Ja, det trodde jeg også, men det var ikke praksisen på dette hotellet. Det er sikkert mulig å kverulere litt med kundeservice, så får se hva de svarer!
Det er nok etablert praksis på endel hoteller og ikke så mye å kverulerer på. Mitt siste Hilton i Boston hadde frokost, m kaffe brød og frukt men ikke juice bacon egg osv som ble dekket av frokost vocure eller ga 10$ rabatt på en større bestilling Edit: og vi fikk altså voucher basert på status i HH.
Hilton er pokker i meg så gjerrig og Amerikansk at jeg spyr.. Bor på Conrad New York nå og booket via hotels.com da hjemmesiden til hotellet var utsolgt.. Er HHG men får selvfølgelig INGEN benefits! Litt sånn «Ja du er viktig, men nei vi bryr oss ikke»
Det er vel ikke overraskende, er det noen hoteller i det hele tatt som gir benefits på expedia/hotels-bestillinger? Ingen i Norge såvidt jeg vet...
Status-fordeler er vel noe man som regel fraskriver seg når man booker gjennom hotels.com etc. Det er heller unntaket enn regelen at man får fordeler. Dessuten er HHG en så enkel status å skaffe seg for de fleste i USA at det har gått litt inflasjon i det. Er en god del forskjellige kredittkort amerikanere kan skaffe seg som gir HHG, så de beste fordelene har man som regel uansett utenfor USA.
HH er vel hverken bedre eller dårligere enn andre fordelsprogrammer. Noen ganger får du igjen så det monner. Andre ganger blir man skuffet. Men det er nå engang slik.
Conrad i HK gav all mulig benefits, inkludert Oppgradert til Exec Floor(2 rom) på en Hotels.com booking, eneste jeg ikke fikk var poengene.. C
Da er det faktisk du som har vært heldig Servicen hos Hilton særlig mot HHkunder har jeg forstått og opplevd at er en helt annen i Asia en i USA, som det blir forklart oppover i tråden. Uansett er benefits knyttet til booking gjennom Hiltons egne kanaler så det bør ikke komme som noen overraskelse at en booking som gir godt med Trumfpoeng normalt ikke gir poeng og fordeler hos HH. Selv ble jeg tatt i mot med et stort smil i HH egne Check-inn hos Conrad i Manila men fikk som forventet ikke noen av fordelene med Gull status, i og med at det oppholdet var booket gjennom Expedia.
Jeg tok Bart til Powell St. Station og Turen tok ca 30 min. Det koster $ 8.95 utenfor rushtiden, tror det er $1 eller $2 mer i rushtiden. Jeg synes Bart er såpass greit å bruke at jeg ikke vurderte noen andre måter å komme meg inn til byen på.
7. United Club Lounge(s) og United Global First Lounge Etter to netter sjekket jeg ut fra hotellet og satte kurs mot flyplassen. Jeg hadde på forhånd sjekket inn og etter å ha tatt Bart til flyplassen hentet jeg boardingkort i First skranken før jeg satte kursen mot loungen, og her tabbet jeg meg skikkelig ut! United holder for tiden på å pusse opp Club Loungen i den internasjonale terminalen (skal bli Polaris Lounge), og passasjerer som flyr business på internasjonale flyvninger er for tiden invitert til den gamle First Loungen ved gate G98. Dette fikk selvfølgelig ikke jeg med meg, og jeg trasket derfor bort til terminal 3 hvor jeg først gikk til en innelukket lounge i tredje etasje - mezzanine loungen. Etter en stund gikk jeg bort til en annen litt bedre Club Lounge, og her ble jeg fortalt at jeg heller burde gå til First Loungen, så da gjorde jeg det! Mezzanine loungen i tredje etasje i terminal 3: Club Loungen i pir F i terminal 3: United Global First Lounge i den internasjonale terminalen: Jeg fikk godt over en time i First Loungen ettersom flyet til Frankfurt ble noe forsinket på grunn av regn, og her traff jeg på to likesinnede menn som reiste på samme dealen. Det viste seg at de hadde reist på samme flyvninger som meg til San Francisco også, så vi ble sittende å skravle om løst og fast frem til boarding!
8. Lufthansa A380 Business San Francisco - Frankfurt Lufthansa sin A380 er virkelig et beist av et fly og tar hele 509 passasjerer fordelt på fire serviceklasser: 8 i First, 78 i Business, 52 i økonomi premium og 371 i økonomi. Setene i business er plassert i en 2-2-2 konfigurasjon og dessverre var det ingen ledige seter på raden i midte, og jeg måtte derfor sitte i 12C ved siden av en amerikaner som skulle til London. Setet er relativt godt å sitte i, men ellers er det ganske dårlig! Det er få lagrinsplasser og du kommer alt for tett på sidemannen. Når man sitter på setet ut mot midtgangen på vindusradene må naboen i tillegg klatre over deg for å komme seg ut, noe amerikaneren ved siden av meg ikke greide ... Så da måtte jeg trekke beina godt tilbake mens han forsøkte å komme seg ut fra sitt sete! Jeg synes heller ikke at setet er noe sœrlig godt å sove i: Nakkestøtten faller ikke inn i seteputa når man legger ned setet, så man får en litt merkelig sovestilling. Hva gjelder servicen ombord var denne helt suveren! Idet jeg satt meg i setet kom min “personlige” flyvertinne og presenterte seg, og spurte hva jeg ønsket å drikke før avgang. Lufthansa serverer ikke champis før avgang i Business, men man kan velge mellom vann, appelsinjuice eller sparkling wine. Menyen ble også delt ut. Jeg valgte kjøtt til forrett og hovedrett, og ostekake og frukt til dessert. Det hele ble akkompagnert med noen glass av den franske rødvinen. Måltidet ble startet med kalde nøtter og champagne. Jeg synes alle retten smakte ganske godt, men det var ingen fantastisk gastronomisk opplevelse. Forretten og hovedretten på Swiss flyvningen var i så måte bedre, mens desserten på Lufthansa var bedre enn kaken hos Swiss. Etter måltidet stengte jeg min amerikanske seatbuddy inne, og sov i fire timer. Dersom man ønsket noe mer å spise underveis kunne man gå til bakgre gally hvor det var satt opp en liten snacksbuffet. Rundt 1,5 time før landing ble det servert frokost. For å oppsummere helt kort: Servicen var overlegen - jeg ble tiltalt med etternavn, alt ble servert og gjort med et smil og crewet var flinke til å påse at jeg hadde det jeg trengte. Maten smakte helt greit. Setet er skikkelig dårlig, og det er relativt uforståelig for meg at noen betaler fullpris for å reise i Business på langdistanse med Lufthansa. Reiser man alene må man passe på å velge “riktig” sete!
Er det bare meg eller var den loungen veldig full? Antar det har med å gjøre at de har stengt 1 lounge for oppussing som du sier, men virket da ganske så fullt der ut i fra bildene... Ser ut til å være en fin flytur med LH, men synd at setene på 380 er sånn at det ikke er tilgang til midtgang for alle uten å klatre over naboen. Det er for dårlig spør du meg
Loungen var ganske full, men når Lufthansa flighten startet å boarde forsvant godt over halvparten! Helt enig, så blir bra når LH kommer med ny Business Class om noen år! Tror det er en sårt tiltrengt oppgradering!
9. Eg ve te Bergen Vi landet i Frankfurt etter drøyt 9,5 time i luften, 30 min forsinket. Min videre forbindelse til Munchen skulle egentlig ta av 1 time etter oppsatt ankomsttid, og min "personlige" flyvertinne informerte meg om at hun ikke trodde at jeg kom til å rekke avgangen. Avgangen var imidlertid litt forsinket på grunn av sent innkommet fly, og jeg rakk det med god margin. Vel ombord fant jeg sete 2F og fikk en hel rad for meg selv. Selv med en flytid på kun 35 min ble det servert lunsj. Måltidet bestod av svin og laks, en "lure" sjokolademousse og sjokolade, servert med det man måtte ønske å drikke. Flyturen ble ganske spennende idet landingen ble avbrutt på grunn av "aircraft on the runway", og jeg fikk med det opplevd min første go around på det som var årets 102 flytur. På andre forsøk gikk landingen helt fint! I München hadde jeg litt over 3 timer før SAS skulle frakte meg hjem til Bergen. SAS flyet hadde fått tildelt K-gate, og klok av skade fra forrige lounge-besøk på MUC ruslet jeg over i loungen ved K-gatene hvor jeg tok en dusj og spiste litt. SAS flyvningene hjem var ikke særlig spennende og jeg sov stort sett hele turen både til CPH og til BGO. På flyvningen til CPH tror jeg det ble servert laks i den "nye" boksen, mens det på turen til BGO ble servert polarrull.