Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 19. okt 2017.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,796
    Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det blir dyrere. 108.000 hver vei istedenfor 90.000. Håper de kan slå reisene sammen når alt er klart og at jeg får tilbake 36.000 poeng.

    Ja, booket fire ulike reiser, to hver vei. En voksen og ett barn pr. bestilling.
     
    Maggie liker dette
  2. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,246
    Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Tallinn kan slå CT-reisene sammen når du finner retur, og du får då normal poengpris. Poengreiser må 05400 slå saman
     
  3. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,260
    Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Booket også en tur/retur som enkeltreiser. Dette pga. ønsket om "motsatt open-jaw".
    (Retur til annet sted enn avreise ikke mulig via SAS.no)

    BGO-SVG-CPH-HKG
    HKG-CPH-BRU
    108k poeng for 1 voksen og 1 barn i C (1 billett kommer til å bli kjøpt i tillegg).
     
  4. Olsen_1988

    Olsen_1988 Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    Flyselskap: SAS, Lufthansa, Air Canada
    Klasse: Business
    Avreise fra: Bergen (BGO)
    Destinasjon: Orlando (MCO)
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur
    Antall poeng brukt: 110 000
    Skatter & avgifter (per person): ca 3.200 NOK
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: April 2018
    Booket: September 2018

    Flyvninger:
    BGO-OSL / SAS Plus (737-700)
    OSL-AMS / SAS Plus (A320-200)
    AMS-YYZ / Air Canada Business (A330-300)
    YYZ-MCO / Air Canada Rogue Business (767-300)

    MCO-YYZ / Air Canada Rogue Business (767-300)
    YYZ-FRA / Air Canada Business (777-300ER)
    FRA-CPH / Lufthansa Business (A320-200)
    CPH-BGO / SAS Plus (A320-200)


    [​IMG]

    Kommentar:
    Den enkleste måten å få business til Orlando ved å bestille tidlig er med Air Canada via Toronto og/eller Montreal. Utfordringene er å få business med Air Canada Rogue på den siste strekningen til Orlando.

    Jeg får prøvde gamle business class til Air Canada bort, og den nye og bedre business classen på tilbakereisen. Valgt den gamle kabinene på utreisen siden det passet best med flytidspunkt.

    Lufthansa flyr direkte fra Orlando til Frankfurt, men de slipper ikke business class award seter før nærmere avreisetidspunkt. Basert på det jeg ser type 1 til 1,5 måneder før avreise. Så jeg skal forsøke å endre det til Lufthansa på hjemreisen når det nærmere seg. Mister da den ny og bedre business classen til Air Canada, men flytidene fra Orlando blir mye mer komfortabel og reisetiden går ned.

    Bestilling via companion nummeret fungert utmerket, og jeg fikk både billettene og betalt skatt&avgifter i telefonen. Det hele tok bare 20 minutter, inkludert 5 minutter venting.
     
  5. LaJa

    LaJa Medlem

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Dilemmas...
    Har følgende Routing:
    NRT-ICN OZ-A388
    ICN-TPE TG-B773
    TPE-CDG BR-B773

    Kan bytte til:
    HND-SIN SQ-A359
    SIN-ARL SQ-A359 (via DME)

    Alt i biz.
    Skal fra ankomst Europa komme meg til KRS.
    Routing jeg har er jo nå ulovlig, har også tre flighter i Europa, bytter jeg er det trolig ingen vei tilbake til original booking.

    PRO:
    -Avreise fra TYO 4 timer senere på dagen, ankomst KRS 2 timer tidligere.
    -Fly med Singapore Airlines.
    -Slipper å innom CDG.

    CON:
    -Miste flight med EVA AIR, best på biz i følge mange. Ingen pysj eller Rimowa :-(
    -Singapore sine biz seter får litt blandede tilbakemeldinger, spesielt for en over 190cm.
    -Kjedelig med en benstrekk i Moskva.

    Umulig å få bestemt seg... Innspill?
     
  6. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,631
    Likes mottatt:
    6,077
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vil nok ha valgt OZ+TG+BR hvis jeg aldri har prøvd dem tidligere.
     
    LaJa liker dette
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville helt klart beholdt den bookingen du har.
    EVA er en liten "outsider" når det gjelder C, ettersom SQ er mer populært, men tror ikke EVA står noe tilbake her.
    Har ingen erfaring med SQ C, men BR C er helt kanon :)

    Og når du i tilegg får beinstrekken i Moskva med SQ faller den mye for min del..
     
    LaJa liker dette
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,959
    Likes mottatt:
    22,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde lett droppet strafferunden i Moskva grytidlig om morgen.
     
    LaJa liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,164
    Likes mottatt:
    33,598
    Bonuspoeng:
    293
    Via Moskva? No, no, no....
     
    TravelManBiz and LaJa like this.
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg elsker SQ C og da spesielt i A350en, men i dette tilfellet ville jeg også ha beholdt opprinnelig booking for å slippe Moskva.
     
    LaJa liker dette
  11. KennyBanja

    KennyBanja Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    13
    Flyselskap: SAS, Singapore, Thai
    Klasse: Plus, Business
    Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL)
    Destinasjon: Perth, Australia (PER)
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur
    Antal poeng brukt: 180.000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): ca 3.600 NOK + ca 300 for infant
    Antall reisende: 2 voksne + infant
    Reisen finner sted i: Januar 2018 - mars 2019
    Booket: August, 2018

    Flyvninger:
    OSL-LHR / SK Plus (A320)
    LHR-SIN / SQ Biz (A380-800)
    SIN-PER / SQ Biz (777-200)
    PER-BKK / TG Biz (B787-8) *
    BKK-OSL / Thai Biz (B777-300)

    *I EF ser det ut som om TG har gjort en "equipment change" f.o.m oktober på denne ruten til A330 med "retrofitted" kabin. Ut fra bildene av denne virker ikke det som en downgrade, snarere tvert imot.

    Nesten 5 uker av ferie/fødselspermisjon skal tilbringes down under. Første tur der optimalisering av reiseruten ikke innebærer kreative routinger og lounge-maksing men derimot færrest mulige stopp og kortest mulig reisetid. I så måte må man sies å ha lykkes med en total reisetid på ca 24 timer ned og kun 18 timer på returen.

    Velger vel forøvrig å kun gå for biz på denne turen, synes ikke det er verdt å betale for first når ingen tilbyr det mellom Asia og Perth. Med infant med så tar det vel seg uansett ikke ut å gå bananas på Krug'en :).
     
    thool, Skarven, jgroneng and 2 others like this.
  12. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,260
    Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    E6443DCD-AB6F-470A-9CF6-C8C4D0550A5C.gif
     
    dkvt, Kalsnes, Kristian and 3 others like this.
  13. LaJa

    LaJa Medlem

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Da blir originalbooking stående. Nå er spenningen om KIX klarer å åpne for fullt til 28. September...
     
  14. henrikks94

    henrikks94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13

    Har nå ringt SAS for å endre denne, de skulle sende inn til beregning av skatter og avgifter. Endringen er SIN-ARN er endret til SIN-CPH for å slippe Moskva. Så ny rute hjem er KUL-SIN-CPH-OSL-MOL.
    Noen som vet hvor lang tid det tar før man får ny rute bekreftet? Skulle vel også tro at det blir billigere skatter da man slipper ekstra stoppet i Moskva?
     
  15. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,397
    Likes mottatt:
    5,569
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: SAS,
    Klasse: Plus, Business
    Avreise fra: Trondheim (TRD)
    Destinasjon: New York (EWR)
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur
    Antal poeng brukt: 120.000 Fly Premium
    Skatter & avgifter (per person): ca 487 NOK
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: Juli 2019
    Booket: September 2018

    Flyvninger:
    TRD-OSL / SK Plus (B737)
    OSL-EWR / SK Biz (A330)
    EWR-ARN / SK Biz (A330)
    ARN-TRD / SK Plus (ATR72)

    Usikker på om dette blir realisert, men greit å ha reservasjonen hvis det ikke dukker opp noe annet :)
     
    Modegard liker dette
  16. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Flyselskap: SK, SQ, TG
    Klasse: Business og Plus
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: Phuket
    Antal poeng brukt: 140 000 + CT

    Skatter & avgifter: 3380,- pr pers + ca 500,- for infant
    Antall reisende: 2 voksne + infant
    Reisen finner sted i: jan 2019
    Booket: Sept 2018

    Flyvninger:
    OSL- LHR/ SK-C a320
    LHR - SIN/ SQ-C a380 New fig
    SIN - BKK TG-C a350
    BKK - HKT TG-C a330

    HKT - BKK/ TG-C a330
    BKK - SIN/ SQ-C 787
    SIN - CDG/ SQ-C 777-300er
    CDG - OSL/ SK-C 737-7

    EDIT:
    Ønsket longhaul med SQ pga størrelsen på bassinet. SQ tillater 14kg, mens TG bare tillater 9kg på infant. Fikk endret returen til en red-eye flight til Paris. hadde opprinnelig dagflygning til LHR. Bestilte turen vi Tallinn først, endret hos SAS.
     
    Last edited: 12. sept 2018
    jgroneng liker dette
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Så du fikk new config på LHR - SIN? Veldig bra da!
     
  18. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    På tur ned ja, gammel config hjem :)
     
    Travellingalf liker dette
  19. Travelmate

    Travelmate Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    KLM har artige priser på tvers av Afrika som gir mye flyglede for poeng. Fikset akkurat Abidjan - Paris - Nairobi i business med AF og KQ til 33.000 poeng + ca 450 euro. Ser at jeg stort sett får de samme prisene fra andre byer, så med venner og samarbeidspartnere rundt om i Vest-Afrika og jobboppgaver i Kenya kan det bli mange hyggelige turer framover.
     
    jgroneng and Travellingalf like this.
  20. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    337
    Bonuspoeng:
    63
    - Det går fint å booke utreisen først, og legge til returen på samme bestilling på et senere tidspunkt. Poengtrekk blir da som t/r.
    - SAS/Tallinn kan ikke slå sammen to separate enveisbestillinger til en t/r. Da må man gamble med å kansellere den ene veien og håpe plassene blir tilgjengelige igjen så de kan legges til den andre bookingen.
     

Del denne siden