Da er min første CT booket, er ok fornøyd, men kan ikke klage. First på utreise hadde vært prikken over i'en. Flyselskap: Sas, Singapore Klasse: Plus, First og business Avreise fra: Oslo Destinasjon: Bali (Denpasar) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur CT Antall poeng brukt: 190.000 Skatter & avgifter (per person): 2913 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juni/Juli 2018 Booket: mars 2018 Flyvinger: OSL - CPH / SAS Plus CPH - SIN / SQ Biz SIN - DPS / SQ Biz DPS - SIN / SQ Biz SIN - CPH / SQ F CPH - OSL / SAS Plus
Flyselskap: SAS, Singapore Airlines, Thai Klasse: Business Avreise fra: Bergen Lufthavn Flesland (BGO) Destinasjon: Phuket (HKT) Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 140.000 Skatter & avgifter (per person): ca 3.600 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: November 2018 Booket: Mars 2018 Flyvninger: BGO-CPH / SAS Plus CPH-SIN / Singapore Airlines Biz SIN-BKK / Singapore Airlines Biz BKK-HKT / Thai Biz KBV-BKK / Thai Biz BKK-CPH / Thai Biz CPH-BGO / SAS Plus Bakgrunn: Foreldres tur til varmere strøk for 2018 i boks. Håper på EVA på returen for en komplett pakke.
Flyselskap: SAS, Singapore, Thai, lufthansa Kabinklasse: First & Business Avreise fra: EVE Destinasjon: Tokyo Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 190.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 3.500 NOK Antall reisende: 2 voksen Reisen finner sted i: November 2017 Booket: Mars 2017 EVE-OSL SAS pluss 737 OSL-CPH SAS pluss a320 CPH-SIN Singapore First 777-300er SIN-HND Singapore Biz 777-300er NRT-BKK Thai Biz a350 BKK-MUC Thai First 747 MUC-OSL Lufthansa a320 OSL-EVE SAS plus
Flyselskap: Lufthansa, Asiana, Thai, NZ Klasse: First, business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Auckland Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw. Retur fra SYD Antal poeng brukt: 240 000 Skatter & avgifter (per person): ca 3.500 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juni-Juli 2018 Booket: August 2017 Flyvninger: OSL-FRA / SK Plus FRA-ICN / Asiana First (A380) ICN-BKK / Thai Biz (A350) BKK-SYD / Thai First (747) (Ny kabin) SYD-AKL / NZ Biz (777) SYD-BKK / Thai First (747) (Ny kabin) BKK-CDG / Thai First (A380) CDG-OSL / SK Plus Jeg bestilte turen i august. Etter noen måneder fikk jeg en mail om at det var en forandring på reiseruten. Flytypen på FRA-BKK og BKK-FRA var forandret fra A380 til 777 uten First. Det gikk greit å bytte turen ned til Bangkok med Asiana F og turen hjem fra BKK til CDG istenefor FRA. I går ringte jeg SAS for å finne SQ F på strekket SIN-AKL eller SIN-SYD, men ikke noe var ledig fra 23.-28.juni. Prøvde også SYD-SIN med SQ F 22. og 23.juli uten hell. Håper det blir mulig å søke opp SQ F på KVS Tool framover, så jeg slipper å ringe inn hver dag for å sjekke om det har blitt lagt ut noe Jeg vurderer å bytte til LH F på vei ut, men er litt lei å gi opp Asiana også nå som jeg får 22 timer i Seoul på vei ned.
Nei, vi har jo valgt det selv for å få oss en sightseeing runde på veien på steder vi ellers ikke ville dratt til.
OK, takk! Planlegger min første CT med en like reisegal 9 åring Da er det kanskje best å unngå lange layovers.
Ein del selskap gjev gratis overnatting ved lang layover, også på bonusbillettar. Har berre testa dette med Turkish, men trur det gjeld fleire. @Ursa har laga ei oversikt her. Om det også gjeld bonusbillettar kan ein mest truleg finne i vilkåra.
Ja, mange som tilbyr det Turkish, Air Canada, Qatar etc. noen gir deg til og med opptil 2 netter, men det bør helst være layover du ikke har valgt selv da. Mange tilbyr også på gratis sightseeing tours, Turkish og Changi (veldig populær!).
Er det SQ som tilbyr sightseeing i Singapore? Jeg har muligens 9 timer der, hvordan melder jeg meg på det?
Vel. Jeg skjønner at jeg er litt kjedelig ift. denne tråden - har kun benyttet CT til å teste First Class med Swiss (t/r Miami), Lufthansa (t/r Buenos Aires) og Thai (Bangkok) - ingen kreative ruter... Alle samtaler med Tallin (på svensk og/eller engelsk) har vært svært imøtekommende og hjelpfulle. I og med at jeg satser på tilgivelse for FC med SQ ifm. forretningsreise til Singapore og Sydney senere i år, tenker jeg at ANA eller Asiana må bli neste års test.
Om du ankommer litt ut på formiddagen er det fullt, det er ikke SQ som driver det, så de driter som du flyr F eller Y, førstemann til mølla, men SQ kan booke for deg allerede av avreisested.
Var vel mulig for veldig mange år siden.. ? Og ikke minst, det har to ganger vært en bommert fra LX hvor de har sluppet awards uten å mene det..