Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 19. okt 2017.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,358
    Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Relativt lave faktisk..
    Det må være fransk, fra Champagne :)
    1.5 liter minst totalt..
     
    jtmath and Trykkern like this.
  2. elcurto

    elcurto Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Mitt første innlegg her.
    Først takk for mye god informasjon her inne!

    Jeg har akkurat bestilt min andre CT-tur.
    Tar med min bedre halvdel på biz til Kuala Lumpur.
    AES-OSL-ARN - SK
    ARN-SIN-KUL - SQ
    KUL-IST-OSL - TK
    OSL-AES - SK

    Skulle gjerne hatt en annen rute hjem, men det var ikke å oppdrive.
    Hadde lignende hjemvei på min første CT-tur, som også var i biz.
    AES-OSL-FRA-SIN-IST-OSL-AES.
    Her ble vi ombooket i Oslo grunnet forsinkelser. Skulle opprinnelig fly Swiss OSL-VIE-SIN, men fikk en tur med LH i A380 i stedet.
     
  3. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,260
    Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvd TG?
    Vi hadde BGO-CPH-BRU-BKK-KUL-SIN-SGN-BKK-BRU i sommer (TG m/359 t/r mellom BRU og BKK)
     
  4. elcurto

    elcurto Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har ikke sett den muligheten dukke opp i noe søk. Hun i telefonen fant heller ingen andre muligheter. Vi var uansett veldig fornøyd med TK sist, så det går helt fint.
    En ting jeg er veldig usikker på er utreisen. Avreise 0655 passer meget dårlig, men valgte det kun pga SQ. Er det verdt det mot å reise 0915 AES-OSL-BKK-KUL med Thai? Ser at ARN-SIN må nedom Moskva for sikkerthetskontroll...
     
  5. tnormann

    tnormann Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Etter masse hjelp herfra og fra Tallinn klarte vi til slutt å booke, for meg og fruen:

    Klasse: Plus, Business og First
    Avreise fra: Bodø (BOO)
    Destinasjon: Bali (DPS)
    Enveis, T/R, Open Jaw: T/R
    Antall poeng brukt: 195.000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): 1068,-
    Reisen finner sted i: Juli 2019
    Booket: Januar 2018

    Flyvninger:
    BOO-OSL / SAS Pluss (1A/B)
    OSL-CPH / SAS Pluss (2E/F)
    CPH-SIN / Singapore Air First (1C/D)
    SIN-DPS / Singapore Air Business (16A/C)

    DPS-BKK / Thai Business (14E/F)
    BKK-OSL / Thai Business (14E/F)
    OSL-BOO / SAS Pluss (1E/F)

    Fornøyd med å få til SX F, men litt skuffet over at LH og FCT må vente.. Får spare et par år til :)

    Siden dette er første gang lurer jeg litt - hva gjør jeg nå? Bør jeg vurdere andre seter, eller sette på varsler i ExpertFlyer og håpe på LH F, eller skal jeg bare senke skuldrene og glede meg?
     
    funkenstein, RoadKing and animals like this.
  6. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,631
    Likes mottatt:
    6,077
    Bonuspoeng:
    183
    Kommer an på hvilken CT du har brukt. Har du brukt den som går ut i dag, er det ikke mange endringer du kan gjøre.
     
  7. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    708
    Likes mottatt:
    1,750
    Bonuspoeng:
    93
    23 juli du reiser med SQ F fra CPH?
     
  8. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    219
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Er det en god deal?
    Jeg trenger 6000 poeng for å få gull kort.
    SAS hadde tilbud og jeg kjøpte en osl txl tur i pluss for 2500. For det fikk jeg 4500 grunn poeng. Er ikke ganske greit?
     
  9. tnormann

    tnormann Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    9. juli
     
  10. tnormann

    tnormann Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg brukte CT som gikk ut i dag. Har ny CT og kommer til å få CT i år igjen. Med poengopptjening på ca 100-120k/år så får jeg ikke booket slik tur oftere enn én gang hvert andre år uansett, så hvis jeg finner en "must do" endring, kan jeg ofre CT jeg har igjen, tenker jeg. Evt kan man kanskje selge den?
     
  11. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,138
    Likes mottatt:
    3,529
    Bonuspoeng:
    113
    Flyselskap: SAS, Austrian Airlines
    Klasse: SAS PLUS, Business
    Avreise fra: Stavanger
    Destinasjon: Wien/Sarajevo
    T/R, Open Jaw: Tur/retur
    Antal poeng brukt: 60 000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): ca 1500 NOK
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: Juli 2018 - August 2018
    Booket: Januar 2019

    Flyvninger:
    SVG-CPH / SAS, SAS Plus (A321)
    CPH-VIE / Austrian Business (A320)
    SJJ-VIE / Austrian Business (A320)
    VIE-LHR / Austrian Business (A320)
    LHR-SVG / SAS, SAS Plus (B737)

    [​IMG]
     
    funkenstein and jgroneng like this.
  12. Coozter

    Coozter EBG

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Flyselskap: SAS, Singapore Airlines, Asiana, Lufthansa
    Klasse: Business
    Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL)
    Destinasjon: Singapore (SIN) / Phnom Penh (PNH), Open Jaw: Tur/retur
    Antal poeng brukt: 82.500 + CT
    Skatter & avgifter (per person): ca 1.700 NOK
    Antall reisende: 1
    Reisen finner sted i: Mai 2019
    Booket: Januar 2019

    Flyvninger:
    OSL - LHR / SK Plus (737)
    LHR - SIN / SQ Biz (A380)

    PNH - ICN / OZ Biz (A321)
    ICN - FRA / OZ Biz (A380)
    FRA -OSL / LH Biz (A320)

    [​IMG]

    Bakgrunn:
    Hadde planlagt å reise og besøke noen som skal bo i Kambodsja nå det neste halve året og hadde en CT for hånden som måtte brukes i dag. Som første skikkelige CT-tur (Har hatt en i LX biz, men det var samme rute t/r og ikke helt i IF-stil) så skulle jeg prøve å finne en litt spenstig ruting med flere selskaper. Samtidig prøve å ikke bli sittende 12 timer på alle flyplasser. Hadde funnet returen via ICN med OZ som et godt alternativ, men hadde ingen gode ruter på veien ned. Det logiske hadde nok vært TG fra OSL til BKK, men med tilsynelatende 2-2-2 config så var jo ikke det helt drømmen.

    Kastet meg på telefonen til Tallinn og spurte om hun kunne finne noe SQ biz nedover og kunne fortelle at alle datoene mine var utplukket fra CPH. Søren! Hadde lest her at det oftest var her det ble funnet billetter. Så kommer hun tilbake og sier at hun kan få til SQ biz fra LHR! Hun fant først ettermiddagsruten i 777, men kommer så tilbake med at hun fant en plass på A380-ruten. "People are usually crazy about getting this flight." Med morgenflighten fra OSL som connection så dette ut til å bli en god rute nedover. SIN-PNH klarte hun ikke å finne uten stopp i BKK og flerfoldige timer venting, så da blir det SIN-PNH på egen billett til en tusenlapp. Det kan jeg leve med. Kanskje jeg tar en dag i Singapore når jeg først er i traktene.

    Da returen skulle velges var jeg så fornøyd med å ha fått SQ nedover og hadde egentlig en grei rute via ICN tilbake klar. Den gikk rett hjem og reisen var i boks! Nå gleder jeg meg som et barn til den første skikkelige IF-inspirerte turen. Takker til alle CT/eurobonus guruer som deler på dette forumet, uten dere hadde det nok vært QR i eco til flere tusen kroner.


    Så et lite spørsmål på siden: Setevalg? Spesielt de lange jeg lurer på. Har valgt et tilfeldig sete på SQ, da ingen av bulkhead var ledig. Må man evt gjøre noe spesielt for å få disse? Og er det de beste setene?
    På OZ ser det ut som noen av vindu-setene har mer privacy enn de andre, og siden jeg reiser alene satser jeg på de. Men sliter med å finne bookingen på nettsiden deres. Erfaringer?
     
    Kalsnes, Travellingalf, bighc and 6 others like this.
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mener i alle fall at bulkhead med SQ er de beste setene og har nå prøvd litt forskjellig i SQ Business både med A380, A350 og 777-300. SQ i København kan noen ganger være behjelpelige med å ordne bulkhead seter, men viss de er blokkerte så er nok det sikreste å sette opp ett varsel på ExpertFlyer og sikre seg ett sete når blokkeringen fjernes.
     
  14. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,631
    Likes mottatt:
    6,077
    Bonuspoeng:
    183
    Sett opp varsling i EF hvis du har den. Ellers kan du velge sete i SAS classic.
     
  15. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    2-2-2 config? Du vet at de operer med 77W som er 1-2-1 config på OSL-BKK?
     
  16. Coozter

    Coozter EBG

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for tips!

    Var det jeg også trodde, men så ut som vanlig 777-300 (ikke ER) både på SAS og United.
    Uansett ikke skuffet med løsningen, men greit å vite til senere! :)
     
  17. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Så bra du ikke er skuffet med løsningen som det ble :) Men OSL-BKK har vært 1-2-1 i lang tid og det er også denne konfigurasjonen som også er planlagt i lang fremtid :) Expertflyer kan du også bruke til å dobbeltsjekke dette!
     
  18. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,796
    Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Du får ikke gjort noen endringer på den, heller ikke navn (så vidt jeg vet), så salg går ikke.
     
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,942
    Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Expertflyer er ofte mer presis med flytypene enn United. Jeg har forøvrig flydd OSL-BKK jevnlig de siste årene og det er alltid 77W med 1-2-1 (og 3-3-3 i økonomi). Thai kjører ikke Equipment swap på longhaul-ruter, selv om de ofte gjør det intra-Asia.
     
  20. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,188
    Likes mottatt:
    13,639
    Bonuspoeng:
    183
    Han tenker nok salg av en av de nye siden han har for dårlig opptjening til å få fullt utbytte av den hvert år.
     

Del denne siden