Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 19. okt 2017.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Aha..
    Da leste jeg litt fort.. Fikk ikke med meg at det var online.

2. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,595
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: SAS
    Klasse: Plus
    Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL)
    Destinasjon: Malaga (AGP)
    Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis
    Antall poeng brukt: 54.000
    Skatter & avgifter (per person): 195,-
    Antall reisende: 2 voksne +2 barn
    Reisen finner sted i: september 2019
    Booket: November 2018

Jaddaaaa!!!

Høstferien til syden booket med MC Premium. Foreløpig 54k for en vei, håper på å legge til retur og komme opp i 90k totalt. Dette er et røverkjøp for billetter som koster 13.5k i dag og aldri er på tilbud og bare blir dyrere for hver dag som går. Har betalt ~15k t/r bak i bussen på Norwegian de siste årene så dette er virkelig valuta for pengene.

Fremdeles billetter igjen på 1550-avgangen. Løp og kjøp!

Jeg har fulgt med de siste dagene, og her har ikke 330 dager før stemt. Tidligere i uken var det 327 og 320. Nå var det 229.

K

3. asc

asc Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Hvorfor ikke MEX? Riktignok en ganske kjip flyplass, men stort sett ganske enkelt å få LH F dit, enten fra FRA eller MUC. Har også greie connections til resten av Mellom-Amerika. Hadde feks MUC-MEX-PTY-MEX-FRA en gang, med LH F og Copa C.

4. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    MEX er absolutt aktuell på utreisen. Vi har to aktuelle dager og den ene er F6 på FRA-MEX. MUC-MEX har ikke F. Det eneste er at den har hatt F6 så lenge at jeg frykter at det kanskje ble tatt to seter da LH hadde vidåpen tilgjengelighet. Følger altså med på den, men har mer tro på de andre som alle startet på F8 etter at LH sitt frislipp ble lukket. Får uansett ikke posisjonert oss for MEX (ingen tilgjengelighet i C), så har denne som en outsider med forhåpentligvis fortsatt god tilgjengjengelighet videre når det nærmer seg. På returdatoene virker MEX lite aktuelt grunnet høyt belegg i F-klassen allerede.

Problemet vi har fått nå er jo de nye prismatrisene. Disse billettene bestilles fra en kompis sin EB-konto siden han har en CT som går ut 15/1/19. Han ville klart gammel F-pris (150k), men jeg er veldig usikker på om han klarer 175k. Sånt sett ser det akkurat nå ut for at vi må slå oss til ro med reisen vi har :( Med mindre jeg setter opp trumfoverføring til hans konto da, men da får vi et krøkkete tilbakebetalingsregime fremover.

Last edited: 03. nov 2018
  5. asc

asc Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    :eek: Har ikke fått med meg at de har satt inn A350 der. Er det ikke F de dagene den går med A346 lenger heller?

6. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Varierer sikkert, men er i hvert fall ikke F på MUC-MEX i slutten av desember og begynnelsen av januar. Gjør naturligvis også at troen på å få F på FRA-MEX reduseres.

7. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    For 54000 poeng * 2 så har du jo nesten en F tur til Asia med poeng. En slik tur koster vel 80.000 NOK ++ Ser poenget hvis du har masse Eurobonus poeng, men jeg jobber hardt for å spare nok poeng til 1 F tur hvert år for 2 stykker samt en tur i SAS C med kona. Så da er prioritet å bruke poengene på CT turer samt SEB MC rabatten.

8. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    54*2 gir deg 1 til Asia med F når du har CT.
    Du får Swiss/Lufthansa til 30k på tilbud.
    2+2 I høstferien til Spania med SAS koster fort 10-12k per pers. Min siste høstferie kostet eks 54000 kr eller noe slikt ettersom det selges kun klasse E og C på disse rutene I ferien.
    Summert betyr det at dette er 2-3 ganger bedre utnyttelse av poengene enn F til Asia :)

Jeg har også Expertflyer søk på høstferien og betaler gladelig 54k poeng - 90k med retur for disse billettene.. Selv om jeg må via både OSL og ARN/CPH...

Heller en F med kona + hele familien til Syden enn F + C med kona hvert år. Men klart, hver sine preferanser :)

EndreD, democomputer and indahla like this.
  9. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Du får vel ikke 8 flyturer i C og F for 30k med blanding av Thai F, SQ F og OZ F? Kjøper du Norwegian Flex i billigste periode og endrer dato på billetten til ferien så ligger vel ikke prisen på 10-12k per person? Alle får bruke poengene slik de selv vil, men for meg som aldri flyr SAS for å samle poeng må jeg bruke Eurobonus poengene der jeg føler jeg får mest verdi:)

10. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tenkte akkurat det samme som deg for et år eller to siden selv, har siden snudd når jeg har lært meg hva det koster å fly i skoleferier..
    Eks KRS-LPA koster 11000 kr per pers tur-retur for flex. Er aldri tilbud på disse - i alle fall ikke hva jeg har sett.
    SAS viser ikke KRS-LPA i sin kalender siden flyet går så tidlig, men koster nær 9000kr fra Oslo. per pers.
    Jeg kan rett og slett ikke få meg til å betale 40-50k for å fly til Spania...

EndreD and democomputer like this.
  11. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Eller fly OneWorld og BA for rundt 6000?

12. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Fra KRS?
    KLM koster også en arm..

Beste jeg har kommet over er Swiss C, mye billigere enn plus, men krever overnatting i Zürich begge veier og gir ingen poeng (Edelweiss som flyr) .

13. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,595
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ingen overflod av poeng, men mener dette er valuta for pengene. Med trumfrate på 15 poeng pr krone koster denne turen meg under 7k, kjøpes for 25, eller billigst mulig for ca 15k bak i bussen. Dette er en flytur jeg kjøper uansett, det er ikke den F turen til Asia, den ville jeg aldri ha kjøpt. (Kanskje 2 for 1 til 30k, men tror ikke det heller.)

F til Asia koster meg til sammenligning 225k poeng +avgifter for to. Ca lik 18k nok.

Når jeg bestiller sydentur ser jeg direkte penger spart. F til Asia ser jeg på hvor mye jeg er villig til å betale for en tøysetur med fruen. Veldig vanskelig å sammenligne, men vi får heldigvis alle lov til å ta egne valg

K

Maraug and Crom83 like this.
  14. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sjekket akkurat FR fra STN til LPA i høstferien og flytur for 2 voksne og 2 barn koster rundt 6500. Så koster en tur fra OSL til STN dagen før og dagen etter ca 3300. Legg til et hotell på utreise og hjemreise så blir prisen for alle mindre enn 12000,- for 2 voksne og 2 barn. Regner da med at høstferien starter fredag 27/9-2019.

Vi må alle se på hva verdien er av Eurobonuspoengene. For min del flyr jeg kun med BA og Qatar siden jeg er BA gull (OneWorld Emerald) Men jeg sparer i tillegg rundt 430.000 Eurobonus i året på kredittkort og kampanjer og disse poengene gir mest utbytte ved å fly LH, SQ, TG F med FCT og Private Room. Da flyr jeg heller BA eller FR til Spania for cash.

15. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Kjedelig, men målet er kort helge tur, test to nye F tilbydere og F loungen i BKK(massasje).

SVG-LHR Plus med SAS
    LHR-PEK CA i F
    PEK-BKK CA i C

One night in Bangkok

BKK-CDG Thai i F A380
    CDG-CPH-SVG Plus med SAS

Gullars and watchaddicted like this.
  16. Trailingtwomike

Trailingtwomike Hooked

Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Kan bli episk nok det?!? :p

Fredrik81 liker dette
  17. titocosta

titocosta Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Tips til mest value for CT? Har aldri brukt en før, men har plutselig fått godkjent det nye Elite kortet til Amex og med planlagt forbruk er omsetningskravet nok nådd i feb/mars.

18. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Godt mulig det finnes bedre løsninger enn å betale det hvite ut av øyet.. Men for min del å fly til Oslo og så til London for å overnatte der og videre med FR er ikke aktuelt.. Da blåser jeg heller poeng på en komfortabel reise fra KRS og i beste tilfelle uten overnatting et flybytte.. Er ikke det samme å reise med 2 unger og baby som å reise alene med kona..

Men er jo akkurat dette som gjør poeng så interessant. Vi kan alle bruke det der vi føler det gir mest mening og utbytte :)

Maraug, democomputer and poeng_poeng like this.
  19. andersand

andersand Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Har masse poeng poeng og CT som utgår ved nyttår, tråler igjennom CT tråder for tips nå, liker usa, kunne tenke meg noe i våres ish med varme, evnt noe rundt nyttår med snø.

Har ikke barn, så høstferie, vinterferie osv trenger jeg ikke forholde meg til.

20. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du flyr til Asia i firstclass har du mye å velge i. Spøsmålet er om du har poeng å brenne av og finner noe ledige billetter så er det firstclas generelt som gir best verdi av CT.

titocosta liker dette

Del denne siden