Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 19. okt 2017.

1. Larsmarius

Larsmarius Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har klart å få til lengere enn 24 timers stopover med CT? Dama hadde lyst til å ha en dag i Addis Abeba på veien til Mahe.

2. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Are liker dette
  3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Altså, om du vil poste en flyreise og alle skal rope hurra hurra! Og ikke kritisere rutevalget og liste opp alternativer i det vide og det breie.. så poster du ikke her :rolleyes:

:D:D

indahla and holmen like this.
  4. EJN

EJN Medlem

Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har gjort jobben for den av dere som har flex timeplan og eventyrlyst!

Mandag 18.02.19
    16:10 - 17:25 OSL - CPH SAS Plus (A321)
    18:35 - 11:50+1 OSL - CPH SAS Business (A340)

Tirsdag 19.02.19
    16:25 - 22:15 PVG - SIN SQ Business (A380)

Onsdag 20.02.19
    00:40 - 05:30 SIN - EWR SQ Business (A350)
    18:55 - 08:15+1 EWR - OSL SAS Business (A340)

To seter igjen på samtlige legs. Hvem tar den??

/E

dkvt, indahla, Are and 2 others like this.
  5. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Man har vel layover, som er inntil 24 timer, ikke stopover. Som regel får man ikke layover over 24 timer, men enkelte har rapportert at de fikk layover over 24 timer pga. feil gjort av agenten.

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,320
    Bonuspoeng:
    293
    Søren, jeg kan ikke på de datoene... :cool:

7. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Flyselskap: SAS
    Klasse: Business
    Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL)
    Destinasjon: Hong Kong (HKG)
    Antall poeng brukt: 120.000 (FP)
    Skatter & avgifter (per person): 88 EUR per pers
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted: September-oktober 2019
    Booket: November 2018

Avganger:
    SK455 C OSL-CPH 0915-1025
    SK965 C CPH-HKG 2055-1345
    SK966 C HKG-CPH 0100-0700
    SK1462 C CPH-OSL 0800-0910

Kommentarer:
    Der kom returen! Har altså sikret oss tur til HKG torsdag kveld før høstferien med retur lørdag en uke senere :)

Jeg sjanset på å kansellere utreisen for å bestille hele turen på nytt, hvilket viste seg som et særdeles dårlig trekk. CPH-HKG dukket opp igjen, men ikke OSL-CPH. Jeg fikk dermed ikke til å bestille sammenhengende utreise OSL-HKG. Jeg booket derfor utreise noen dager tidligere og ringte 05400 for å få litt hjelp. Etter å ha blitt avvist på første forsøk traff jeg en hyggelig svenske andre gangen. Han hjalp meg med å flytte til opprinnelig utreisedag, men inntil videre må jeg ta til takke med et morgenfly og litt for mange timer i Køben. Men det ordner seg - enten ved hjelp av expertflyer og litt tid, alternativt sikkert med dansk gullmail ;)

Godt fornøyd, og må nå bare finne ut hvor ferden går videre for to personer som er under middels glad i storbyferie ;)

8. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Der slo du meg på målstreken :p Jeg fant de samme setene her etter å ha mottatt Travelhacks-varsel, men de forsvant før jeg rakk å fullføre bookingen :)

9. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Da var det like mye kamp om tiden som jeg fryktet. Var avhengig av å kansellere et par andre bookinger for å få nok poeng, men er da glad for at jeg fikk gjort det og for strategien om å booke hele turen på nytt. Hadde nok tatt noe mer tid via 05400...

Håper det løser seg for deg også!

trygveat liker dette
  10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Flyselskap: SAS og Singapore Airlines
    Klasse: Business, Plus
    Avreise fra: Oslo (OSL)
    Destinasjon: Oslo (OSL)
    Enveis, T/R, Open Jaw: RTW
    Antall poeng brukt: 165.000
    Skatter & avgifter (per person): 1199,-
    Antall reisende: 1 voksen
    Reisen finner sted i: Februar 2019

Flyvninger:
    OSL-CPH (SK459) / SAS Plus (A321)
    CPH-PVG (SK997) / SAS Business (A340)
    PVG-SIN (SQ833) / Singapore Airlines Business (A380)
    SIN-EWR (SQ22) / Singapore Airlines Business (A350-900 ULR)
    EWR-OSL (SK908) / SAS Business (A330)

Bakgrunn:
    Vel - hva kan man si. En RTW-challenge fra @bighc som jeg plukket opp. Deretter kommentarer om at min første booking ikke var en «ekte» RTW (og det er neppe dette heller). Men nå flyr jeg iallfall samme vei (øst) hele tiden.

Fikk også, i motsetning til den første bookingen, lagt det inn som en t/r booking med *A og dermed 165.000 poeng. Og siden alt er på samme booking er det ikke noe trøbbel hvis det blir forsinkelser :)

Dette blir gøy!!

Oppdatert 11/11:
    Etter mye frem og tilbake klarte SAS å booke et sete EWR-OSL i C (selv om begge jeg snakket med sa det ikke fantes). Dermed er totaltid fra take-off til landing 64 timer og 5 minutter =)

CF69DDA7-91DD-433F-A785-8F6F5772EF71.gif

Edit: Jeg må si hvem man treffer på telefon hos SAS har ALT og si. På den første bookingen min slet jeg veldig med å få til EWR-SIN-PVG med SQ på en booking. «Ikke mest fornuftige rute» var svaret. Han jeg snakket med måtte sjekke igjen og igjen før han fant en dato hvor det var mulig å booke. Han kunne heller ikke booke leg for leg men måtte finne de to «sammen» for å kunne booke de. Og ikke var det mulig å få til noe som helst som t/r. Alt ble enveis-bookinger.

Han jeg snakket idag løste alt uten problemer. Alt på en booking (*A) som en t/r (EWR som retur-punkt). Dermed ble det mindre poeng (165.000 vs 171.000) og ingen risiko ift. forsinkelser.

Jeg kan egentlig ikke helt forstå at SAS har godtatt denne bookingen. Jeg har fått OSL-CPH-PVG-SIN-EWR en vei og EWR-OSL tilbake. At det er OK med OSL-EWR via Asia (og stopp både i PVG og SIN) er vel ikke helt innafor.. Men jeg takker og bukker =)

Last edited: 11. nov 2018
  11. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Var det du som fikk de to setene påfølgende dag tidligere i dag? :)

12. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg fikk gjennom booking av HKG-CPH 3 minutter etter at epostvarselet tikket inn :) Ingen seter på CPH-OSL enda, så får ordne det senere. Mangler foreløpig også utreise, men regner med det dukker opp et eller annet som kan fungere der etterhvert.

Gullars liker dette
  13. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,595
    Bonuspoeng:
    183
    Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL)
    Destinasjon: Malaga (AGP)
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antall poeng brukt: 90.000
    Skatter & avgifter (per person): 298,-
    Antall reisende: 2 voksne +2 barn
    Reisen finner sted i: Høstferien uke 40 2019

Da blir det lørdag til søndag i høstferien neste år i plus. Billettene koster 25k i dag. Fremdeles en god plan synes nå jeg. (Uten at vi trenger å ta den diskusjonen igjen:)

Observasjoner:
    SAS har sluppet 4 billetter ved midnatt hver dag hele uken. Av og til både plus og go, andre ganger bare plus.
    Det er mye ledig fra CPH, ARN, men SAS slipper ikke 4 om gangen fra OSL til CPH/ARN, eller så er det andre som booker dem for kortreist høstferie. Men hvis du deler familien i to på første strekk er det mulig å finne 2+2, eller vent og se så kanskje du finner connection til CPH/ARN på annet vis.

Akkurat nå er retur fra AGP tilgjengelig både lørdag (som jeg akkurat avbestilte) og søndag.

K

14. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Alltid 4?
    Det ble sluppet 6 seter LPA-CPH I går for avreise om 330 dager.

democomputer liker dette
  15. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Flott at det ordnet seg! Var jo egentlig den jeg ville ha, så du får gi lyd hvis du vil bytte ;)

trygveat liker dette
  16. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,595
    Bonuspoeng:
    183
    Det skal jeg ikke si helt sikkert, men mistenker at det kan ha vært seks.

Ellers mener jeg og Google at det er 329 dager, og ikke 330. https://www.google.no/search?q=330+days+from+now

K

17. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Etter å ha sovet i timen i går da den mest ønskede returen dukket opp (søndag i slutten av høstferien), satt jeg i dag klar kl 17 (tydelig mønster de siste dagene) og snappet opp to billetter natt til mandag. Fikk ikke gjort endringer på eksisterende booking (antakelig fordi 05400 måtte trikse til utreisen), så har den foreløpig som separat booking. Satser på å få 05400 til å legge den til på opprinnelig booking i løpet av uken. Håper da å sitte igjen med avreise torsdag kveld før høstferien og retur med ankomst mandag morgen etter høstferien :) Ingenting fra CPH til OSL enda, men det ordner seg.

Neonex and indahla like this.
  18. raverxx

raverxx Nytt Medlem

Likes mottatt:
    209
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som vet om det er mulig å legge til FP rabatten etter booking? Jeg når 200000 i fly premium nivå snart. Jeg har en booking til hkg i business, som jeg har betalt full poeng pris for. Hvis jeg avbestiller er jeg redd at de ikke dukker opp igjen, så jeg kan bestille på nytt med FP.

19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Tviler..

20. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Et familiemedlem fikk ordnet ny pris til EWR sist vinter ved å ringe 05400 etter at fly premium-nivået var oppnådd, så kan være verdt en telefon for å prøve.

Del denne siden