KLM last minute upgrade/bid for business priser?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av wreilert, 18. febr 2015.

  1. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Internett er full av informasjonsløse poster om at dette går an, men jeg sliter med å finne ut hva det koster (long haul seff).

    Skal snart fly CDG - MIA og CUR - AMS, noen som veit hva jeg kan forvente at bid for business vil starte på?
    Eller i hvilket landskap evt oppgradering ved check in ligger i?

    Den første leg'en der er forøvrig med Air France (booka gjennom KLM). Får man de samme oppgraderingsmulighetene der som om det hadde vært en KLM-flight?
     
  2. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Har aldri prøvd å by. Men ved innsjekk kan prisen variere veldig, et sted mellom €200-350 kanskje. Har selv betalt ca €230 for AMS-LUN (ikke billig-eco), synes det var en god deal. Husk at du også kan prøve lykken etter innsjekk på transfer automatene rundt om i terminalen.
     
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk tilbud om dette både for legget KRS-AMS og AMS-FRA. Budene startet på 100 euro pr strekning. For 2 flyturer på rundt timen, synes jeg det var overkill. Droppa det ganske enkelt gitt.

    På Longhaul har jeg opplevd tilbud om oppgradering for penger. Det var vel før dette auksjonspreget ble innført. Men på AMS-MNL var laveste tilbud 200 euro og dyreste tilbud 1000 euro.

    Så dette varierer nok i forhold til hvor mange seter som er solgt på forhånd i de forskjellige klassene. Er det overbooket på eco og mye ledig på biz, er nok prisen lav så de får inn noe for å slippe å måtte oppgradere noen av de overbookede gratis. Og motsatt hvis det er omvendt.
     
    GinTonic liker dette
  4. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    612
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    Kommet opp i en lignende problemstilling. Jeg har PMO-FCO og FCO-AMS til uken i eco, men lysten å sjekke mulighetene for upgrade. Hvordan går man frem og kan dette kun gjøres etter innsjekk?
     
  5. bunit

    bunit Medlem

    Innlegg:
    117
    Likes mottatt:
    762
    Bonuspoeng:
    93
    Fly GVA-AMS-OSL med KLM i går og da var det mulighet til å kjøpe oppgradering til Biz for begge flightene i KLM appen helt frem til boarding. Man finner valget under "setevalg" på din bestilling. I mitt tilfelle kostet det ca 100 Eur pr flight så droppet det. Men selve løsningen var veldig smidig.
     

Del denne siden