Etter litt justeringer:
Flyselskap: Lufthansa, Thai, Asiana, Singapore, SAS
Klasse: First, Business, Plus
Avreise fra: Oslo
Destinasjon: Denpasar
Antall poeng brukt: 190.000 + CT
Skatter & avgifter (per person): ca. 3 200,-
Antall reisende: 2 voksne
Reisen finner sted: September/Oktober 2018
Booket: Mars 2018 / April 2018
Flyvninger:
OSL-FRA LH Biz A320
FRA-BKK TG First A380 (24t stopover)
BKK-ICN OZ Biz A380 (24t stopover)
ICN-SIN SQ Biz A333
SIN-DPS SQ Biz A333
---
DPS-SIN SQ Biz A333
SIN-CPH SQ First B777
CPH-OSL SK Plus A319
På strekningen BKK-ICN bruker Asiana A380 men selger ikke First. F-kabinen er likevel synlig på setekartet for Biz (men blokkert), og i følge noen tråder på FlyerTalk skal man kunne velge seter i F ved innsjekk (med Biz service). Noen som vet?
Da jeg først booket (i mars) måtte vi legge utreisen via CDG, og hadde for mange segmenter til å legge til CPH-OSL på slutten, men dette er nå ordnet ettersom det ble ledig på FRA-BKK. Da jeg ringte CT-telefonen i går var jeg spent på om jeg fikk gjøre noen særlige endringer på denne bestillingen, gitt at jeg har så mange legs i Asia (to stopover i tillegg til destinasjonen), med tanke på ryktene om at det er innført mer restriktive regler på antall stopp, men agenten sa ikke noe som antydet dette. Kanskje fordi det allerede var booket i mars, før regelendringene?
Agenten refunderte forøvrig alle skatter/avgifter fra forrige bestilling, og belastet for alle skatter på nytt. Er faktisk usikker på om jeg måtte betale endringsgebyret på 150 kr pr pers.
Jeje. Er ganske fornøyd med denne reisen nå.
Hadde i utgangspunktet lyst på FRA-ICN med Asiana i F (og slippe så masse hopping frem og tilbake) men noen har stukket av med de setene... Da får vi heller ta til takke med Thai F, en ekstra stopover i Bangkok, og et par legs med angled Biz på SQ A333
. Målet om å fly SQ F er jo uansett i boks!
Vis alt...