Flyselskap: Thai Airways, ANA og SAS Plus
Klasse: First, ØKO :O og Biz
Avreise fra: LHR
Destinasjon: HAN
Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw
Antall poeng brukt: 225.000 + CT
Skatter & Avgifter (pr. person): 4.200
Antall reisende: 2
Reisen finner sted: Juli
Booket: Januar 2019
Flyvninger:
LHR - BKK / TG / A380 / F
BKK - HND / TG / 747 / F
HND - HAN / NH / 787-9 / X
HAN - HKG / VN / A321 / C
HKG - JFK / CX / 777-300ER / F
JFK - HKG / CX / 777-300ER / F
HKG - HAN / VN / A321 / C
HAN - ICN / OZ / A350-900 / C
ICN - BKK / TG / 747 / F
BKK - CDG / TG / A380 / F
CDG - OSL / SK / 737 / C
Kommentar:
Med United.com ute av drift og et vinglende EF var det ikke bare-bare å få i stand denne reisen. Fra OSL til LHR er det ikke frigitt bonusseter som gir heseblesende skatter og avgifter. Det får våge seg når man fikk istand såpass mange segmenter med F. Jeg booket opprinnelig LHR - BKK - HAN / HAN - BKK - CDG - OSL, men etter å ha smisket litt hos kundeservice kunne en dansk pike hjelpe meg å få spicet opp ruten. Hos Tallinn fikk jeg beskjed om at det var "most reasonable route" som gjaldt, og det var ikke via HND eller ICN.
Får en natt i Tokyo, en natt i Hanoi før vi skal videre med CX F til JFK, en natt i ICN og MER ENN 24 timer i Bangkok på veien hjem.
Litt mer om reisen:
Satt beruset på nyttårsaften med bikkja ved min side og der dukket det opp en herlig mail om at CX hadde gått bananas. Da var det bare å få booket. 2-8 juli i New York, og det skal jaggu ikke være på enklest mulig måte man kommer seg dit. Vi flyr nemlig 6 ganger så langt som OSL - EWR T/R, men det er jo hele poenget. 60.000 km t/r er akkurat lenge nok til å få prøvd ut både DomP og Krug hos henholdsvis Thai og Cathay. Er spent på både The Wing, The Pier og CX i luften, samt TG, OZ A350-900 m.m.
View attachment 45409
View attachment 45410
Vis alt...