Du kan evt sjekke om det er ledig Thai F på veg ned, OSL-CPH-SIN-BKK-SYD, agenten ville i alle fall sende meg på denne ruta då vi ikkje kom nokon veg med SQ F til SYD.
Ja, alle mine erfaringar tilseier at dette ikkje er noko stort problem lenger, i alle fall ikkje so lenge det er nokonlunde fornuftig. EDIT: Kan presisere at dei fleste nylege erfaringar eg har hatt er med svenskar.
2 stk. Tenkte DPS i sommer, men sliter med å finne noe bra rute til SIN. Noe ledig biz på utreise da? Sin biz er vel bra det også? 27-10 hadde ikke vært feil heller
Ble litt plaster på "såret" for TG negraderingen dette da hehe. Tror vel at en hel del TG F, OZ F og NH F bookinger de neste månedene nå er kansellert til fordel for SQ F, og spesielt "Krug ekpressen" (aka SQ351 CPH-SIN) vil nok få et bra belegg i tiden fremover. Hadde selv booket NH F senere i år og gledet meg til å prøve ANA for første gang, men det var helt til SQ F ble tilgjengelig som EB award.....tror likevel ANA leverer et knallprodukt i luften som ikke står noe tilbake for SQ F.
I følge EF har LH716 FRA-HND F4 A4 i tilgjengelighet 15. mars. Likevel er det ingen O tilgjengelig i følge EF og United sin webside. Betyr det at jeg bare må bare være tålmodig og venter til en O slippes i nær framtid? Eller kan det være at ingen O slippes i det hele tatt?
I tillegg til Krug-ekstravagansen er det vel en ekstra bonus at de kun tappet eb-kontoen for 70k poeng? Jeg fikk etterhvert en lignende prising (til BKK via INC, med OZ i first, og resten i biz), når TG byttet fra B747 (med opprinnelig booking i first) til A350, etter et par konteringer frem og tilbake var nettoen min også på 70k. Jeg trodde prisingen var basert på dyreste leg, som da skal kulle kostet 95k poeng med CT . Men hey, jeg ser på det som et lite plaster på såret for ikke å få TG i first INC -BKK.
Flyselskap: SAS, Singapore Airlines Klasse: Business, First Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Auckland (AKL) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 240.000 Skatter & avgifter (per person): 3.168 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: November 2018 Booket: Mars 2018 Flyvninger: OSL-CPH: SAS Plus (A320) CPH-SIN: Singapore Business (777-300ER) SIN-AKL: Singapore First (A380-800) AKL-SIN: Singapore First (A380-800) SIN-CPH: Singapore First (777-300ER) CPH-OSL: SAS Plus (A320) Fikk dobbel-suiten på begge strekkene SIN-AKL. Takk for tips fra alle her. Dette tenker jeg er bare å skyndte seg å bestille før SAS ombestemmer seg. Svenskene på CT telefonen leverte meget god service. Mikael er knall. De fant før øvrig ingenting ledig til Sydney i perioden oktober til november. Og heller ikke LHR-SIN. Auckland virket å være ganske ok tilgjengelighet på, og samme CPH-SIN.
Flyselskap: SAS, Singapore Airlines Klasse: Business, First Avreise fra: SVG Destinasjon: MEL Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 240.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 3.324 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Januar 2019 Booket: Mars 2018 Flyvninger: SVG-OSL: SK Plus (B737) OSL-CPH: SK Plus (A320) CPH-SIN: SQ F (777-300ER) SIN-MEL: SQ Biz (777-200) MEL-SIN: SQ Biz (777-200) SIN-CPH: SQ F (777-300ER) CPH-SVG: SK Plus (CRJ-900) Burde vel strengt tatt slettet en tidligere CT til KIX/HND i denne tråden, men Japan må vente! Den turen måtte ofres når SQ ble tilgjengelig som EB award. For første gang skal Australian Open i tennis overværes og med denne reiseruta blir også turen dit en sann nytelse. Etter å ha blitt Krugifisert på vei til SIN skal et opphold der på 14 timer bli artig. Dette fordi eneste tilgjenglighet i Biz var på kveldsflighten til MEL med 777-200, men egentlig helt greit for å akklimatisere seg litt før turen går videre. Det var kun ECO tilgjengelighet på de andre daglige turene SIN-MEL med A350 og A380 desverre, men kanskje det dukker opp noe etterhvert. Har også på radaren dersom First tilgjengelighet til SYD dukker opp en av veiene. Hjem igjen er det straka vegen med en effektiv rute med lite overflødig connection tid i SIN og CPH. Edit: Glemte å nevne at de fant ingen tilgjengelighet hverken i SQ Biz eller SQ F SIN-SYD-SIN i Januar 2019. I tillegg; på SIN-CPH var det stort sett ledig for 2 pax i F annenhver dag (de dagene i uka de flyr) i Januar 2019.
@FFlyer Air New Zealand flyr også AKL-MEL om du skulle klare/ville få til SIN-AKL i Suites. Grattis med booking forresten!
Flyselskap: Lufthansa, Asiana, Singapore Airlines, SAS Klasse: Business, First Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Seoul (ICN) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 190.000 Skatter & avgifter (per person): 3.168 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: April 2018 Booket: Januar/Mars 2018 Flyvninger: OSL-CPH: SAS Plus (737-800) CPH-FRA: Lufthansa Business (A319) FRA-ICN: Asiana First (A380-800) ICN-SIN: Singapore Business (A330-300) SIN-CPH: Singapore First (777-300ER) CPH-OSL: SAS Plus (A320) Her nevnt denne i SQ tråden her på forumet også. Hadde egentlig Asiana BIZ hjem igjen, og veldig fornøyd da SQ åpnet for booking. Sjekket SQ sine bookingsider og fant ut at det var 4 ledige seter på ønsket dato. Tallinn fant de ikke først, og heller ikke ICN-SIN, og jeg hadde begynt å gi opp hele greia da vi skjønte at vi så på forskjellige datoer. Da flasket alt seg. Det eneste som mangler nå er at LH åpner i F på utreisen, og at SAS lar oss reise hjem med et litt tidligere fly (lander 06:25, og fikk ikke fly til OSL før 19:05)
Da er reisen endret som forventet. Flyselskap: Lufthansa, ANA, EVA og Asiana Klasse: First og business Avreise fra: Oslo Destinasjon: Taipei Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur CT Antall poeng brukt: 95.000 Skatter & avgifter (per person): 3745 SEK Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Mars 2018 Booket: Februar/mars 2018 Flyvinger: OSL - FRA / LH Biz FRA - PEK / LH First PEK - HND / NH Biz HND - TSA / NH Biz TPE - PVG / BR Biz PVG - ICN / OZ Biz ICN - FRA / OZ First FRA - OSL / LH Biz Tror denne blir den endelige reiseplanen. Og guttungen på syv år får ønsket sitt oppfylt, nemlig Pokemon-kort fra Japan. Så heldig som jeg er fikk jeg lov å være i Tokyo nøyaktig 24 timer da flyet fra Beijing lander kl. 12:40 og neste fly tar av kl. 12:40 fra Tokyo. Jenta på andre siden av tråden var litt usikker om det var greit. Siden systemet ikke klagde, sa hun at det måtte da være greit. Enda heldigere kom jeg gjennom i løpet av to minutter da jeg ringte +46184809167 like før kl. 10:00.