Det er helt åpenbart, CPH derimot virker å være ganske riktig. Ja, det er greit nok. Jeg skjønner bare ikke hvorfor ulike agenter finner ulik tilgjengelighet. Det skulle vært spennende å visst hvordan disse tilgjengelighets-sjekkene faktisk foregikk i praksis. Av og til får jeg litt følelsen av å bli satt på hold, agenten henter en kopp kaffi, og kommer tilbake med null tilgjengelighet, men med sukker og fløte. Edit: Nei, lider ikke av paranoia. I alle fall ikke så veldig mye.
Vet ikke hvordan det er til andre byer i Usa, men til Chicago fikk jeg opp varsler på nesten alle dagene i slutten av juli.
Shit!! Jeg som håper å oppgradere fra Plus til Biz på 2 av 4 pax t/r EWR i juli. Har jo FP4 så skal ikke koste meg noe ekstra poeng.
Hei dere erfarne, Dersom jeg har booket NH F (HND->FRA) og EF sier F7A6 i tilgjengelighet i F, betyr det at jeg er den eneste som har booket F på denne flighten pr. nå? Eller kan denne tilgjengeligheten tolkes på en annen måte?
Flyselskap: SAS Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: New York Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 120.000 -Fly premium Skatter & avgifter (per person): ca 650 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juni 19 Booket:Februar 19 Flyvninger: Osl-Cph Cph-Ewr Ewr-Cph Cph-Osl Fin langweekend i Pinsen- tor til søn. Fikk kamuflert det som morsdag/valentinsgave til madammen
Hvis du er interessert i en direkteflyvning OSL-EWR på torsdagen, sitter jeg på to billetter som skal slippes. Ordnet meg OSL-CPH-BOS t/r, og trenger dermed ikke denne. Gi lyd dersom interessant, så timer vi det
Kan ikke svare for LX da jeg aldri har flydd dem. Men TG kan reserveres fra bestilling. Vet LX har noen betale seter(trone seter i business) som åpnes for alle noen dager før avreise om jeg ikke tar feil. Og Kan reservere for de med status hos LX eller mot betaling.
Flyselskap: SAS Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Boston (BOS) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antall poeng brukt: 120.000 + FP Skatter & avgifter (per person): 657 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juni 19 Booket: Januar 19 Flyvninger: SK C OSL-CPH SK C CPH-BOS SK C BOS-CPH SK C CPH-OSL Langhelg i Boston, torsdag til mandag i pinsen. Effektiv rute, med 0:45 i CPH på utreisen og 1:15 på returen. Angrer litt på bruken av FP, ettersom jeg har en CT jeg sliter med å få brukt opp. Tenker derfor å ringe SAS Kundeservice for å høre om noen velvillige der kan hjelpe meg å belaste reisen på nytt med CT + 100k EB, så sparer vi noen poeng. Leker naturligvis med tanken på å oppgradere til LH F når det nærmer seg, men er ikke sikker på om jeg synes det er verdt 75k EB ekstra nå når bonuspoengene er blitt såpass mye vanskeligere å tjene opp. Og SK C er jo fantastisk bra priset sammenlignet med øvrig *A C. Tipper vi beholder ruten som den er og satser på et prinsipp fremover om at vi får klare oss med SK C når reisemålet er en av byene SK flyr til.
Normalt sett kan du reservere setene frå billettene er utstedt, og eg har klart å reservere seter for alle flyselskap på TG sine sider, om du klarer å finne det. Utruleg knotete side. Og som @Xflipper seier, så kan du ikkje booke trone seter hos LX før nokre dagar før, men du kan reservere seter frå du har billetten, og om det ikkje fungerer på TG sine sider, så fungerer det hos LX sine!
Noen som vet hva prisforskjellen på FP skyldes? Ser dere ( @Gullars og @haifinn) betaler 60k poeng x2 for billettene, mens jeg måtte ut med 72k til Chicago i juli?
Jepp! Eg booker utreise når det vert lagt ut, og ringer inn for å booke på retur når den vert lagt ut. Usikker på om ein kan slå dei saman etterpå
Da må eventuelt den ene kanselleres, og det er jo som kjent risikosport Jeg kjører en variant av det samme. Booker først den ene veien, så booker jeg den andre separat for at ingen andre skal ta den, før jeg ringer SAS innen kort tid, kansellerer den andre og legger den til i den første bookingen. Har gjort det flere ganger nå, og det har aldri slått feil. Ville imidlertid vært mer skeptisk om jeg hadde sittet lenge på to enveisbookinger før denne manøveren ble forsøkt.
Må være to enkeltreiser.. 2x36000 poeng isteden for 2x30000 poeng som gjelder for en bestilling t/r med flypremium nivå 4 EDIT: Too late