Flyselskap: Austrian, EVA, Thai, Asiana og LOT (Euroberlin)
Klasse: Business
Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL)
Destinasjon: Tokyo (NRT)
Antal poeng brukt: 140.000
Skatter & avgifter (per person): 3.193 NOK
Antall reisende: Junior og Senior
Reisen finner sted i: 2.Okt-7.Okt
Booket: Mars 2018
Flyvninger:
OSL-VIE Austrian C, ERJ-195, 2t20m
2t15m på bakken
VIE-TPE EVA C, 777-300ER, 15t55m inkl 1t40m stop på BKK
20t20m på bakken
TPE-ICN Thai C, 777-300, 2t25m
2t35m på bakken
ICN-NRT Asiana C, A321-100/200, 2t20m
1 dag 12t35m på bakken
NRT-BKK Thai C, A330, 6t30m
10t35m på bakken
BKK-MUC Thai C. 747-400, 11t15m
2t20m på bakken
MUC-TLL LOT C, CRJ 900, 2t20m
50m på bakken
TLL-OSL LOT E, CRJ 900, 1t35m
Bakgrunn:
Egentlig skulle høstferien brukes på å sende Junior til besteforeldrene, og jeg og Konemor ta en tur til Australia.
Hun var helt med på opplegget med 5,5 dag i Sydney og "Summer Bay", helt til hun spurte: Hvor lang flytur er det, rett før jeg skulle ringe inn å booke turen.
Ca 22 timer I fly + mellomlandinger hver vei svarte jeg, da dukket et slikt ansikt opp
-Nei vett du hva, det blir for mye fly for meg for så kort tid på destinasjon.
Jeg er dels enig i det, men hadde jo rukket å se det vi skulle på den tiden
Så kunne man reist tilbake for en lengre rundreise når man blir litt eldre og Junior er ute av rommet sitt
Da den planen ble skrinlagt måtte jeg finne på noe nytt for fjorårets CT billett
Siden Junior skal konfirmeres i år ble vi enige om at det heller blir flytur på han i stedet for penger i konfirmasjonsgave. Håper det faller i smak, siden han er over middels glad i fly og flyplasser
Sånn rutemessig ville nok jeg valgt BKK-ARN med Thai i Lie flat seter og Ethiopian C fra ARN-OSL, enn BKK-MUC med 170-grader recline. Og siste leg med CRJ-900 i Eco.
Men Junior har nevnt ved flere anledninger at han har lyst til å prøve en 747, så da skal jeg forhåpentligvis få booket seter på upper deck i morgen.
Jeg kan glede meg allerede
Mens Junior må vente 1 mnd før han får vite noe
Vis alt...