er fem foran i køen. Med avgang 12:50 får vi se om det blir dukkert eller ikke, men en badeand skal jeg vel greie å karre til meg!

    54CA02B2-09C7-41AA-958D-0D4680F5A707.jpeg

    Rundt halv elleve forsvant en hel haug med folk til LAX og JFK, og jeg ble nærmest alene i FCT’en. Jeg benyttet derfor annledningen til å knipse noen bilder!

    0A0C5E71-6810-4C36-BAEA-CC522B9BDB8B.jpeg
    29CB33EE-ABF5-458A-B3FA-807C9A91A9D5.jpeg 65EEA472-67C8-42B2-AF3E-EF2E384329E1.jpeg 868698DB-20BA-4ABA-9455-86AC04733FE6.jpeg
    1C7A4152-858B-4A37-AD73-1AD546CC4F27.jpeg

    Klokken elleve var det klart for lunsj. Jeg gikk for den klassiske Wiener Schnitzel med champagne. Det smakte ganske bra!

    D0538616-08D6-41AF-AF4E-9D6639C8B53F.jpeg B9D99F45-7300-42F4-8BE9-0CC8CD6AF15C.jpeg

    Mens jeg spiste ble jeg informert om at badet var klart, og etter å ha spist opp rakk jeg en deilig dukkert og en dusj!

    4894C714-A632-46C7-9EC5-55125FE790A9.jpeg C23AD40F-B1D8-4BD5-B0D8-7F7D198EF69B.jpeg

    Nå venter jeg på at vi skal kjøre til flyet. Sist jeg sjekket var 6/8 seter besatt, så vi får se hva slags bil det blir som står for turen til flyet. Håper på Porsche!
     
    Last edited: 09. mars 2018
    watchaddicted, dkvt, NoLimit and 22 others like this.
  14. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Det må jo være «a First in First» sprengstoff på sikkerhetskontrollen på FCT... Kudos!

    God tur!

    C
     
    Last edited: 09. mars 2018
  15. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Takker! :) De ansatte forsikret meg om at det sikkert var rester fra hudkrem eller lignende som ga negativt resultat ...
     
  16. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    5. Frankfurt til Washington i First Class

    Tjuefem minutter før avgang ble jeg og to andre hentet i FCT’en og sluset gjennom passkontroll og ut i en Vivano.

    3CE1EA8A-A7F1-460F-9916-74A60A7C53E0.jpeg
    36238E73-2A3F-43D8-89A7-2E1FC8EF3E3E.jpeg

    Vel ombord fant jeg mitt sete 2K, og ble introdusert for Louise (dagens champagne). Før avgang kom også purser frem i F-kabinen og hilste på. Han delte også ut gratis voucher til internett som var gyldig i 24 timer fra og med registrering.

    E994B2B1-5F86-4A10-91F8-96FF4CB56DBE.jpeg
    BA98E276-A98C-42EB-8D24-51C382D6CB19.jpeg
    GOPR0050.JPG

    Setet var behagelig å sitte i, og det føles veldig lyst og luftig å sitte helt foran i 747´en - når persienne er oppe føles det som at man nesten kan se rett fram. Atmosfæren var også behagelig. De andre reisende syslet med arbeid og sov, og man hører ikke noe særlig til motorene.

    IMG_5026.JPG IMG_5027.JPG

    Kort tid etter avgang startet serveringen og jeg smakte på stort sett alt som ble servert. Det skulle jeg imidlertid angre på etter hvert, men mer om det nedenfor. Akkompagnert av champagne og rødvin smakte både forrett, hovedrett og dessert ganske bra!

    IMG_5036.JPG

    Dagens meny:

    1.png
    2.png
    IMG_5041.JPG
    GOPR0053.JPG GOPR0055.JPG
    GOPR0057.JPG

    Til hovedretten smakte jeg på de ulike rødvinene. Jeg synes den italienske var best, fra venstre nr. 1. De øvrige var fra Spania og Frankrike.

    IMG_5046.JPG
    GOPR0059.JPG

    Måltidet ble avsluttet med te og sjokolade.

    IMG_5049.JPG IMG_5050.JPG

    Da serveringen var ferdig og alt som kunne spises og drikkes var inntatt la jeg med ned i diagonalen og sov en del timer. Drøyt to og en halv time før landing våknet jeg imidlertid og følte meg ekstremt kvalm, og før jeg fikk satt kursen mot toalettet kastet jeg opp. Heldigvis hadde jeg tatt et teppe over meg før jeg la meg til å sove, men både det og deler av pysjen gikk rett i søppelbøtta. Jeg mistenker at kamskjellet var årsaken - det var iskaldt og virket rått, så jeg burde jo latt være å spise det ...

    Formen ble ikke nevneverdig bedre under resten av flyturen og foruten et par besøk på toalettet forholdt jeg meg relativt rolig i setet, og spiste ikke noe mer. Jeg gikk imidlertid en tur bakover i flyet, og det virket som det var godt med folk i både Business, Premium Economy og Economy. Ellers kan jeg oppsummere F-opplevelsen som svært fin (i alle fall de første timene). Servicen var bra, drikken smakte godt, og maten ganske ganske bra. Opplevelsen på bakken er selvfølgelig imponerende, og det føles eksklusivt å bli kjørt til flyet og sluset forbi medpassasjerene som står i kø i gangbroen!
     
    Last edited: 10. mars 2018
    watchaddicted, Edin, NoLimit and 14 others like this.
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også opplevd at de har funnet spor av sprengstoff på min koffert. Årsaken var antagelig at kofferten hadde ligget i en henger som tidligere på dagen var benyttet til å transportere noen sekker med gjødsel...
     
  18. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det er egentlig like greitt at det ikkje var "sniffarar" i bruk når eg var 13-15 år... Eg trur nok det sit folk ved ei øde strand på Cuba som har hatt mindre kontakt med saker som brenn veldig fort og intenst enn det eg og kompisane hadde i hine, hårde dagar. Så vidt eg veit er vi dei einaste som har "rotvelta" ei tysk 229mm Krupp-kanon (M1867) frå "konflikten med Tyskland" ved hjelp av frontladningsmetoden. Etter den episoden vart vi tom invitert til anbodsrunde for ny gatelyslinje i heimbygda av dugnadsgjengen som grov stolpehôl. Vi var like berømte som pappa og kompisane då dei løyste ut flyalarmen 25 år tidlegare.

    Takk for strålande rapport så langt, no straks før sommarferien rykkjer det i rockefoten og bestillingsfingeren. :) God tur vidare!
     
    Baldrick, SAJblue, afirm and 4 others like this.
  19. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Det er noe first-class fra de første-reisendes forelskelsesjournal - fortumlet og forundret over finunderlige og forstoppende forandringer og findetaljer. Fantastisk og Farlig flygastronomisk frelselse for oss fraværende.

    Fortsatt fin flytur!
     
    Baldrick, Chrisbgg, afirm and 6 others like this.
  20. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    No er ikkje eg norsklærar, men dette må vel vere eit lærebokeksempel på bokstavrim?
     
    veeegard, NilsernNilsen, Blaa and 2 others like this.

Del denne siden