@Stuttfeiten - Siden jeg driver med analyse til daglig, så var det standard rutine å regne litt ekstra på det. Jeg skal ta det til etteretning @pef - Endret @indahla - Jeg har dessverre ikke Diamond, så da ble det kun halv pris første året, og det er vel 4-5 år siden.
Flyselskap: Lufthansa, Asiana, Singapore, SAS Klasse: First, Business & Eco Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Hanoi (HAN) Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 190.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 3.100 NOK pr pers Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juli/August 2018 Booket: Desember 2017 Flyvninger: OSL-FRA/ Lufthansa Biz (A320) FRA-ICN/ Asiana First (A380-800) ICN-HAN/ Asiana Biz (A350-900) SGN-SIN/ Singapore Biz (A330-300) SIN-CPH/ Singapore First (777-300ER) CPH-OSL/ SAS Og (A319) Bakgrunn: Opprinnelig hjemreise var SGN-BKK-FRA-OSL med Thai First. Nå som Singapore har åpnet opp for First til CPH, var det valget enkelt å endre til Singapore. Det er ikke mulig å finne disse billettene på United.com. Så lenge expertflyer eller Singapore sine egne sider viser 4 av 4 tilgjengelige i First, så er det ledig. Ringte inn endringen på telefon for et par timer siden og reisen er bekreftet! Den eneste endringen som blir aktuell nå, er utreise fra Frankfurt med en eller annen flyvning til Asia i Lufthansa First. At Singapore har åpnet opp for First til/fra København er etter min mening en gavepakke
"Nei gubbe, nå er det bra lenge siden jeg har fått Champagne og kaviar altså" sa fru RoadKing. Og med frisleppetpå SQ F så ble fristelsen for stor til at drømmen om Lufthansa til Buenos Aires kunne leve til ut i mai. Flyselskap: Singapore, SAS, Widerøe Klasse: First, Plus (Business) Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Singapore (SIN) Enveis, T/R, Open Jaw: En slags Open Jaw i og med retur til TRF Antall poeng brukt: 190.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 2.904,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted: Mai 2018 Booket: Mars 2018 Flyvninger: OSL-CPH/ SAS Plus (737) CPH-SIN/ Singapore First (777ER) SIN-CPH/ Singapore First (777ER) CPH-OSL/ SAS Plus (737) Bakgrunn: Jeg har gått og gjemt på en CT med tanke på at vi skulle prøve å få en tur med Lufthansa First til Buenos Aires i fridagene i påsken eller mai. Alle årets fridager er reservert allerede, så da måtte det bli i en av disse periodene. Men det er rart med det, straks du må forholde deg til spesielle tidspunkt, så blir det litt for spennende, og når det plutselig ble åpnet for Singapore F, som godt kan være en midlertidig kampanje for å gjøre produktet kjent, så tenkte jeg at her er det bare å hive seg rundt. I værste fall så var det jo bare å holde seg til opprinnelig plan. Jammen ble det ledig også, rett nok så ble ikke reisen til og fra København optimal. F.eks så reiser vi hjem via TRF og NSB for alternativet var enten direkte fly hjem 18 timer etter landing på Kastrup eller en melkerute CPH - GTO - ARN - OSL. Heldigvis, sendte Diamond.dk en mail, og de fikset biffen så vi fikk korresponderende flights . Mange vil sikkert påpeke at det er en kjedelig rute, men som sagt så har vi lite tid til disposisjon og frua har aldri vært i Singapore, så det skal nok bli bra. Med kun en natt så tenker jeg vi skal smelle til med et riktig flott rom, må bare bestemme meg for et hotell. Personlig gleder jeg meg vanvittig til å oppleve sagnomsuste Singapore First. Det skal nevnes at jeg forsøkte meg på om det ikke var noe å oppdrive over hhv FRA, AMS eller LHR. Men det var nix, nada. Gledelig nok ingen forsøk på å foreslå melkeruta via Moskva, men den har kanskje ikke First? Redigert: La inn at Diamond.dk fikset bedre connections OSL - CPH, CPH -OSL
Flyselskap: Thai, Singapore, SAS Klasse: First, Business, Plus Avreise fra: Munchen (MUC) Destinasjon: Denpasar (DPS) Antall poeng brukt: 190.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca. 3 200,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted: September/Oktober 2018 Booket: Mars 2018 Flyvninger: MUC-BKK Thai First 747 (ny config) BKK-DPS Thai Biz 777 (2-3-2 config) --- DPS-SIN Singapore Biz 333 (2-2-2) SIN-CPH Singapore First 777 CPH-OSL Sas Plus Bakgrunn: Jeg nådde 190K poeng akkurat denne uka da SQ First ble mulig å booke gjennom Eurobonus. Lykke! Dette er min første CT, og blir første gang i First for meg og madamen. Fra før har jeg flydd Biz i Turkish, Ethiopian og Swiss. Utreisen er ikke helt i boks enda, da det ikke var noe ledig fra Oslo til Munchen. Vurderer å booke om til Asiana FRA-ICN med stopover + ICN-xxx-DPS hvis det åpner seg noe og eventuelt sjekke LH F noen uker før avreise. Uansett - tenkte det var lurt å booke nå for å sikre oss SIN-CPH på returen før setene blir revet vekk... Som vi gleder oss til å prøve Dom P og Krug, Private Room og alt som hører med =) En stor takk til alle på forumet som har bidratt med kunnskap som gjør dette mulig!
Interessant teori. På alle mine aktuelle datoer er det F2 eller F3.. Ikke en eneste CPH-flight med F4
F3 virker å gi ett ledig awardsete, mens F4 virker å gi to. Jeg har dog funnet en F4 hvor agenten ikke fant noen, men jeg lurer på om det var mer inkompetanse. Av gårsdagens 7 telefoner var det helt bingo hvem som fant og ikke fant de samme setene.
Skal til Bali i april. Hadde i utg.pkt. Osl-fra (SAS) Fra-bkk (thai F) Bkk-dps (Singapore C) Har nå endra til Osl-cph (SAS) CPH-sin (Singapore F) Sin-Dps (Singapore C) Er dette en forbedring? (Ulempe: på returen skal jeg uansett innom Singapore (Singapore og Asiana). Med endringen får ikke oppleve thai Lounge i bkk og ikke thai first)
Hm riktig.. Så det er mange egoister der som ikke kan fly samme dag? Da kunne vi delt på godene her.. Hvordan skal jeg få booket CT med bare 1 ledig i F? hrmf..
Bare av ren nysgjerrighet, hender det du treffer på de samme personene? Jeg har ringt seks ganger over de siste to ukene og snakket med samme person tre ganger, og det er såklart ikke verdens mest serviceinnstilte menneske heller.
Flyselskap: SAS, Lufthansa, Thai, Singapore Klasse: Plus, Business, First Avreise fra: OSL Destinasjon: Male (Maldivene) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 160.000 + CT Skatter & Avgifter (pr. person): Ca. 3400,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted: August 2018 Booket: Januar 2018, endret x 2 i februar Flyvninger: OSL-CPH/ SAS Plus (A319) CPH-MUC/ LH Biz (A320) MUC-BKK/ Thai First (B747) BKK-SIN/ Thai Biz (A350) SIN-MLE/ SQ Biz (A330) MLE-SIN/ SQ Biz (A330) SIN-BKK/ SQ Biz (A330) BKK-CDG/ Thai First (A380) CDG-OSL/ SAS Plus (B737) Bakgrunn: Hadde et ønske om å reise til Maldivene og fant flere aktuelle turer via India på United.com i det ønskede tidsrommet. Ringte Tallinn og fikk beskjed (av en engelskspråklig dame) om at turen jeg hadde funnet på United ikke eksisterte og at Air India generelt ikke stemmer med det man finner der. Avsluttet der, rykket tilbake til start og endte på en reise til Malaysia i stedet. Da jeg ringte neste dag for å bestille Malaysia reisen traff jeg en hyggelig svensk dame og fant da ut at jeg skulle sjekke Maldivene først. Hun bekreftet utfordringen ift. Air India, men hun spurte om det var ok dersom hun fant en annen rute. Dette er den type serviceinnstilling vi liker og det var selvfølgelig ok for meg. Hun fant da reisen til MLE via Singapore. I første runde booket jeg da OSL-BKK-SIN-MLE i Biz for 120.000 poeng (trodde ikke at jeg kunne booke via en dyrere sone engang jeg...). Var egentlig veldig fornøyd, men etter noen dager ble lysten på First igjen for stor, så da måtte jeg søke litt mer og fant MUC-BKK T/R i TG first. Utfordringen var faktisk å finne fly til MUC så da endte vi med mellomlanding i CPH. Måtte diskutere en hel del (svenskspråklig mann) før jeg fikk godkjent dette ettersom vi pga mellomlandingen i CPH endte på 9 legs, men etter at han snakket med en overordnet(?) ble det godkjent likevel. Etter at denne var i boks søkte jeg likevel litt videre og fant BKK-CDG i A380 og booket da om returen til denne. Føler vel at vi har en ok reise nå (ettersom denne gangen var det selve reisemålet som var det primære målet med turen), men kommer selvfølgelig til å sjekke om det dukker opp noe LH F kort tid før avreise, for å utvide samlingen med gakk-gakker. Dessverre så flyr ikke SQ på CPH akkurat på reisedagene våre, men er usikker på om jeg ville byttet bort Thai i A380 fra BKK uansett (men utreisen derimot)
Flyselskap: Lufthansa, Thai, Singapore, ANA og Austrian Klasse: Business, First Avreise fra: OSL Destinasjon: Indonesia (CGK) Enveis, T/R, Open Jaw: Open jaw Antall poeng brukt: 85.000 + CT Skatter & Avgifter (pr. person): Vet ikke Antall reisende: Èn mann i 20-årene Reisen finner sted: Mars 2018 Booket: Januar/februar/mars 2018 Flyvninger: OSL-FRA/ LH Biz (A320) FRA-HKG/ LH First (B748) HKG-SIN/ Singapore Biz (B773) SIN-CGK/ Singapore First (B773) DPS-BKK/ Thai Biz (B773) BBK-HND/ Thai First (B744 ny maksin) HND-FRA/ ANA First (B773) FRA-VIE/ Austrian Biz (B763) VIE-OSL/ Austrian Biz (E195) Bakgrunn: Jeg er sikkert ikke ferdig med denne bookingen, men slik ser den i alle fall ut i skrivende stund. For en førstereisgutt i F kan det hende at dette blir en overdose med inntrykk. Men de er vel vant til å hjelpe folk med sånt i FCT, Private room eller Thai Royal F-lounge?