Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 19. okt 2017.

1. geminx

geminx Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Flyselskap: SAS, Turkish, Avianca, Lufthansa
    Klasse: Plus,Business
    Avreise fra: Trondheim
    Destinasjon: Panama City PTY, Curaçao CUR
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw
    Antall poeng brukt: 147 500 + CT
    Antall reisende: 2 personer
    Skatter & avgifter (per person): 1530 NOK per person
    Reisen finner sted i: 2 uker i Mars 2019
    Booket: Desember 2018

TRD - OSL / SAS
    OSL - IST / Turkish
    IST - BOG - PTY / Turkish

CUR - BOG / Avianca
    BOG - FRA / Lufthansa
    FRA - OSL / Lufthansa
    OSL - TRD / SAS

Etter lengre tids lurking på forumet så ble det endelig vår tur til å få booket vår første CT-reise, på tide siden CT'en som var opptjent i 2017 snart gikk ut på dato :D

Vært usikkerhet om når vi kunne ta fri et par uker pga jobb, og vi fikk omsider avklart at det lot seg gjøre å ta fri på vårparten en gang, før påske. Av de stedene vi hadde lyst til å dra, så dukket det opp ledige billetter i biz til Panama med Turkish i mars. Var noe usikkerhet rundt businessklassekabinen hos TK på disse flightene, hadde lest om at det kanskje kunne være den gamle typen med angled flat beds. Men etter en del research så ble vi beroliget om at Turkish skal ha oppgradert biz på alle A330-203 som flys på IST - PTY (via BOG). Dette vil gi oss mulighet til å oppleve den mye omtalte CIP Lounge i Istanbul også.

På returen hadde vi valget mellom Lufthansa via FRA eller Avianca/SAS via LHR. Har i ettertid lest litt ymse om LH Biz, skulle vi ha skiftet til Avianca Biz (gitt at det fortsatt er ledig) før fristen går ut 15. jan?

2. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Vil nesten tro det er større utfordring i å få tak i 2 i F hos LH til BKK eller SIN. Ressurssterke tyskere drar også på tur i juli-måneden :) Eventuelt F til nordøst Asia først eller India så til SIN. Der kan man sannsynligvis oppleve mangel på ledig award-billetter så tett opp til avreise.

Last edited: 08. jan 2019
  3. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    113
    Flyselskap: SK, SQ, TG, LH
    Klasse: Plus, First, Bis
    Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL)
    Destinasjon: Seoul (ICN)
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antall poeng brukt: 225.000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): 1709
    Antall reisende: 2 voksen
    Reisen finner sted i: Februar 19
    Booket: Oktober 18, justert november 19

Flyvninger:
    OSL-LHR / SK Y (A320-200)
    LHR-SIN / SQ F (777-300ER)
    SIN-ICN / SQ B (A330-300)
    ICN-BKK / TG B (A350-900)
    BKK-CDG / TG F (A380)
    CDG-FRA / LH B (A321)
    FRA-OSL / SK Y (737-700)

Etter å ha lurket rundt i dette forumet en lengre tid, fant jeg ut at barna begynner å bli såpass store (sist blir 2 i juni), at det er på tide å for pappa og mamma å dra på tur alene igjen.

Fikk låne både poeng og CT av en kompis, så da ble det et par dager med hektisk søking, søknad til jobber og ordning av barnevakt.

Vi ønsket egentlig å dra til Tokyo og som nybegynner fant jeg en flott rute med både SQ F ned (den som er i denne reisen), videre i B til HND, ANA F til JFK, LH F til FRA og tilbake til OSL. Første møte med Tallinn ødela den euforiske stemningen jeg fikk av planleggingen kvelden før. Tilbake til tegnebrettet. Fant to F ruter, SQ til F og TG F tilbake fra BKK. Flott! Da får jeg iallfall makset CT'en :)

Vi blir 23.50 timer i London, det er ok, lenge siden vi har vært i London alene, så dette blir fint.
    Får så 8.30 timer i Singapore. Blir nok en tur på en eller annen Hawker senter for litt lokal mat. Kanskje vi finner en eller annen stall som selger god Durian. Spørsmålet er: Siden vi kommer inn med SQ F, har jeg lest at noen har hatt suksess med å møte rett opp i TPR for en bedre frokost. Er det da mulig å stikke innom lounge når vi lander, så stikke inn til byen, for så å komme tilbake til en lounge, helst TPR, hehe.
    Etter noen få dager i Seoul, flyr vi til BKK. 8.50 timer, satser på noe fint å spise, kanskje shabu shabu. Får se hva vi craver etter å forhåpentligvis spist oss i hjel i Seoul. Golf cart, massasje og F lounge må selvfølgelig prøves.

Returen er vi minst fornøyd med. Mange ønsker raskest mulig retur hjem, det gjør vi også. Alternativ mellom å være i CDG i 7-8 timer vs fly via FRA, valgte vi det siste. Pga CDG, var visst ikke 50 minutter transfertid nok.

Dette er en 2017 CT, så jeg har 1 uke på meg med evt endringer.

Kort oppsummert. Første CT tur. Vi er strengt tat fornøyde og gleder oss til å prøve F for første gang. Forhåpentligvis inkludert TPR i Changi.

oyvindm, Lnbre, jgroneng and 3 others like this.
  4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Enig. Det mest realistiske er nok å finne LH F til PEK, PVG eller HND. Derfra er vi avhengig av å komme oss videre til SIN eller finne en annen rute videre til AKL. Gitt at to stopp i Asia tillates burde det la seg ordne på noe vis. Om ikke lever vi nok greit med SQ F.

DEL og BLR er også muligheter, men med forholdsvis korte first class-flyvninger og ankomst i India midt på natten sitter det litt lengre inne å bytte bort fra SQ :)

Last edited: 08. jan 2019
  5. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Med agentrulett, tror jeg stopp i to transittsoner kan ordnes. Returen din ville nok ikke bli godtatt da Tallinn var på sin strengeste. Så det er et tegn på at Tallinn er litt greiere nå. Du kan jo også prøve hos SAS på en lørdag eller søndag når Tallinn er stengt.

trygveat liker dette
  6. binders

binders Nytt Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg gjorde det enkelt, og bestilte en Hong Kong-tur for to med Thai via SAS' Star Alliance-bestillingsside:

OSL-BKK og BKK-HKG: 777-300, Business
    HKG-BKK og BKK-OSL: 777-300, Business

330.000 poeng pluss CT.

Vet ikke om dette var noe kupp, men jeg gleder meg!

Nå har jeg én CT igjen, og har lyst til å ta en tur til Tokyo, men SAS-siden er nede for vedlikehold. Tar gjerne tips om beste måte å komme seg til Tokyo på. Jeg har 197.000 poeng og en CT.

7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,340
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du brukte CT, så burde reisen ha kostet halvparten så mye poeng.. I følge tabellen skal det koste 165.000 poeng i Biz til Sør-øst Asia.

8. dahlmath

dahlmath Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Kanske jag missförstår din kostnad, men 330k pluss CT låter dyrt för biz t/r
    //M

9. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Det er vel feil pris på poengene da,er bare 165 tusen pluss CT for 2 personer. Dette må du sjekke opp i..

10. binders

binders Nytt Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg mente å skrive 330.000 poeng før CT, og 165.000 poeng inkludert bruk av CT. For to. Beklager kløning. Og takk for tips om å sjekke! Det hadde vært surt å bli snytt.

dahlmath and veeegard like this.
  11. petterel

petterel EBD og QPP

Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Flyselskap: JN, BR, VN, CX, KA, TG, SK
    Klasse: Economy, Plus, Business og First
    Avreise fra: OSL
    Destinasjon: JFK og HAN
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antall poeng brukt: 160.000
    Skatter & Avgifter (pr. person): 1.894,- og 12.800,-
    Antall reisende: 1
    Reisen finner sted: April 2019
    Booket: Januar 2019

Flyvninger:
    OSL-CDG / JN Y (A320)
    CDG-TPE / BR C (B777)
    TPE-HAN / BR C (A330)
    HAN-HKG / VN C (A321)
    HKG-JFK / CX F (B777)

JFK-HKG / CX F (B777)
    HKG-HAN / KA C (A330)
    HAN-BKK / TG C (B787)
    BKK-ARN / TG C (B777)
    ARN-OSL / SK C (A320)

Da fikk jeg endelig fullført bookingen min, takket være Cathay sin fantastiske feil! Det var ingen tvil om at jeg måtte hive meg på error faren, også fikk heller bryderiet om reisevei til HAN bare være. Men den gang ei - ledig sete på business fra Paris til Taipei med Eva air måtte man jo bare slå til på. Holder ikke med Krug-toget i 33 timer fra før av på HKG-JFK-HKG gitt!
    Ender dermed opp på rundt 64 timer opp i lufta, derav 2 1/2 time er kveg (JOON).
    Håper også på at det dukker opp ledig sete på BKK-OSL så slipper jeg siste leg med SK.
    Jeg har enda ikke fått min første CT, så det måtte bare betales med de poengene man hadde...
    Det gledes! :cool:

12. magnusnh

magnusnh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Flyselskap: SWISS, Singapore Airlines, SAS
    Klasse: Business, Plus
    Avreise fra: Paris
    Destinasjon: Denpasar Bali (DPS)
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw (retur til Oslo)
    Antall poeng brukt: 165 000 + CT
    Antall reisende: 2 personer
    Skatter & avgifter (per person): 1804 NOK per person
    Reisen finner sted i: 2 uker i juli 2019
    Booket: Januar 2019

Flyvninger:
    CDG-ZRH / SWR I (CS380)
    ZRH-SIN / SQ I (A380)
    SIN-DPS / SQ I (A330)

DPS-SIN / SQ I (A330)
    SIN-LHR / SQ I (A380)
    LHR-OSL / SK Plus (A320)

Sommerens tur er i boks, noen dager i Paris før turen går til Bali. En natt (18 timer) i Singapore på returen. Noen som har erfaringer med når Singapore Airlines slipper sine F billetter? Og hvordan muligheten for oppgradering er? Ellers noen med erfaringer med SQ på business i A380?

jgroneng and Sonictravel like this.
  13. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Skal teste neste mandag fra LHR. Tror ikke du får oppgradert disse bonusbilettene.

14. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,911
    Bonuspoeng:
    293
  15. mph90

mph90 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    76
    Bonuspoeng:
    18
    Tror Juli er helt skrapt for SQ F. Det er en tråd om det her på forumet, og det er kun Tallinn som har det endelige svaret :)

16. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,387
    Bonuspoeng:
    183
    Klasse: Plus, Business og First
    Avreise fra: Oslo (OSL)
    Destinasjon: Manila/Tokyo
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw
    Antall poeng brukt: 97.500 + CT
    Skatter & avgifter (per person): ca 1700,-
    Reisen finner sted i: Juli 2019
    Booket: Desember/Januar 2018

Flyvninger:
    OSL-FRA / LH Business
    FRA-PVG / CA Business A350-9
    PVG-TPE / BR Business 777-300ER
    TPE-MNL / BR Business 777-300ER

NRT-BKK / TG First A380
    BKK-SIN / TG Business A350-9
    SIN-CPH / SQ First 777-300ER
    CPH-OSL / SAS Plus

upload_2019-1-10_22-19-56.png

Etter et alvorlig heteslag av bonusfeber, kom jeg plutselig på at det kanskje er hyggeligere å besøke NZ og Sydney når det er sommer også der. Tar derfor en tur til Filippinene og Tokyo istedet!

Kommer vel mest sannsynlig til å lete etter LH F når det nærmer seg, selv om det også hadde vært spennende å prøve CA sin nye a350 Business.

EVA blir morro, og må si meg svært fornøyd med returen! :)

17. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor ikke prikke inn CA F som et utgangspunkt? :)

Liker returen din!
    Vi droppet også SYD/AKL komboen pga sessongen for sommerferien..

18. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,387
    Bonuspoeng:
    183
    CA F var helt umulig å oppdrive, selv om det var 3 ledige både på Expertflyer og United.

Prøvde også 3 forskjellige agenter, så det er åpenbart noe mismatch mot faktisk tilgjengelighet her.

19. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Er dette for 2 personer?

20. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Aha.. Kjedelig..
    Jeg har fått de F seter jeg har funnet og forsøkt booket, men har kun gjort det to ganger..

Del denne siden