Får ikke lov av SAS.. Har forsøkt å slå de sammen men ikke mulig iflg. de. Har lest flere skriver at hvis jeg hadde booket turen først og deretter lagt til returen så hadde det gått fint, men jeg booket de separat (retur var ikke tilgjengelig da jeg booket tur). Edit: nå leste jeg det du skrev en gang til. Kanskje det hadde gått, ja... Tabbe! Edit 2: Jeg er kun EBS og har dermed ikke tilgang på SAS Kundeservice før de åpner kl. 07. Leste mailen fra Travelhacks 06:30 og turte ikke vente til de åpnet for å booke så gjorde det selv på nettet.
Er temmelig sikker på at setene kommer tilbake hvis du kansellerer mens du har SAS på telefon. Har flere ganger bestilt når setene slippes og ringt SAS senere på dagen, kansellert og fått dem til å legge setene til en eksisterende booking. Men en viss risiko er det jo knyttet til det.
For han har vel allerede booket dem? For min del: typ at jeg har vært i settinger der det har vært vanskelig å få ringt inn.
Kan melde at det er en liten risiko knyttet til dette...Kansellerte en booking uten at setene kom tilbake med en gang. Gikk vel 12 timer før de dukket opp på ny med dertil høy puls..Andre ganger har de dukket opp umiddelbart.
Den risikoen er jeg ikke klar til å ta. Betaler heller de poengene ekstra. 216.000 EB + ca. 1800,- i avgifter for 2 stk. t/r i C og 2 stk. C / Plus til USA i juli er langt innafor i min bok
Bortsett frå at me kjem fyrst i køen og kan ringe inn 24/7. Du burde verkeleg fått deg *A Gold @indahla . Synd eg har "gjeve" bort mitt gavegull, men etter den ATW turen din, så fortjener du eigentleg å få deg eit gavegull.
Som nevnt tidligere i tråden fant jeg billettene før SAS Kundeservice åpnet og dermed var min eneste mulighet å booke på nett.
Ca. 30.000 .. Flyr nesten ingenting for penger og får dermed kun de 12.000 grunnpoengene i året fra SEB MC.
Flyselskap: SAS, Thai Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Colombo, Sri Lanka (CMB) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 280.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 1500 NOK Antall reisende: 2 voksne, 1 barn + 2 infants Reisen finner sted i: Juli 2019 Booket: Mars 2019 Flyvninger: OSL-ARN / SAS Plus ARN-BKK / Thai Biz (777-300ER) BKK-CMB / Thai Biz (A330) CMB-BKK / Thai Biz (A330) BKK-OSL / Thai Biz (777-300ER) Bakgrunn: Barnehagen er stengt hele juli, så så det fornuftig å ta hovedferien i juli dette året. Fikk hele familien på fem på en booking og slapp å betale Sørøst-Asia-pris i poeng, selv med mellomlanding der. Blir 18 timer i Bangkok begge veier, så planen er å leie dagrom på flyplasshotellet med basseng. Tar gjerne i mot tips om bra steder å bo i Sri Lanka, er på jakt etter tre-soveroms leilighet/villa med tilgang på basseng.
Flyselskap: Lufthansa, ANA og Thai Klasse: Business og first Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Bangkok (BKK) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 225.000 Skatter & avgifter (per person): 1.778,- NOK Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Oktober / november 2019 Booket: Mars 2019 OSL - FRA / LH 865 C FRA - HND / NH 224 F HND - BKK / TG 683 F BKK - HND / TG 660 F HND - FRA / NH 203 F FRA - OSL LH 866 X Min aller første bonustur, og jeg må vel si at jeg er rimelig fornøyd med denne. Fant turen leg for leg på United i ettermiddag og booket den nå i kveld hos en veldig hyggelig engelsktaltende kundekonsulent på det vanlige nummeret. Er EBD. Det blir 22,5 timer med overnatting i Tokyo, og enn så lenge er det 12 timer layover i Frankfurt men der håper jeg at LH åpner seg 14 dager før, det er grunnen til at jeg booket første fly fra OSL på morgenen. Åpner det seg ikke så skal jeg nok overleve. Jeg bommet litt på hjemreisen fra Frankfurt og endte opp i økonomi men det skal jeg vel klare å få fikset på et senere tidspunkt. Nå er det bare å se frem mot slutten av oktober.
Angående endringer av CT utenom Tallin sin åpningstid så prøvde jeg å ringe inn til Gold-support for å endre en booking i kveld: Først blir det bekrefter at reisen jeg ønsker er ledig, og at kanselleringen skal skje på bakgrunn av at denne kan bookes. Kanselleringen blir deretter gjennomført, og ny reise reservert. Jeg oppgir kredittkortnummer, for at reisen skal bli beregnet skatter og avgifter på, og blir satt på hold. So far, so good! Holden og den ekstremt irriterende musikken til SAS varer i 30 minutter før jeg gir opp, og bestemmer meg for å ringe på nytt siden reisen allerede er reservert på SQ sine sider. Ved tilbakeringing, får jeg ny agent, må forklare alt på nytt og ber han sørge for at reisen blir bekreftet. Han finner reisen og jeg blir deretter satt på hold igjen. Dette varer i 20 minutter, før han endelig tar telefonen, og sier at «sorry sir, this is against our policy», selv om hele reisen allerede har stått som reserved på SQ sine sider. Jeg har fulgt med på hele prosessen ved å oppdatere PNR på både SAS og SQ sine sider, som har medført at legsene har blitt kansellert, nye reservert, opprinnelige kansellert, og fjernet. Testmailer virker til å ha blitt sendt til følgende mailadresse gjennom hele bookingprosessen: Jeg spør om det ikke i det minste kan reserves setene, så jeg ikke risikerer at det ene setet forsvinner. Det er tydeligvis ikke mulig, selv om hele reisen allerede har vært reservert. Jeg krangler mye frem og tilbake, og det konkluderes til slutt med at agenten ikke kan returnere opprinnelig booking. Jeg krever at enten skal jeg ha ny booking som var prinsippet for at dette skulle gjennomføres, eller at hele bookingen skal være som den var før jeg ringte inn. Da blir jeg satt på hold atter en gang, i påvente av å få snakke med supervisor. Etter 25 minutter, får jeg samme person tilbake på telefon, som har snakket med en etter sigende "very busy" supervisor, som sier at ingenting vil bli gjort med denne bookingen videre, men jeg kan ringe Amex-booking i morgen. Dette tok totalt sett 3 timer, hvorav 2,5 av de har vært på hold, og jeg sitter igjen med en kansellert booking. Kansellert booking, reservert ny booking, kansellert reservert booking, og deretter ingen mulighet for å få tilbake opprinnelig booking. Det er goldservicen sin det. Du skal få en dag i mårå, som rein og ubrukt står...!