Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 19. okt 2017.

1. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, dette er pris for 1 person. C på utreise og F hjem.

Joda, mulig det var agenten som knota også - men jeg stressa ikke så mye med det, siden det nok mest sannsynlig blir til at jeg prøver meg på NH eller LH, siden OZ har black out.

Fokuserte på å få spikra best mulig retur :)

2. Sjark

Sjark Medlem

Likes mottatt:
    142
    Bonuspoeng:
    43
    Da har jeg akkurat avbooket 2 stk i
    SQ 351 CPH-SIN i F 4. oktober. Løp og book... ;-)

3. animals

animals Senior Medlem

Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Flyselskap: SAS, Singapore Airlines, Thai
    Klasse: Plus, Business, First
    Avreise fra: Oslo
    Destinasjon: BKK
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antall poeng brukt: 225 000 poeng + CT
    Antall reisende: 2 personer
    Skatter & avgifter (per person): ca 1300 NOK per person
    Reisen finner sted i: mai 2019
    Booket: januar 2019

OSL- CPH / SK +
    CPH - SIN / SQ F
    SIN - BKK / SQ C

BKK - CDG / TG F
    CDG - OSL / SK +

Fant ikke opp kruttet med denne ruta, men tur blir det i mai med @Satyv og med SQ F, en halv dag i Singapore, TPR, 2 netter i Bangkok, Thai F lounge og F i A380 så blir dette en fin liten avstikker fra hverdagen.

Reisefølget har vel testet det meste her, men alt er nytt for min del: to nye land, SQ F og TG F bør bli bra!

petterel, indahla, jgroneng and 4 others like this.
  4. aarnes

aarnes Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Flyselskap: SAS, Thai Airways, Air New Zealand, Singapore Airlines,
    Kabinklasse: SAS Plus, Business, First og Economy (!)
    Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL)
    Destinasjon: Tahiti (PPT)
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw (Retur fra Sydney)
    Antal poeng brukt: 250 000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): 2000 NOK
    Antall reisende: 2 voksen
    Reisen finner sted i: November 2019
    Booket: Januar 2019

Flyvninger:
    OSL-FRA (SAS Plus / 737-700)
    FRA-BKK (First / A380)
    BKK-AKL (Business / 787-9)
    AKL-PPT (Economy / 787-9)

SYD-SIN (Business / 777-300ER)
    SIN-BKK (Business / 777-300)
    BKK-OSL (Business / 777-300)

Får ikke lagt inn bilde siden jeg ikke har nok poster på forumet :)

Bakgrunn:
    CT som må brukes, samt masse poeng.
    Samboer og jeg er glad i å reise på cruise og fant et som passet oss ypperlig, 17-dager fra Tahiti til Sydney med NCL (Norwegian Jewel).

Kan legge til at jeg har vært i kontakt med Tallin daglig denne uken, og den første samtalen på mandag var "alt" tilgjengelig, dvs. i business. Måtte konferere med fruen før jeg bestilte og se på alternativer så kunne ikke bestille da.
    tirsdag-onsdag-torsdag og fredag så var det plutselig bare økonomi tilgjengelig på FRA-BKK og det var uaktuelt. Ringte tilbake 2 timer senere og da var First tilgjengelig. Fikk inntrykk av at det spiller en stor rolle hvem man prater med, for hva man faktisk kan få.
    Økonomi på AKL-PPT ble jeg fortalt hver eneste gang at var eneste tilgjengelig, siden det er såpass kort flytur. Ikke vet jeg. Happy er jeg uansett. 4000kr synes jeg er helt innafor.

oaiquach, petterel, Kalsnes and 15 others like this.
  5. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Svært vanskelig å finne denne i C dessverre..

Ellers er det jo en hyggelig rute, selv om du mangler F på returen ;)

6. aarnes

aarnes Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg aner ikke hva som er enkelt og ikke enkelt her, men siden alle i Tallin har sagt forskjellige ting, med unntak av denne ene så antar jeg at det er en grunn for det.

Jeg har allerede vært inne å reservert seter, og på en eller to av flygningene som er business er setene i samme område som First. aner ikke hva forskjellen da er. står "Silk/Business" på samme område. Men utifra hva jeg har funnet frem til av seatmap, flightnr etc. så ser det ikke ut som hverken samboeren eller jeg skal lide noen nød på denne lange turen :-D

7. Alexanderwa

Alexanderwa Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    8
    Flyselskap: SAS, United
    Klasse: Economy
    Avreise fra: Bodø Lufthavn
    Destinasjon: Memphis, Tennesse
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur
    Antal poeng brukt: 70.000
    Skatter & avgifter (per person): ca 1371,-
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: Juli 2019 - Juli 2019
    Booket: Januar 2019

Jeg og kjæresten har lenge ønsket å reise til Graceland. Jeg brukte akkurat min første opptjente CT, og vet egentlig ikke om jeg utnyttet den bra nok eller ikke. Jeg ventet dessverre til siste liten før jeg bestilte. Bestilling kunne senest gjennomføres 15.01.2019, og jeg bestilte 11.01.2019.

Jeg hadde nok poeng til å reise i Business, men hun jeg pratet med under bestillingen fant kun mulighet i økonomiklasse. Skjønner egentlig ikke at det var så vanskelig å få til en slik bestilling, da det hørtes ut som hun slet med å få det til. Hva hun plagdes med vet jeg ikke. Vi må mellomlande flere plasser. Reiseruten ser slik ut: Bodø - Oslo - Edinburg - Chicago - Memphis. Er det vanlig med begrensninger på CT billetter? Hva er deres erfaring, og eventuelle råd for å få mest mulig for poengene? Hva burde jeg gjøre anerledes, og reflektere over til neste gang? Har en ny CT som må brukes før 15.01.2020.

8. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Det må da være mulig å få til noe bedre, vil jeg tro? Hva er aktuelle tur/retur-satoer for deg?

9. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, når man ønsker first eller business må man noen ganger fly litt omvei.
    Den ruta di i økonomi er jo rett og slett skammelig! Nå er jo jeg litt sær men en slik rute og kun økonomi? No way...
    Da jeg heller betalt noen på forumet for å finne en bra reise til meg. Et segment i øko hender det at man må leve med, men ikke over Atlanteren..
    Kan ikke tro at det ikke finnes noe som helst i business så langt frem i tid.....

Jeg hadde avbestilt og bestilt på nytt..

10. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med Are. Ser mye i biz over atlanteren.

Alexanderwa and Are like this.
  11. Alexanderwa

Alexanderwa Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    8
    Ga slingringsmon på 01. Juli - 10. Juli på utreise

12. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    2 uker og ikke en flight i business ?
    Kan jeg umulig tro er noe annet enn udugelig agent...

13. Alexanderwa

Alexanderwa Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    8
    Skal jeg gjøre det må dette gjøres før 15.01.2019, hvis ikke må jeg bruke min neste CT for å kunne gjennomføre. Det fortalte hun meg. Stusset over akkurat det du skriver jeg også. Men vi skal til Memphis, og det har vært planen med Amex kortet hele tiden. Som sakt var dette min første CT bestilling, og jeg vet ikke hvordan jeg kunne ha utfordret henne på bestillingen. Jeg stolte på henne når hun la fram dette som det eneste alternativet.

Vi gjennomfører reisen i ferien vår, og passet for oss i starten av Juli. Fortalte bestillingsvedkomende at utreisen burde være 01.07.2019 - 10.07.2019.

14. Alexanderwa

Alexanderwa Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    8
    Hvordan synes du jeg burde gå fram? Tenker jeg må ringe dem i morgen å fortelle at jeg ikke er fornøyd. Jeg godtok nok for mye, og var for sjenert under bestillingen hører jeg.

15. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer om din CT er fra 2017.
    Løsningen er å ha en rute klar på forhånd.
    Mest artig er å finne den frem selv.
    Trikset er å bruke søkemotoren til United.com eller kjøpe seg et abonnement på Expertflyer (anbefales). Det tar noen timer å komme i gang med dette, men når du først har forstått opplegget kommer det deg til glede mange ganger i fremtiden :)

Viktigste er at du ikke kan bare søke BOO-MEM, du må søke strekke for strekke.
    Jeg ville begynt med å søke opp alle flights til MEM og sett hva som var ledig i business, eventuelt økonomi her da innenriks i USA er vanskelig.
    Deretter finner du beste mulighet fra den neste flyplassen, eks IAH og til en by i Europa. Derfra må du bare komme deg hjem til nordnorge. :)
    Enkelt og greit. I verste tilfelle må du kjøpe separat OSL-BOO, men heller det enn å slite i økonomi på en så lang reise...

16. staroe

staroe Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Har alltid gitt bort CT´er i hytt og pine til avkommet. Denne gangen tok jeg med kvinnen i mitt liv til Japan. Reisen i august 2019 er som følger:

OSL-FRA Lufthansa økonomi
    overnatte Frankfurt
    FRA-BKK Thai First, a380
    BKK-NRT Thai First, a380

NRT-BKK Thai First, a380
    BKK-FRA Thai First, a380
    FRA-OSL Lufthansa, økonomi

Svært god service på CT-telefonen. Kun en time eller to i BKK, begge veier. 225.000 poeng røyk ut + CT. Dukker det opp noe i LH First direkte til TYO får vi ta det hvis muligheten dukker opp.

Leon, petterel, jgroneng and 2 others like this.
  17. Alexanderwa

Alexanderwa Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    8
    Takker så mye Are :)

Fortalte henne at vi kunne komme oss opp og ned til Oslo på egenhånd. Også at det ikke er nøye for oss hvilke Europeiske byer vi må mellomlande i. Vi ønsket bare Buisiness.

Når du tidligere skrev betale noen på forumet for å sette opp reisen, hvordan fungerer det? Kan absolutt være aktuelt. Å kan jeg bestille 100% selv, eller må man ringe bestillingsnummeret til en CT behandler? Det siste er det eneste Amex har informert meg om.

Last edited: 13. jan 2019
  18. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg og flere andre fikser dette.
    Hva andre tar betalt vet jeg ikke, men jeg tar to flasker champis for jobben.

De jeg blir enige med sender jeg over et forslag elle to til rute. De ringer til Amex og lister flight for flight hva jeg har funnet og i de aller fleste tilfeller går det rett igjennom. Alle er fornøyde og jeg får champis :)

19. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Haha..
    Går jo fort 20-30 timer for å treffe riktig rute, så gjør du det for 500kr eller noe er det jo i praksis gratis :D

Så mye fritid har jeg Ikke til overs..

RoadKing and Gullars like this.
  20. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Høres fantastisk ut, men jeg regner med at du har et minstekrav til champisen...

Del denne siden