Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Gjort dette flere ganger, men du må da ringe inn for å lagt til returen. Lager du to bookinger får de ikke slått de sammen, må da kansellere den ene og da er det ikke alltid at billettene blir frigitt så det er bingo.
     
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183

    Bestill utreise først også ringer du inn å legger til retur når den er klar om 14 dager :) Det er desidert enklest og er ikke problematisk. Koster deg 150kr i gebyr om du ikke er EBD
     
    tobeornot999 liker dette
  3. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer det at det er gratis for EBD? Trodde det kun var telefonavgiften som ikke ble belastet når man er EBD…
     
  4. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    342
    Likes mottatt:
    749
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det stemmer ikke. Jeg betalte 150 for en endring senest i går. Jeg er EBD.
     
  5. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Bare jeg som ikke har bltit belastet de siste gangene da? Trodde det kanskje var en EBD fordel jeg ettersom jeg ikke har betalt for endringer de siste 5 gangene sikkert mens før når jeg var EBG måtte jeg betale :p My bad! :)
     
  6. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,170
    Likes mottatt:
    7,507
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor lenge siden er det du endret? Dette gebyret har jo vært på pause under pandemien og bare gjeninnført for en måned siden eller noe deromkring
     
  7. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    342
    Likes mottatt:
    749
    Bonuspoeng:
    93
    Det var vel gratis lenge for alle under pandemien? Men nå er det tilbake til normalen.
     
  8. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Gjort 3 endringer siste ukene bare. Skal gjøre enda en i morgen - kan se om de trekker meg da eller ikke :)
     
  9. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Det er fortsatt gratis for reiser til Asia som skal er innen 31.08.2022
     
  10. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Mine reiser var Panama i feb 2023, Mexico i nov 2022 og Tokyo i okt 2022 som jeg har gjort endringer på :) Den jeg skal gjøre endring på i morgen er en tur til asia med utreise i aug 2022 men returen er i sept 2022
     
  11. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Mhm! Jeg ble iallfall belastet for endringer for liknende reiser. Men når det er sagt, er det fint for deg, skulle bare ønske jeg fikk det samme bare :p
     
  12. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,447
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg prøver akkurat nå å bestille en Star Alliance reise med Eurobonus poeng fra TRD til EVN. Utreise skal være Business og tilbake Economy. SK/LO begge veier.

    Dessverre får jeg meldingen "Prisen du valgte er dessverre ikke tilgjengelig lenger. Velg en annen prisklasse.". Denne meldingen forsvinner når jeg reiser Business begge veier. Er det vanlig at man ikke kan kombinere Business og Economy? Jeg har nok aldri bestilt *A reiser med poeng.
     
  13. KennethE

    KennethE Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Har selv forsøkt sikkert 10 ganger å bestille en ren bonusreise i dag via nettsiden til SAS, men dukker alltids opp en eller annen feilmelding.
    For min del gjelder dette T/R i Business med SK og ET fra Trondheim.
    Kommer så langt at jeg får skrevet inn passasjerdetaljene, deretter blir jeg sendt tilbake til søket...
     
  14. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    707
    Likes mottatt:
    1,738
    Bonuspoeng:
    93
    Fungerer vel dårlig på nettsiden å bestille reise med kombinasjon eco/biz/first, må ringe inn er min erfaring. Har bare brukt ct når vi reiser, eventuelt fly premium rabatt.
     
    themichael liker dette
  15. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Ring SAS og forklar og be om at de dropper telefonbebyr og bestill på telefon.
     
    KennethE liker dette
  16. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,447
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir bare mer og mer merkelig med SAS. Bestillingene gikk som sagt ikke gjennom, men det har nå likevel dukket opp to reiser i "Mine bestillinger" - med PNR. Men på LOT sin "Mange my booking" finner jeg selvsagt ikke noe av disse. Det ble ikke trukket noe poeng og jeg fikk heller ikke lagt inn kredittkortet.:confused:

    upload_2022-6-8_22-55-42.png
     
    Last edited: 08. juni 2022
  17. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Tipper du heller ikke finner billetter til noen av disse…
     
  18. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,170
    Likes mottatt:
    7,507
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du kommer langt nok i bestillingsprosessen (typisk til betalingssiden) reserveres billettene på deg, men de er ikke billettert enda. Reservasjonen vil forsvinne av seg selv etterhvert. Mulig du kan ringe inn til sas og be dem ordne betaling og poengtrekk manuelt for så å utstede billettene, men det har jeg aldri prøvd så ingen aning om det går.
     
  19. Jonkebassen

    Jonkebassen Senior Medlem

    Innlegg:
    522
    Likes mottatt:
    4,014
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde det her forleden, og det gikk ikke. Usikker på om det var kundeservice som var problemet eller ei, men billettene ble uansett sluppet tilbake, så ordnet seg greit.
     
  20. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,447
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Er det egentlig noe som helst sjanse å sende ønsket reiserute (som gir feilmelding på web) til diamant mailen og be dem om å fikse det? Jeg synes det er tungvindt å måte fikse slik på telefon.
     

Del denne siden