Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 19. okt 2017.

  1. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Kan rapportere om høy risikosport. Skulle egentlig booke hjemreisen senere, men fant to plussbilletter som jeg så meg fornøyd med..Etter å ha kanslert utreisen, ble det feil på poengene når jeg skulle gjøre bestillingen. Lot seg ikke gjøre å bestille business+pluss på hjemmesiden deres...Forsøkte med 2 pcer og merket at pulsen begynte å stige. Heldigvis fikk de fikset det på telefon..Var vist noe galt med systemet deres i følge svensken på telefon..Så da ble det business ut og pluss på hjemreisen. Kanskje det kommer to business billetter på hjemreisen også..
     
  2. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93

    Vil du forhåndsreservere et tronesete hos LX uten riktig status, koster det "bare" 1765 kroner ZRH-HKG.
     
  3. Fersk1

    Fersk1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    13
    Flyselskap: SAS, Thai, Air China, Austrian
    Klasse: First og Business
    Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL)
    Destinasjon: Tokyo (HND)
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur
    Antall poeng brukt: 195 000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): 1999 NOK
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: Mai 19
    Booket: Februar 19

    Flyvninger:
    SK C OSL - CDG
    TG F CDG - BKK
    TG F BKK - HND

    CA C HND - PEK
    OS C PEK - VIE
    OS C VIE - OSL

    Reise til Tokyo i mai. Har overnatting i Paris, før vi flyr TG F med A380 til Bangkok. Ankommer tidlig om morgenen, før vi drar videre med TG F i snuten på 747 (per nå ny cabin) samme kveld. Har altså hele dagen i Bangkok. Blir fire dager i Tokyo før vi flyr til Beijing med Air China. Her ankommer vi rundt klokken fem på ettermiddagen og flyr videre til Wien med Austrian neste dag. Ankommer Wien på ettermiddagen, hvor flyet til Oslo går neste morgen.

    Har lyst å prøve LH F fra Frankfurt også. Håper derfor på en åpning på utreise når det begynner å nærme seg. Gjerne i kombinasjon med at TG slipper F på returen. Ulempen med en slik løsning er at opphold i Paris, Wien og Beijing ryker (i alle fall hvis man flyr LH F direkte til Tokyo.). Med tanke på Beijing er jeg uansett litt usikker på om vi har god nok tid til å få sett noe særlig (muren og/eller byen). Har forstått det slik at det går en del tid til kø på flyplassen i PEK. Fordelen med FRA - PEK/HND LH F på utreise og TG F på hjemreise, er at man unngår jetlag i BKK og får prøvd FCT og LH F.

    Hvordan er det forresten med innsjekking på de ulike flyene/flyplassene? Må man ut av terminal for å sjekke inn på neste flight? Jeg antar at man ikke kan sjekke inn helt til destinasjonen når reisen går over flere døgn (?).
     
    NoLimit, Kristian and Modegard like this.
  4. SInn

    SInn Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Hva Betyr A'en i f7a6?
     
  5. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,822
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er ingen ekspert, men mener F7 betyr at det er 7 ledige plasser i kabinen (ergo er du alene), mens A6 betyr at det er 6 ledige plasser i bookingklasse A, som sikkert er First Saver eller noe slikt (altså litt billigere enn fullpris F).
     
    SInn liker dette
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Delvis korrekt. F Er fullpris First class slik som C er full pris business. A er first saver og J og Z er ofte saver klasser innen business. Klasse bokstaver varierer ofte fra selskap til selskap.
    Om det står F9 betyr det minst 9 seter eller 9. Det vet man aldri med sikkerhet.
     
    Gullars liker dette
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Snakket nettopp med Tallinn. SQ F er helt tomt for 2 personer hele juni, juli, august, september nå. Første ledig er ut fra LHR med 777 i okt, eller CPH med 777 oktober.

    ZRH-SIN A380 ingenting tilgjengelig resten av året.
     
  8. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel en strekning hvor vi ikke har tilgang til F uansett? Eller har noen klart å booket F i denne strekningen med EB-poeng?
     
  9. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Virker som folk har fått booket den. Snakka med Kristina. Hun "er det bare London og København du vil fly ut med SQ F eller kan jeg sjekke ZRH for deg også?".
     
  10. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Ok. Jeg stusser litt fordi ZRH-SIN flys av A380 med den nye F-suite, ikke den gamle. Har hørt at vi med EB ikke får tilgang til den nye F-suite.
     
    flying_all liker dette
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke gitt at hun vet det går. Det kan like gjerne være at hun foreslår det fordi hun vet at SQ har F fra ZRH.
     
    flying_all liker dette
  12. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Flyselskap: SAS, Thurkish, Singapore, Swiss
    Klasse: Business og Economy
    Avreise fra: Kristiansund Kvernberget
    Destinasjon: Bali
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur
    Antall poeng brukt: 165000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): 1104,-
    Antall reisende: 2 voksne og 1 infant
    Reisen finner sted i: Okt-Nov 2019
    Booket: Februar 19

    Flyvninger:
    SK C KSU - OSL
    TK E OSL - IST
    TK C IST - DPS

    SQ C DPS - SIN
    SQ C SIN - ZRH
    LX C ZRH - OSL
    SK C OSL - KSU

    Da er resisen for i høst til Baki booket. Jeg la jo ut et innlegg her inne tidligere ang reise med en 9-10 mnd gutt i first kontra business. Kjekt med mange tilbakemeldinger, tydelig at dette engasjerer;-) Hadde egentlig bestemt meg for First, men da det ikke var noe ledig med Singapore og det ble veldig mange omveier og stopp med de andre selskapenes first tilbud ble det business, og faktisk ille nok, en flight i economy (osl-ist), DESSVERRE! Det var en liten nedtur dette, men når sambo veldig gjerne ville ha raskeste vei ned og også nattflyvning var det ikke så mange valg. Og det var ingen ledige bizz seter mellom Osl og Ost den uka. Men men, hadde gledet meg til å starte i loungen på Gardermoen, spørs om vi må kjøpe oss inn der nå... Har heldigvis fått innvilget ekstra bagasje på economy flighten uten ekstra kostnad, 40kg, vet ikke om de har gjort en feil jeg.

    Blir spennende å sjekke ut Istanbuls nye lounge samt deres splitter nye dreamliner! Maten har jo alltid vært bra hos dem:) Blir også artig å teste ut den nye bizz kabinene til SQ på A388 til Zürich, og forhåpentlig dobbeltsengen med tilhørende bassinet.
     
    Storbaba, sunshine, Gullars and 3 others like this.
  13. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: Air China, Asiana, Turkish Airlines og Lufthansa
    Klasse: Business
    Avreise fra: Beijing
    Destinasjon: Almaty
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur
    Antall poeng brukt: 50.000 poeng
    Skatter & avgifter (per person): 1077 kr
    Antall reisende: 1 voksen
    Reisen finner sted i: April 2019
    Booket: Februar 2019

    Skjermbilde 2019-02-23 kl. 23.47.13.png

    Flyvninger:
    PEK-ICN Air China C A330-300
    ICN-ALA Asiana C A330-300

    ALA-IST Turkish Airlines C A330-200
    IST-FRA Turkish Airlines C A330-300
    FRA-PEK Lufthansa C B747-8i

    Bakgrunn:

    Fant ut at Beijing til Almaty var en relativt grei bruk av bonuspoeng. I tillegg har jeg bestilt CPH-ARN-PEK-ARN-CPH i økonomi for å posisjonere meg. 26 timer i wide-body business class. Bestilt på SAS.no

    Edit: bilde av reiseruten.
     
    Last edited: 23. febr 2019
    KRS, furlong, jgroneng and 6 others like this.
  14. sness

    sness Medlem

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Oppdatering

    Flyselskap: SAS
    Klasse: Business
    Avreise fra: TRD
    Destinasjon: LAX
    Antall poeng brukt: 180k + FP
    Skatter og avgifter (per person): 703,-
    Antall reisende: 3 stk
    Reisen finner sted i: Mai 2019
    Booket: Januar 2019/Februar 2019

    Flyvninger:
    TRD-OSL / SAS Plus
    OSL-ARN / SAS Plus
    23t layover
    ARN-LAX / SAS Business

    LAX-ARN / SAS Business
    ARN-OSL / SAS Plus
    OSL-TRD / SAS Plus

    Kommentar:
    Trodde nesten ikke mine egne øyne da jeg så 3 (4 faktisk) ledige seter i biz på retur på en dag som passet. Ringte gullinja som endret returen fort og greit. Hadde oversett varsel fra travelhacks så billettene har atpåtil ligget i et døgn. Da blir det 3 netter i LAX. Gratulerer til meg!
     
    Last edited: 26. febr 2019
    jgroneng, Gullars, Upsaker and 7 others like this.
  15. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: SAS, ASIANA, SINGAPORE, THAI
    Klasse: First + Business
    Avreise fra: AES
    Destinasjon: ICN
    Antall poeng brukt: 225 + CT
    Skatter og avgifter (per person): 1300 kr pp.
    Antall reisende: 2 stk
    Reisen finner sted i: Juni 2019
    Booket: Feb 2019.

    Flyvninger:
    AES OSL / SAS C
    OSL FRA / SAS C
    FRA ICN / A380 OZ F

    ICN SIN / 777 SQ C
    SIN BKK / A330 SQ C
    BKK LHR / A380 TG F
    LHR OSL / SAS C

    Ganske skrapet for F i sommer. Var heldig med denne. 2 stopp i Asia på returen gikk fint. Booket på Tallinn telefonen. :D
     
    jgroneng and animals like this.
  16. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Tirsdag 4 juni er det ledig SQ F LHR - SIN 777ER om noen skulle være interessert. 2 pax.
     
    Leon, sunshine, furlong and 3 others like this.
  17. Dyret13

    Dyret13 Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18

    Hvordan fikk du frem for å booke denne? Jeg har planer om samme rute i feb 2020.
     
  18. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Denne var eigentleg ganske rett fram:
    1) Søk strekning for strekning på SAS sin søkemotor
    2) Ring inn til CT-kontoret (64 81 60 99)

    I mitt tilfelle var det svær vanskeleg å finne ledig C-sete hos Singapore Airlines ut frå Kastrup. Ikkje var eg interessert i å fly med same selskap ut frå Arlanda heller, grunna mellomlandinga i Moskva (eg får nok av 'tekniske mellomlandingar' når eg flyg Widerøe på kortbanenettet).

    Difor vart det kreativ søking på utreise frå både Frankfurt, Paris og London. Ganske tidleg peikte 0910-flyet frå London seg ut som ein variant der det ikkje var så verst tilgang til bonussete.

    Returen via MXP var det CT-folket som fann til meg medan eg hadde dei på tråden. Eg skal ærleg innrømme at eg ikkje hadde tenkt på Milano som potensiell mellomlanding i Europa...

    Forhåpentlegvis svarte eg på det du spurde om :)
     
    Kalsnes, Modegard and flying_all like this.
  19. Dyret13

    Dyret13 Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for kjempe utfyllende og informativt svar, då er det bare til å sette igang å lete
     
    flying_all and Kristian like this.
  20. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,074
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens, når man bestiller med CT og søker opp reiser og for bare økonomi, mens når man søker enkeltvis så kommer flere business award billetter opp, vet noen hva dette kan skyldes? Og hvis det er ledig enkeltvis kan da de i Tallin sette opp den ruta du ønsker selv om du ikke for den opp på sas award eller united award?
     

Del denne siden