Sier ikke at det er umulig, men med en sånn størrelse tror jeg det kan bli vanskelig. Fordi man får ikke inn den størrelsen inn i lasterommet før man kan vippe den på langs/tvers. Spesielt vanskelig hvis det er mye bagasje på flyet, vi får til mye men dimensjonene på lasterommet er gitt. Men sjeldent vi har surfebrett ut fra Værnes på crj. I sommer har crj rutene hatt delvis embargo på sykler og andre store ting.
Er det mulig å booke USA via Asia? Hva er eventuelt mest valuta for poengene om turen går til statene. Vurderer first med kona eller biz med 3 eller 4 stk. Har både CT og fly premium.
Ok, så lenge jeg får bagen når jeg lander i SIN er jeg fornøyd, hvis den blir forsinket på hjemreisen kan jeg leve med det. Fikk forresten plass på crj fra ARN i sommer, brett og bag ble riktignok skadet men SAS har kompensert meg så kan leve med det.
Microskopisk sjanse at det går med CT. Da må man treffe en agent som er ganske snill og mulig uerfaren i tillegg passerer beregning av avgifter og skatter. Og fly premium gjelder vel kun SAS-avganger.
Se der ja, det er mulig. Har personlig opplevd å måtte sette igjen vanlig kofferter på crj grunnet volumetrisk fulle lasterom og hvis man da har surfebrett og lignende så tar de opp mer volum enn 1 koffert. Men gjør det vi kan for at alt skal bli med. Heldigvis er det en stund til neste kaos periode med tanke på antall bagasje og vekt på dem. Bra du ikke skal fly med ATR med SK, da kan jeg nesten garantere at surfebrett ikke blir med.
I følge reglene er det ikke tillatt. Har vel skjedd, men det er langt mer utenfor en Asia via USA, som i utgangspunktet var ok ifg. reglene frem til "most reasonable route" ble lagt inn..
Skulle egentlig til Bali i perioden, men pga all jordskjelv aktiviteten på Lombok så fristet det ikke lengre, og jeg har vært der før. Så da åpnet det seg en mulighet for å sjekke ut Sri Lanka, det åpner seg og en dag i Singepore på vei ned og en dag i Bangkok på vei hjem. Det hjelper på at det blir et assortert utvalg Biz turen Flyselskap: SAS,SWISS,SQ,TG,LH Kabinklasse: First,Business,Plus Avreise fra: Oslo Destinasjon: Colombo Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 60000 poeng + CT Skatter & avgifter 1 pax: 4932 NOK Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Nov 2018 Booket: August 2018 SK805 28 Nov OSL-LHR Pluss LX327 28 Nov LHR-ZRH Biz LX176 28 Nov ZRH-SIN Biz SQ468 29 Nov SIN-CMB Biz TG308 8 Des CMB-BKK - Biz TG910 9 Des BKK-LHR First LH901 9 Des LHR-FRA Biz LH862 9 Des FRA-OSL Biz Spørsmålet er: Skal man ta lounge tour i Lhr eller Zrh, jeg kan fly til Zhr tidligere på dagen for å sjekke ut litt der men er gjerne åpen for tips
Virker som de har gått bort fra 116€ per vei i fuel. Om det betyr at Avianca og United igjen ikke har fuel er det fint, men veldig uheldig at man må ut med flere tusen kr mer nå per person for en reise..
Hadde veldig lyst til å prøve ut SIA 787-10, så ga meg i vei for å prøve å endre opprinnelig booking. Vel vitende om at det er "ulovlig" med to stopp i transitt-sone prøvde jeg meg hos 05400. Fikk et par avslag i forrige uke, men i dag traff jeg ei hyggelig dansk dame som ordnet opp. OSL-CPH / SAS Plus (A320) CPH - SIN / Singapore First (777-300ER) SIN - CGK / Singapore First (777-300) CGK - SIN / Singapore First (777-300) SIN - BKK / Singapore biz (787-10) BKK - FRA / Thai First (380) FRA - OSL / LH biz (320)
Gratulerer Når man booker open jaw og har companion på plass kan man selv gjøre dette gjennom sas.no? Si at du kun hadde funnet 2+1 billett,Kan man legge til barn og/eller voksen senere om det dukker opp flere ledige bonus billetter?
Flyselskap: SAS og Singapore Airlines Klasse: First og Business Avreise fra: OSL Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: T/r Antal poeng brukt: 165 000 + CT Skatter & avgifter: 3033 + change fee Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juni - juli 2019 Booket: Juli - august 2018 Flyvninger: OSL-CPH SK Plus A320 CPH-SIN SQ First 777-300ER SIN-BKK SQ Business A330-300 BKK-SIN SQ Business A330-300 SIN-LHR SQ Business A380 LHR-OSL SK Plus A320neo Har 3 timer cnx i SIN etter First segmentet med tilgang til The Private Room. På returen har vi drøyt 17 timer transfer i SIN der vi får en kveld og natt før morgenavgangen til LHR. Dette blir første gang i First på meg og en stor drøm som går i oppfyllelse, men veldig dumt å booke noe slikt nesten et år i forveien når man helst skulle reist i morgen! Har flydd masse longhaul business før, faktisk har jeg ikke flydd longhaul monkey siden en utreise i 2006... Siden det er fjorårets CT som brukes og reisen ikke kan endres etter jan. 2019 utgår LH F, bestemte meg derfor at SQ First ikke skal glippe. Da SQ åpnet opp for award booking 355 dager før booket jeg CPH-SIN-BKK. Tenkte å ha is i magen med å booke returen inntil SK OSL-CPH forhåpentligvis kunne legges til 329 dager før. Det var 2 ledig C med Eva Air via TPE non-stop til VIE og videre med OS, men dagen før OSL-CPH kanskje åpnet var det bare 1 ledig OS VIE-OSL. Utrolig nok var det 2 ledig F med ANA HND-LHR i noen dager også, det er sjeldent så lang tid i forveien. OSL-CPH I-cl ble sikret på separat booking i påvente av at retur hele veien til OSL kunne bookes. I dag åpnet SAS LHR-OSL så da fikk jeg booket returen med lang dagflight SIN-LHR, samt lagt til OSL-CPH etter at separat booking ble cnl.
Flyselskap: Lufthansa, Thai Airways, Air New Zealand Klasse: First, Business, Økonomi Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Queenstown (ZQN) Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 240.000 (CT) Skatter & avgifter (per person): 4076 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Januar 2019 Booket: Juli og august 2018 Flyvninger: OSL–FRA / Lufthansa Business (A321) FRA–BKK / Thai Airways First (A380) BKK–SYD / Thai Airways First (747 – ny config) SYD–ZQN / Air New Zealand Økonomi (A320) AKL–SYD / Air New Zealand Økonomi (A320) SYD–BKK / Thai Airways First (747 – ny config) BKK–FRA / Thai Airways First (A380) FRA-OSL / Lufthansa Business (A321) Kommentar Målet med denne reisen har hele tiden vært New Zealand, og med First på så mange segmenter som mulig. Da jeg først booket denne turen via Tallinn fikk jeg ikke lov til å ha mellomlanding i Sydney, men etter å ha sett at flere på forumet har fått omgått diverse Tallinn-regler ved å endre CT-en hos SAS på 05400, tenkte jeg å prøve lykken. Jeg snakket i går med en hyggelig svenske som la til SYD–ZQN–CHC på veien bort og AKL–SYD på veien hjem (ni segmenter totalt). I tillegg trakk han kun 180 000 poeng for den nye bookingen, men jeg visste at ting nødvendigvis ikke var 100 % sikkert før Tallin har beregnet skatter og avgifter. I dag ringte samme svenske tilbake og sa at det dessverre var ett segment for mye, og jeg sa at han kunne droppe ZQN–CHC. Det gjorde han, og igjen ble det trukket 180 000 poeng. Jeg øynet et håp før jeg brått så at de poengene ble ført tilbake og at 240 000 poeng ble trukket. Litt etter fikk jeg billettene på e-post. Jeg er uansett veldig fornøyd med å slippe å kjøpe egne billetter fra Sydney til New Zealand, både fordi jeg sparer penger og fordi jeg er mye mer fleksibel dersom det dukker opp SQ First direkte til Auckland når det nærmer seg
05400 slutter aldri å levere I dag snakket jeg med en trivelig Mikael (tror ikke det er han samme som hos Tallinn, men er jo mulig). Han mente at han egentlig ikke kunne bestille CT-turer, men da jeg sa at jeg hadde gjort det tidligere via 05400 var han ikke vanskelig å be. Han hjalp meg først med å endre hvilken konto julens Costa Rica-tur bookes fra. Her fikk jeg ham til å belaste en kompis sin konto for EB og CT, en operasjon han utførte helt gebyrfritt. Jeg er tidligere blitt fortalt at dette ikke er mulig (både av Tallinn og 05400), men det var en veldig enkel jobb for ham - og viktig for meg! For da kunne vi bruke min konto til å starte planleggingen av en potensiell Australia-tur i april. Han hjalp meg med å sikre to billetter på en av få ledige avganger med SQ F CPH-SIN. Håper på retur med TG F når det åpner seg, og satser da på følgende rute: SK Plus OSL-CPH SQ F CPH-SIN SQ F/C SIN-AKL/MEL/PER TG F SYD-BKK TG F BKK-CDG/LHR/MUC ? C CDG/LHR/MUC-OSL Sammenlignet med om vi hadde tatt julen i desember, som opprinnelig tenkt, er det et par drawbacks: 1) TG F SYD-BKK flys kun med 744 og gammel F-kabin etter hva jeg kan se. 2) Det flys ikke A380 mellom SIN-AKL. Det er SQ285 (samme rute som det kan bookes A380 F på andre tider av året), som flys med 77W med status F4 A2. Noen som har hatt hell med at det åpner seg F-billetter på denne?
Fikk booket: OSL-COP-LHR-BOG-GYE-GPS IGU-GRU-IST-OSL Skulle gjerne vært et par legs kortere på utreise og noen kortere layovers på hjemreisen, men relativt fornøyd. Burde nok bestilt litt tidligere... Tror uansett det blir en magisk tur!
Som nevnt i en annen tråd her inne også, fikk jeg i dag booket tre seter pluss infant til Hong Kong i SAS Business fra Ålesund i november for 150 000 poeng, pluss knappe tre tusen i avgifter. Dette var da med SAS MC Premium rabatten.
Så det var du som stakk av med billettene mens jeg prøvde å booke. Du var to min raskere enn meg. Men det kom heldigvis en åpning dagen etter, så da slapp jeg å fly via Stockholm/København, så jeg klager ikke...
her er det gått litt poeng i det siste..... OSL-FRA-BKK-LHR-OSL, CT reise med fruen TG F. Hendes første F tur, så lovde å ta det litt rolig med segmentene - 190.000 ebp + 6400 sek i avgifter + CT. OSL-CPH-HKG-CPH, 1 voksen + 1 barn SK C, 90.000 ebp med SAS mc rabatten + 1549 nok i avgifter. OSL-CPH-ORD-ARN-OSL, egotur SK C, 60.000 ebp med SAS mc rabatt+ 578 nok i avgifter OSL-CPH-IAD-CPH-OSL i påsken. 2 voksne + 2 barn SK plus, 180.000 ebp med SAS mc rabatt + 2564 nok i avgifter. PEK-CPH-OSL SK C, 36.000 ebp med SAS mc rabatt + 245 nok i avgifter LPA-OSL i julen 2 voksne + 2 barn SK plus, 54.000 ebp med SAS mc rabatt + 412 nok i avgifter alt i alt ualminnelig godt fornøyd med SAS mc rabatten !