Flyselskap: Lufthansa, Thai Airways, Air New Zealand
Klasse: First, Business, Økonomi
Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL)
Destinasjon: Queenstown (ZQN)
Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw
Antal poeng brukt: 240.000 (CT)
Skatter & avgifter (per person): 4076 NOK
Antall reisende: 2 voksne
Reisen finner sted i: Januar 2019
Booket: Juli og august 2018
Flyvninger:
OSL–FRA / Lufthansa Business (A321)
FRA–BKK / Thai Airways First (A380)
BKK–SYD / Thai Airways First (747 – ny config)
SYD–ZQN / Air New Zealand Økonomi (A320)
AKL–SYD / Air New Zealand Økonomi (A320)
SYD–BKK / Thai Airways First (747 – ny config)
BKK–FRA / Thai Airways First (A380)
FRA-OSL / Lufthansa Business (A321)
Kommentar
Målet med denne reisen har hele tiden vært New Zealand, og med First på så mange segmenter som mulig. Da jeg først booket denne turen via Tallinn fikk jeg ikke lov til å ha mellomlanding i Sydney, men etter å ha sett at flere på forumet har fått omgått diverse Tallinn-regler ved å endre CT-en hos SAS på 05400, tenkte jeg å prøve lykken. Jeg snakket i går med en hyggelig svenske som la til SYD–ZQN–CHC på veien bort og AKL–SYD på veien hjem (ni segmenter totalt). I tillegg trakk han kun 180 000 poeng for den nye bookingen, men jeg visste at ting nødvendigvis ikke var 100 % sikkert før Tallin har beregnet skatter og avgifter.
I dag ringte samme svenske tilbake og sa at det dessverre var ett segment for mye, og jeg sa at han kunne droppe ZQN–CHC. Det gjorde han, og igjen ble det trukket 180 000 poeng. Jeg øynet et håp før jeg brått så at de poengene ble ført tilbake og at 240 000 poeng ble trukket. Litt etter fikk jeg billettene på e-post. Jeg er uansett veldig fornøyd med å slippe å kjøpe egne billetter fra Sydney til New Zealand, både fordi jeg sparer penger og fordi jeg er mye mer fleksibel dersom det dukker opp SQ First direkte til Auckland når det nærmer seg
Vis alt...