Litt endringer i reiseruten på denne turen: Flyvninger: OSL-FRA / LH Biz (A320) FRA-HND / LH F (747-800) HND-BKK / TG F (747-400) BKK-HND / TG F (747-400) HND-LHR / NH F (777-300ER) LHR-OSL / SK Plus (A320) Avreise er i morgen, og jeg fikk i dag endret til LH F på utreise. Det betyr i overkant av 5 timer på FRA, og dermed i FCT. Førstereis på LH F, så dette blir stas. Var i tvil om jeg skulle bytte bort NH F, men LH F ut fra FRA må testes, og jeg har fortsatt NH F på returen. Har forøvrig (etter mye om og men) fått Plus på siste leg.
Denne er fin! Vil anbefale og gå i den minste F-loungen på HND, om du som meg trenger en pust i bakken etter TG-F.
Etter å ha fulgt med 24/7 nå i flere uker mtp avreise om en uke til Asia ble jeg ganske matt da jeg fikk beskjed fra Tallin at «Voucher expired january 15th», og at jeg må bruke en ny CT dersom vi skal endre avreise til de F billettene jeg hadde nå funnet. Vi har en fin tur i vente - blir gjerne glad om noen har positive erfaringer ( til oppmuntringfra en noe skuffet person her som var klar for F all the way..) med utreisen vår og anbefalinger til Lounge i Frankfurt, selv om vi ikke får FCT, som vi ønsket. Skal prøve få tatt noen fine bilder, spes på første klasse på hjemreisen! 29.jan: OSL - FRA SK (vanlig :-() FRA-BKK TG BIZ 16.feb BKK-ICN OZ BIZ ICN-FRA OZ F FRA-OSL LH BIZ
Flyselskap: SAS,THAI,Fiji Airways, Lufthansa Klasse: Plus, First,Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: NAN (Nadi, Fiji) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 285000 og CT + 20k (Fiji Airways) Skatter & avgifter (per person): ca 2.600 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Oktober 2019 Booket: Desember 2018, endret Januar 2019 Flyvninger: 24 okt OSL-LHR / SAS Plus (737) LHR-BKK / THAI First (A380) 25 okt BKK-SYD / THAI First (747-400) 27 okt SYD-NAN / FIJI AIRWAYS Biz (737 MAX 8) Bestilt utenom. 30 okt NAN-SYD/FIJI AIRWAYS Biz (A330-200) Bestilt utenom 31 okt SYD-BKK / THAI/First (747-400) BKK-CDG/ THAI First (A380) 1 nov CDG-FRA/LH Biz (A320) FRA-OSL/LH Biz (A320) Bakgrunn: Har lenge vært på jakt etter en destinasjon som jeg klarte å fange konas interesse med.Uten å male henne altfor "svart" så var det ikke mange forslag som jeg følte ble mottatt med, la meg si entusiasme. Når du da sitter der og mer eller mindre drømmer deg bort til all verdens reisemål og alle blir møtt med.. javel... så blir man noe lei. Såpass lei at jeg måtte spørre direkte om hun vil være med. Det har seg slik at denne reisen skal markere at jeg fyller et nogenlunde rundt tall. Jeg måtte vel gå så langt å si hvis du ikke vil bli med, finner jeg en annen. Tror ikke hun hørte at jeg sa venninne og kanskje det var bra. Uansett er det jo hun jeg vil ha med og til slutt kom hun ut på banen... Det måtte være eksotisk, i den forstand at det lå litt sånn utenfor allfarvei. Hun gav meg to forslag, Santiago i Chile og Fiji. Jeg kikket litt rundt og etter at å ha sett på google maps så jeg kjapt at Fiji var mest min greie. Man har jo plukket opp noen tips her på forumet så det ble litt aktiv kikking på United, Expertflyer og Sas. Spesielt Expertflyer. Når man er nybegynner har man kanskje ikke helt tunga rett i munnen og full av optimisme ble Tallinn kontaktet. Jeg hadde jo nøysommelig skrevet opp alle flighter jeg ønsket. Det gikk som hånd i hanske til jeg kom til Sydney. I min iver hadde jeg vel glippet noe på hvem som er medlem i *A. Fiji Airways er jo nettopp veldig stolte av Oneworld Connect, så der røyk den. Men Fiji skulle det bli. Damen fortalte at i hennes 3 år i jobben hadde hun aldri funnet billett til Fiji, og anbefalte å posisjonere meg til Sydney og evt kjøpe billett derfra. Og slik ble det. Innledningsvis hadde jeg SQ bis fra LHR-SIN-SYD, men den ble endret til Thai First LHR-BKK-SYD. Da ender jeg opp med First begge veier, dog med samme flyselskap. Jeg er kjempefornøyd med det, og tror det er kjempesmart i forhold til fruen. First er first har jeg sett skrevet. Jeg var også i prosess en stund i forhold til hva som skulle bestilles til Nadi. Jeg landet på Fiji Airways og ser frem til å prøve biz i deres nye 737 max 8. Der er det en 2+2 løsning med 2 rader totalt i biz. Hjemreise fra Fiji blir i en 330-200 med 2+2+2 med 4 rader biz. Dessverre har man ikke mer en en drøy ukes tid til disposisjon, men man kan jo alltids dra tilbake
Jeg har booket en EB tur til Spania for hele familien. Med premiumfordel. Kan jeg fortsatt være her på forumet om jeg lover å aldri gjøre det igjen? Unnskyld!
Haha.. Akkurat det er vel ikke helt uvanlig her på forumet. I hvert fall til Granca og det er vel også Spania..
Helt enig at det er innafor om en har mye poeng. Er innafor om samme tur koster mye penger og kjøpe. Må alltid ta det i betraktning
ANA er ikke så spesielt i min bok som flere skal ha det til. LH er i en egen liga når man ser totaliteten. Og TG F i 747 er jo fantastisk. Påtakelig bedre service der enn på A380. Forstå det den som kan. Dette blir helt konge! Ser frem til reisebrevet
TG F har jeg testet før, og var veldig fornøyd. Nå får jeg testet både LH F med FCT og ANA F, så jeg gleder meg som et lite barn!
Jeg mistenker dette skyldes at de "vet" innredningen er utdatert og gammel ift a380. Sjelden sett så hoing og styring som når IFE ikke funket på 1A. Da løp det 2 flyvertinner rundt i kabinen og restarta og prøvde samtlige skjermer, med unnskyldninger annenhvert sekund. Servicen ellers var også upåklagelig! For ikke å snakke om bakke-service på BKK
Bakkeservicen er jo suveren i BKK med TG F. Skal selv nå for 3 gang via BKK med TG F og har 2 og 25 min før C videre til DPS. ville dere dratt innom F loungen? antar det er et stykke fra der flyet går til DPS. men vet ikke.