Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,492
    Likes mottatt:
    62,842
    Bonuspoeng:
    293
    Det vil jeg kategorisere som kort tid. Og midt på sommeren, da tror jeg ikke de kommer tilbake.
     
    XIII liker dette
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,492
    Likes mottatt:
    62,842
    Bonuspoeng:
    293
    Dette finnes det helt sikkert svar på et eller annet sted i denne tråden, men jeg finner det ikke.

    Kan man kansellere hjemreise på bonusbillett etter at utreisen er gjennomført? Ren SAS-booking.
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Bonusbilletter kan vel ikke forandres etter 24 timer før avreise.
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,492
    Likes mottatt:
    62,842
    Bonuspoeng:
    293
    Det er et veldig godt poeng.

    Har to mulige returdatoer, og booking på begge. Hvorav en henger sammen med utreisen.

    Kanskje jeg bare skal dele opp i to enveis, så jeg kan velge hvilken retur jeg vil benytte.
     
    Jeanette liker dette
  5. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Det koster deg litt fler poeng, men gir jo fin fleksibilitet.
     
    Nordlands liker dette
  6. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    kan ikke vi lage en (kjempe lang) FAQ med disse og andre typiske spm som kommer opp hele tiden?

    lettere å søke i en liste spørsmål enn å søke i alle meldingene..
     
    holmen liker dette
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,037
    Likes mottatt:
    33,262
    Bonuspoeng:
    293
    Nope.
     
    holmen liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,037
    Likes mottatt:
    33,262
    Bonuspoeng:
    293
    En slik liste finnes på sas.no, under eurobonus :rolleyes:
     
    paron, Eddie47 and holmen like this.
  9. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Plukket opp to billetter OSL-CPH-SFO med SAS C i mai 2023 ifm en Vegas tur som jeg prøver å optimalisere. Har booket med CT enveis. Det er ikke noe problem å legge til flere flyvninger / retur osv fremover? Er dette riktige veien å gå? Merker jeg er veldig rusten i CT gamet... :(

    Og; har vi tilgang til Polaris Lounge ved ankomst hvis vi har economy videre?
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Det er riktig vei å gå.

    Du har ikke adgang til Polaris på ankomst med mindre du kommer inn med United på et Polaris produkt.

    Hjem igjen vil du ha tillgang, selv om du flyr fra Vegas og mellomlander på SFO eller LAX.
     
    animals liker dette
  11. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    223
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Åkei, superforumet:

    Jeg har bestilt en oval weekend til Zanzibar for kona og meg (det var litt begrenset utvalg mot slutten av 2021, må det være lov å si..) med en CT og poeng, nå i september, med Ethiopean.

    Livet har skjedd i mellomtiden, og vi får ikke reist, ser det ut til. Jeg antar at utgangspunktet er at jeg kan kansellere turen, og få tilbake poengene (og avgifter..), men at CTen, som jo har gått ut, fordufter. Jeg lever forsåvidt godt med det, men hvilke muligheter har jeg her, om noen?
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan sitte stille i båten og håpe på at du får en kansellering på en av flightene.
    Da kan du be om full refusjon og få CT tilbake med inneværende + 1mnd gyldighet.

    Det er ingenting å tjene på å avbestille nå med mindre du trenger poengene, om man da selvfølgelig ser bort fra at du potensielt blokkerer andre fra å få denne bonusreisen.
     
  13. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    223
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Det var omtrent det jeg trodde - så da får man bare sitte stille og vente litt! Så får forumet ha meg unnskyldt for at jeg for øyeblikket okkuperer to bonusseter til Zanzibar.
     
  14. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    799
    Likes mottatt:
    976
    Bonuspoeng:
    93
    Upsaker:

    Fikk du booket bonusbilletter med Thai så lenge før avreise? Trodde det var 2/3 mnd før som var mulig jeg!
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    Ser sånn ut
     
    Magnus77 liker dette
  16. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    799
    Likes mottatt:
    976
    Bonuspoeng:
    93
    Må sjekkes ut i morra, har tenkt å bestille NRT-BKK/KIX-BKK i november:)
     
  17. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,265
    Likes mottatt:
    5,814
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du har poeng i andre programmer du må svi av, så er det å dele opp billetten en god ide. Gjorde det selv da jeg reiste til Mexico i fjor høst, så en fin greie å få svidd av FB poengene også :)
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,492
    Likes mottatt:
    62,842
    Bonuspoeng:
    293
    I utgangspunktet en god ide, men det funker så dårlig på billetter med SAS, som allerede er booket.
     
  19. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Følger opp denne. Jeg fikk plukket opp retur SFO-CPH i dag. Booket det som en enveisreise og ringte inn til SAS for å få de til å slå sammen returen med bestillingen jeg gjorde forrige uke. Det var ikke noe problem, MEN: så lenge hun ikke fant nye billetter kunne hun ikke gjøre det. Jeg måtte kansellere bestillingen jeg gjorde tidligere i dag, for å satse på at de dukket opp igjen, det gjorde de. Så det gikk jo bra. Men likevel litt rart at jeg måtte ta sjansen her?

    Nå har vi:
    OSL-CPH
    CPH-SFO

    SFO-CPH

    Så vi mangler T/R SFO-LAS samt CPH-OSL

    United har visst ikke sluppet billetter så langt frem i tid. Satser på at SAS åpner opp noe CPH-OSL. er vel bare å følge med her og ringe inn?
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    sas har sluttet å slå sammen bookende billetter. Du må enten ringe inn og håpe at ingen booker i mellomtiden, eller gjøre som du gjorde og satse på at de kommer tilbake.

    Jeg ville lett etter turist hos United og lagt til nå på telefon og heller oppgradert om noe mer slippes.


    Eventuelt vurdere om bilturen over er like hyggelig som United. Forutsatt at dere har littt mer tid å bruke på reisen.
    Også legger du søk med e-post mld på tilknytningene som sas ikke har sluppet enda i Skandinavia.
     
    animals liker dette

Del denne siden