Flyselskap: Brussels, Swiss, EVA, Singapore, Turkish og SAS
Klasse: Business og premium økonomi
Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL)
Destinasjon: Taipei (TPE)
Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur
Antal poeng brukt: 140.000 + CT
Skatter & avgifter (per person): 62575 NOK (Ble rettet til 3323NOK etter en liten klage..)
Antall reisende: 2 voksne
Reisen finner sted i: Påske 2018
Booket: November 2017
Flyvninger:
OSL-BRU / Brussels Business - A319
BRU-ZRH / Swiss Business - CS100
ZRH-PEK / Swiss Business - 77W
PEK-TPE / EVA Business - 77W
TPE-SIN / EVA Business - 77W
SIN-IST / Singapore Business - 772
IST-FCO / Turkish Business 737-900
FCO-OSL / SAS Plus - 737
Turen ble opprinnelig planlagt for å få en tur i Singapore C.
Har flere ganger forsøkt å komme meg til Taiwan, men gir ikke opp så lett..
Et annet ønske for turen var å få noen timer her og der for å samle litt flere geocacheland, og samtidig for at konemor skal ta igjen land jeg har vært som hun ikke har.
I Brussel har vi nøyaktig 24 timer, det passer fint med en lenger biltur så vi kan besøke Frankrike, Nederland og Luxembourg i tillegg. Videre har vi en natt i Sveits, dette var ikke planlagt, men ble sånn når en snøsokk har rappet setene jeg skulle ha..
Videre går turen til Peking, her lander vi kl 5:15 så regner med at vi får se litt på vårt 15 timers stopp.
Endelig i Taipei kan vi igjen puste og der blir vi i tre dager. Her ble det igjen endringer i planene ettersom det skulle blitt fire dager, men en annen (antakeligvis) snøsokk rappet mine seter fra meg..
Fra Taipei går turen til Singapore med EVA Royal Lauriel. Blir et hyggelig gjennsyn tror jeg.
Hele dagen blir i Singapore, dvs 12:00-01:45. Blir vel en litt tam opplevelse av SQ når flyet går så seint, men turen er i alle fall 11 timer så noe kos blir det nok.
Fremme i Istanbul tar vi turen tilbake til Norge via Roma, så vi får krysset av Vatikanstaten.
Er litt fristende å leie seg en bil å kjøre som f... for å rekke en tur opp til San Marino, men på et eller annet punkt må man sette strek.. Så får vi se hvor streken blir..
Og til slutt blir det SAS Plus hjem til Norge...
Vis alt...