Uten og vite sikkert tror jeg du kan bestille samme dag(noen timer før mener jeg). Du kan dog ikke endre en tidligere bestilt reise avreisedag(men dette er jo alment kjent)
Joda, det er mulig. I 2016 bestilte jeg på morgenen, og 4 timer senere satt jeg på flyet. Gjett om dama var forbanna???? Hadde nemlig kommet hjem fra guttetur (Bangkok og Singapore Grand Prix) 3 dager før. Og nå skulle jeg til Argentina på 10 dagers ferie.
Gikk tydeligvis bra og hadde jeg ikke rukket flyet til Stavanger, var det ikke noe problem å gjøre om billetten til Svg-Osl-fra. Eneste «problemet» ville vært så ekstremt mye mindre tid i FCT. Han i telefonen var ekstremt hjelpsom, i motsetning til noen av dem vi traff på i går. Nå får vi en normal natt før vi starter på det gode
Flyselskap: Thai Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Bangkok (BKK) Enveis, T/R, Tur/retur Antal poeng brukt: 165000 +CT Skatter & avgifter (per person): ca 849 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juli 2019 - August 2019 Booket: Desember 2018
Flyselskap: SAS, THAI og Singapore Airlines Klasse: Plus, Business og First Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Sydney (SYD) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 250' + CT Skatter & avgifter (per person): 2042 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: September 19 Booket: Januar 19 Flyvninger: OSL- FRA / SK Plus FRA-BKK / TG F (A380) BKK-SYD / TG F (747) SYD-SIN / SQ C (777-3) SIN-AMS / SQ C (A350-9) AMS-OSL / SK Plus Første CT booket og klar. Ønsker å bytte FRA-BKK (TG F) til FRA-HND (LH F), da må jeg også legge til HND-BKK (TG C) og flytte oprinnelige BKK-SYD 1 døgn frem. ellers ganske fornøyd med min første CT
Flyselskap: SAS, ANA og Thai Klasse: Plus, First og Eco... Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Bangkok (BKK) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 112.500 + CT Skatter & avgifter (per person): 1547 Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Januar 19 Booket: Januar 19 Flyvninger: OSL-LHR / SK Plus (A320) LHR-HND / NH F (777-300ER) HND-BKK / TG F (747-400) BKK-HND / TG F (747-400) HND-LHR / NH F (777-300ER) LHR-OSL / SK GO (A320) Det har kommet for en dag at jeg har litt avspasering jeg må ta ut før jeg bytter jobb, så da grep jeg sjansen og booket en liten ego-trip i slutten av januar. Jeg har ikke fått bekreftet 100% at jeg kan reise, men jeg håper jo virkelig at jeg får tatt denne turen! 2x ANA F og 2x TG F må jo bli bra. Det er et lite skår i gleden at jeg kun fikk GO på siste leg, men da har jeg jo større sjanse for å få ledig midtsete enn i Plus, så det er kanskje ikke så ille. Og jeg får kommet meg ned på jorda etter 4 leg i F. Alternativet var å bli i London til dagen etter, men det gidder jeg ikke. Takk til @jgroneng som tipset meg om tilgjengelighet på ANA F!
Flyselskap: Thai Klasse: Business Avreise fra: Oslo Destinasjon: DPS Bali, retur fra Bangkok Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw, Antall poeng brukt: 165 000 + CT Skatter & avgifter (per person): 856 per pers Reisen finner sted i: juli Booket: Januar 2019 Da er sommerferien for hele familien i boks. Siden det er med masse unger valgte vi kortest mulig reisevei og det ble Thai via Bangkok til Bali. Ingen av oss har vært i Bali før så vi håper å unngå søppelberg i havet og vulkanaktiviteter. Tok Open Jaw hjem fra Bangkok og planlegger å vente med å booke fly mellom Bali og Bangkok til vi ser hvor godt vi trives der. Ellers må jeg si at jeg er imponert over utvalget av businessbilletter i sommer. På enkelte flyvninger var det 8 seter ledig med Thai og nesten ingen hadde færre enn 4. Slik skulle det vært hos SAS! Jeg fant ledig i business nesten hver eneste dag jeg søkte på i juli og august. Ungene trenger å bygge litt karakter, så de flyr bak gardina
Flyselskap: SAS, Singapore, Cathay Dragon, Cathay Pacific, Thai Klasse: Plus, Business, First Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Vancouver (YVR) kanskje? Enveis, T/R, Open Jaw: Open jaw + T/R Antal poeng brukt: 112.500 + CT Skatter & avgifter (per person): 2105 NOK (SAS, award) + 8800 NOK (Cathay, error fare) Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: April 19 Booket: Januar 19 Flyvninger: OSL-MUC / LH C (A320) MUC-LHR / LH C (A321) LHR-SIN / SQ F (B777) SIN-HAN / SQ C (A330) HAN-HKG / KA C (A330) HKG-YVR / CX F (B777) YVR-HKG / CX F (B777) HKG-BKK / TG C (A330) BKK-CDG / TG F (A380) CDG-OSL / SK Plus (B737) Beskrivelse: En liten guttedrøm som jeg tror det er lurt at jeg gjennomfører nå mens jeg er singel. Aldri fløyet F med SQ elller CX før - eller vært i Canada, så det blir nytt (men nå er ikke destinasjonen akkurat det viktigste på denne reisen akkurat). Hører rykter om at F-loungen i HKG også er ganske alright, så har lagt inn 2 + 7 timer her). Totalt rundt 61 timer i lufta - over 50 av disse i First. Fikk det til å passe ganske bra med påskeferien også - trenger bare å ta ut én fridag fra jobb. Takk for verdens fineste julegave, Cathay <3
Veeeeeeeldig misunnelig Du kan jo prøve en mail til diamantmailen i Danmark, kanskje de oppgraderer deg, evt ville jeg prøvd meg ved gate på LHR og var jeg deg. Skjønt, du har jo rett, det er større sjans å få ledig midtsete i GO, drikke får du jo uansett.
Har allerede sendt forespørsel til diamantmailen. Jeg fant ledig Plus på SAS.no Award-booking, så det er rart de ikke fant det hos Tallinn..
Hvordan telefonnummer bruker dere når dere skal bestille reise med gammel CT? Jeg har prøvd å komme gjennom (bli tilkoblet en operatør) siden onsdag. Har prøvd både 64816099 og det svenske nummeret +46 184809167.
Ringte 64816099 kl 0930 i dag. Første gangen kom jeg ikke gjennom (kanskje for mye kø?) Da prøvde jeg igjen, og kom gjennom nesten med en gang.
Skjedd litt endringer her Etter at Thai la ned First på ruten BKK - MUC i Oktober har jeg fått endret til F i A380 BKK -LHR så det ble ikke ett dårlig alternativ. Dette var også før poeng prisene hos SAS endret seg. Ruten er da: OSL - CPH (SK Plus) CPH - SIN (SQ First) 777-300ER SIN - BKK (SQ Biz) 787 BKK - LHR(Thai First) A380 LHR - OSL (SK Plus) Eneste skår i gleden var at jeg måtte ta til takke med 9 timer layover på LHR, da Thai sin flygning lander i 6 tiden og vårt SAS fly gikk i 15 tiden. Det går også ett SAS fly kl 10 som det ikke er blitt sluppet award billetter til Har fulgt nøye med, men det hadde ikke åpnet seg tilgjenglighet pr idag. Har tidligere hatt hell med å sende mail til gullmailen for å forbedre rene SAS bonusturer så tenkte og prøve med en CT også. Sendte da i dag en forespørsel til gullmailen i DK om det var mulig å bli booket om til den tidligere flighten, argumenterte med at prisen i penger var det samme for flygingene og belegget var så og si likt. Ett par timer etterpå får jeg oppdatering i appen om endring i booking, og en hyggelig mail tilbake om at dette hadde de ordnet. Dette kostet meg ingenting, hverken i endringsgebyr eller ny poengpris(betaler fortsatt 190k poeng mot ny pris som er 225k) så jeg er veldig fornøyd. Dette at gullmailen kan åpne opp award billetter på SK som i utgangspunktet ikke er tilgjenglig, i tillegg til at det er uten kostnad er en av de gull fordelene som har størst verdi for meg.
Fikk svar fra diamant-mailen om at SAS Plus-billetter ikke var mulig å kombinere med Star Alliance-billetter...
Det var jo et underlig svar fra EBD-mailen, ikke minst med tanke på at du allerede har Sas Plus på vei ut. På min booking (kommer straks) fant ikke Tallinn Plus på strekket OSL-LHR, selv om det virker å være tilgjengelighet på united.com, men det var null problem å få Plus samme strekk på returen...