Har du forsøkt https://awardfares.com/ ? Usikker på om den fremdeles viser tilgjengelighet for SQ, men det er jo bare å signe opp for ett gratisabb. og prøve.
Kun tlf til sas som funker her dessverre. SAS har egen avtal med SQ om ekslusive tilganger på award billetter. Så ingen andre som har tilgang og dermed viser de heller ikke award
Flyselskap: LH, SK Klasse: First, Business, Plus Avreise fra: OSL Destinasjon: JFK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 175.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1550 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: April 2019 Booket: April 2019 Flyvninger: OSL-FRA / LH C (A320) FRA-JFK / LH F (B748) JFK-MUC / LH F (A340) MUC-AMS / LH C (A320) AMS-OSL / SK Y (B737) Hadde opprinnelig planlagt å fly med SAS C på fly premium-billetter, men da ny CT tikket inn for noen uker siden og Expertflyer nå varslet om ledige billetter i F begge veier ble fristelsen for å booke på nytt litt for stor 5 timer i FRA på utreise og 7 timer i MUC på retur.
Flyselskap: TK, SQ, SK Klasse: Business, Plus Avreise fra: OSL Destinasjon: SIN Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 165.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 837 + 450 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Vinterferien 2020 Booket: April 2019 Flyvninger: OSL-IST/ TK C IST-CGK / TK C CGK-SIN/ SQ C SIN-CPH/ SQ C CPH-OSL/ SK plus (OSL-BGO / SK plus) Da var vinterferien neste år på plass. Litt mindre fleksibilitet på timeplanen det neste året, så da blir det vanskelig å finne F-billetter. Men synes det er grei valuta for p(o)engene når datoene er satt. Jeg var jo happy med å bruke min første CT på SAS til NYC, så selv om det er et hakk ned fra fjorårets OZ F så er det over snittet for mine to første CT. Så får vi se om den CTen som straks er på vei i postboksen kan brukes på en F-tur. K
Liten justering 23 timer før avreise. Returen er nå JFK-MUC-FRA-OSL. 4t i MUC og 3t i FRA, med LH F/C hele veien. Jeg fikk også bekreftet at bookingen kunne endres frem til "end of business day" dagen før avreise. Jeg ble belastet 150,- per person for endring, men ingen ny service fee. Forsøkte egentlig å få til JFK-FRA-OSL, men Tallinn fant kun ett sete på ønsket avgang selv om både Expertflyer, UA og ANA viste 2 seter i F. Ringte opp to ganger med samme resultat. Mulig det blir et forsøk til før stengetid.
Flyselskap: Singapore Airlines (Håper også på Connection i SAS til Norge) Klasse: Business Avreise fra: LHR Destinasjon: MEL (Mulig denne blir endret til SYD) Tur/retur Antal poeng brukt: 430 000 Skatter & avgifter: Ca 14000,- NOK (Håper på å få åpnet opp slik at avreise er fra OSL, da blir det mindre avgifter. Antall reisende: 2 voksen + 2 Barn Reisen finner sted i: Februar/Mars 2020 Booket: April 2019 Tur LHR - SIN SQ C (A380) SIN - MEL SQ C (A380) Retur: MEL-SIN SQ C (777-300ER) SIN-CPH SQ C (777-300ER)
Flott rute Hvorfor blir det mindre i avgifter fra Osl? Samt må du ringe inn når ruten fra Osl blir tilgjengelig?
På reiser som starter i UK må man betale Air Passenger Duty. Denne økte nå i april og for long haul i business class utgjør dette £172 per passasjer. Man slipper avgiften om reisen starter i et annet land og har stopp på under 24t i UK.
Snakket med SAS, og de ville ikke åpne opp for flere bonusseter fra OSL til LHR og heller ikke CPH til OSL. Er det mulig å få splittet bookingen til to nr, og bestille 2 økonomi og 2 plus på strekningene? Slik at jeg får sammenhengende rute hele veien?
hva bruker dere til å finne billettene nå? jeg prøver å finne CT for to personer romjul til begynnelsen av januar utreise og ca 16dager. prøvde å søke på sas sin side men var utrulig lite avreiseturer som kom opp. har en CT som går ut nå i 2019 og tenkte på en Asia tur. ønsker noen tips