Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bighc, 19. okt 2017.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Får ikke lov av SAS..
    Har forsøkt å slå de sammen men ikke mulig iflg. de.

Har lest flere skriver at hvis jeg hadde booket turen først og deretter lagt til returen så hadde det gått fint, men jeg booket de separat (retur var ikke tilgjengelig da jeg booket tur).

Edit: nå leste jeg det du skrev en gang til. Kanskje det hadde gått, ja...
    Tabbe!

Edit 2: Jeg er kun EBS og har dermed ikke tilgang på SAS Kundeservice før de åpner kl. 07. Leste mailen fra Travelhacks 06:30 og turte ikke vente til de åpnet for å booke så gjorde det selv på nettet.

2. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Er temmelig sikker på at setene kommer tilbake hvis du kansellerer mens du har SAS på telefon. Har flere ganger bestilt når setene slippes og ringt SAS senere på dagen, kansellert og fått dem til å legge setene til en eksisterende booking.

Men en viss risiko er det jo knyttet til det.

jonaseika liker dette
  3. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor ikke bare legge de til på eksisterende booking med en gang?

4. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    For han har vel allerede booket dem? For min del: typ at jeg har vært i settinger der det har vært vanskelig å få ringt inn.

jonaseika liker dette
  5. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Kan melde at det er en liten risiko knyttet til dette...Kansellerte en booking uten at setene kom tilbake med en gang. Gikk vel 12 timer før de dukket opp på ny med dertil høy puls..Andre ganger har de dukket opp umiddelbart.

6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Den risikoen er jeg ikke klar til å ta. Betaler heller de poengene ekstra.
    216.000 EB + ca. 1800,- i avgifter for 2 stk. t/r i C og 2 stk. C / Plus til USA i juli er langt innafor i min bok :)

Sonictravel liker dette
  7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,816
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det går helt fint. Jeg har akkurat gjort det selv på samme type booking.

8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Noen fordeler må dere EBG/EBD ha over oss EBS ...
    :)

9. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,816
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ingen EBG/EBD-fordel, bare å ringe inn og få det gjort :)

Insomnia4u liker dette
  10. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Bortsett frå at me kjem fyrst i køen og kan ringe inn 24/7. Du burde verkeleg fått deg *A Gold @indahla . Synd eg har "gjeve" bort mitt gavegull, men etter den ATW turen din, så fortjener du eigentleg å få deg eit gavegull.

indahla, Upsaker and Sunnfjordingen like this.
  11. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Som nevnt tidligere i tråden fant jeg billettene før SAS Kundeservice åpnet og dermed var min eneste mulighet å booke på nett.

12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Kan ikke være uenig i det :)
    Bare å gi beskjed hvis noen har ett til overs ;)

13. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor mye mangler du på EBG nå?

14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Ca. 30.000 ..
    Flyr nesten ingenting for penger og får dermed kun de 12.000 grunnpoengene i året fra SEB MC.

15. Travelhacker

Travelhacker Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    18
    Flyselskap: SAS, Thai
    Klasse: Business
    Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL)
    Destinasjon: Colombo, Sri Lanka (CMB)
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur
    Antal poeng brukt: 280.000 + CT
    Skatter & avgifter (per person): ca 1500 NOK
    Antall reisende: 2 voksne, 1 barn + 2 infants
    Reisen finner sted i: Juli 2019
    Booket: Mars 2019

Flyvninger:

OSL-ARN / SAS Plus
    ARN-BKK / Thai Biz (777-300ER)
    BKK-CMB / Thai Biz (A330)
    CMB-BKK / Thai Biz (A330)
    BKK-OSL / Thai Biz (777-300ER)

Bakgrunn:
    Barnehagen er stengt hele juli, så så det fornuftig å ta hovedferien i juli dette året.
    Fikk hele familien på fem på en booking og slapp å betale Sørøst-Asia-pris i poeng, selv med mellomlanding der. Blir 18 timer i Bangkok begge veier, så planen er å leie dagrom på flyplasshotellet med basseng. Tar gjerne i mot tips om bra steder å bo i Sri Lanka, er på jakt etter tre-soveroms leilighet/villa med tilgang på basseng.

Last edited: 14. mars 2019
  16. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,804
    Bonuspoeng:
    183
    Ring USA-nummeret. Det har vel ope når det norske er stengt.

17. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for tipset =)

18. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Flyselskap: Lufthansa, ANA og Thai
    Klasse: Business og first
    Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL)
    Destinasjon: Bangkok (BKK)
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur
    Antal poeng brukt: 225.000
    Skatter & avgifter (per person): 1.778,- NOK
    Antall reisende: 1 voksen
    Reisen finner sted i: Oktober / november 2019
    Booket: Mars 2019

OSL - FRA / LH 865 C
    FRA - HND / NH 224 F
    HND - BKK / TG 683 F
    BKK - HND / TG 660 F
    HND - FRA / NH 203 F
    FRA - OSL LH 866 X

Min aller første bonustur, og jeg må vel si at jeg er rimelig fornøyd med denne. Fant turen leg for leg på United i ettermiddag og booket den nå i kveld hos en veldig hyggelig engelsktaltende kundekonsulent på det vanlige nummeret. Er EBD.

Det blir 22,5 timer med overnatting i Tokyo, og enn så lenge er det 12 timer layover i Frankfurt men der håper jeg at LH åpner seg 14 dager før, det er grunnen til at jeg booket første fly fra OSL på morgenen. Åpner det seg ikke så skal jeg nok overleve. :)

Jeg bommet litt på hjemreisen fra Frankfurt og endte opp i økonomi men det skal jeg vel klare å få fikset på et senere tidspunkt. Nå er det bare å se frem mot slutten av oktober. :)

19. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Angående endringer av CT utenom Tallin sin åpningstid så prøvde jeg å ringe inn til Gold-support for å endre en booking i kveld:

Først blir det bekrefter at reisen jeg ønsker er ledig, og at kanselleringen skal skje på bakgrunn av at denne kan bookes.

Kanselleringen blir deretter gjennomført, og ny reise reservert. Jeg oppgir kredittkortnummer, for at reisen skal bli beregnet skatter og avgifter på, og blir satt på hold.

So far, so good!

Holden og den ekstremt irriterende musikken til SAS varer i 30 minutter før jeg gir opp, og bestemmer meg for å ringe på nytt siden reisen allerede er reservert på SQ sine sider.

Ved tilbakeringing, får jeg ny agent, må forklare alt på nytt og ber han sørge for at reisen blir bekreftet.

Han finner reisen og jeg blir deretter satt på hold igjen. Dette varer i 20 minutter, før han endelig tar telefonen, og sier at «sorry sir, this is against our policy», selv om hele reisen allerede har stått som reserved på SQ sine sider.

Jeg har fulgt med på hele prosessen ved å oppdatere PNR på både SAS og SQ sine sider, som har medført at legsene har blitt kansellert, nye reservert, opprinnelige kansellert, og fjernet. Testmailer virker til å ha blitt sendt til følgende mailadresse gjennom hele bookingprosessen:
    upload_2019-3-15_0-15-56.png

Jeg spør om det ikke i det minste kan reserves setene, så jeg ikke risikerer at det ene setet forsvinner. Det er tydeligvis ikke mulig, selv om hele reisen allerede har vært reservert.

Jeg krangler mye frem og tilbake, og det konkluderes til slutt med at agenten ikke kan returnere opprinnelig booking. Jeg krever at enten skal jeg ha ny booking som var prinsippet for at dette skulle gjennomføres, eller at hele bookingen skal være som den var før jeg ringte inn. Da blir jeg satt på hold atter en gang, i påvente av å få snakke med supervisor.

Etter 25 minutter, får jeg samme person tilbake på telefon, som har snakket med en etter sigende "very busy" supervisor, som sier at ingenting vil bli gjort med denne bookingen videre, men jeg kan ringe Amex-booking i morgen.

Dette tok totalt sett 3 timer, hvorav 2,5 av de har vært på hold, og jeg sitter igjen med en kansellert booking.

Kansellert booking, reservert ny booking, kansellert reservert booking, og deretter ingen mulighet for å få tilbake opprinnelig booking. Det er goldservicen sin det.

Du skal få en dag i mårå, som rein og ubrukt står...! :)

Attached Files:

Last edited: 15. mars 2019
    ArthurDent, afirm, FFlyer and 5 others like this.
  20. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Gratulerer. Ble det brukt CT?

ArthurDent, Kalsnes, Storbaba and 2 others like this.

Del denne siden