Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    Chapter 11 er ikkje det same som ein konvensjonell norsk konkursprosess. Her i Norge vert selskapet slakta for å tilfredsstille kreditorane. I Chapter 11 vert selskapet beskytta mot kreditorane og får tid til å gjere finansielle og operasjonelle endringar. Det er framleis mogleg at vi framleis kan nytte kompanjongbillettane våre og i framtida :)
     
    themichael and democomputer like this.
  2. Fra190

    Fra190 Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som har fått til å bestille Star Alliance bonusreise på SAS sin hjemmeside i det siste? Betaling går ikke gjennom når jeg prøver å bestille. Har prøvd med ulike kort osv, og vil helst unngå telefonkø i disse dager.
     
  3. SirH00D

    SirH00D Roger, Roger. What's our vector, Victor?

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    458
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg booka en Star Alliance-tur tidligere i kveld. Litt ustabilt, men betaling funka og fikk billettene etter noen forsøk. (Siden hadde problemer med å laste inn saldo på EB-kontoen min, men når den til slutt ble lasta inn gikk det fint). :confused:
     
    themichael and tobeornot999 like this.
  4. Fra190

    Fra190 Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    18
    Hm, det var rart. Jeg har en teori om at det er skatter og avgifter som skaper trøbbel, men sikker er jeg ikke. Godt å høre at det i utgangspunktet i hvert fall, skal fungere ;)
     
    tobeornot999 liker dette
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,203
    Likes mottatt:
    8,541
    Bonuspoeng:
    183
    Blir trykk fra SAS-bonusnissene utover nå neste halvår, når alle skal svi av poeng samtidig i fall flyselskapet går konk....
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,492
    Likes mottatt:
    62,841
    Bonuspoeng:
    293
    Booket en for en time siden, det gikk fint.
     
    Fra190 and themichael like this.
  7. krsper

    krsper Medlem

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    135
    Bonuspoeng:
    33
    Hmm, men vil ikke Star Alliance bonusbilletter booket via SAS/Eurobonus også gå med i dragsuget hvis SAS går under ?
     
  8. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,203
    Likes mottatt:
    8,541
    Bonuspoeng:
    183
    Jo.

    Men man kan jo booke likevel. Og håpe på det beste...

    Dersom ikke streiken trekker ut i ukesvis, vil antagelig SAS overleve ut året i alle fall (pga konkurs-beskyttelse), og da kan man bruke bonuspoeng underveis frem til det
     
    themichael and krsper like this.
  9. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Mine 5 cent er at uansett hva som skjer med selskapet så er det lurt å bruke poengene nå. Hvis de går konk har det jo ikke så mye å si, men hvis de består, tipper jeg vi får en devaluering.
     
    tobeornot999 liker dette
  10. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,924
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor er det så mye ledig vestover? Billigere for sas? De kommende dagene er det mye ledig til statene og Canada, men lite til Asia. Registrerer at det ofte er ledig fra SFO/LAX med Eva, men det er vel ikke lov å booke vestover om man skal til Asia.
     
    tobeornot999 liker dette
  11. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,203
    Likes mottatt:
    8,541
    Bonuspoeng:
    183
    Nope. Den går ikke gjennom.
     
  12. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Om man har nok poeng og er villig til å svi dem, så er det mulig å få til.
     
  13. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,481
    Likes mottatt:
    3,924
    Bonuspoeng:
    113
    Med egen booking til vestkysten, og så en annen booking videre derfra ja. Poengmessig så hadde jo det beste vert en reise østover, eventuelt en av alle agentene som ikke vet helt hva de holder på med og går med på booking vestover mot Asia....
     
    tobeornot999 liker dette
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,492
    Likes mottatt:
    62,841
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, du får nok ikke gjennom det. Men, om du har litt ekstra poeng, så kan du booke SAS til LAX/SFO og så bruke CT videre til Asia. Jeg har en sånn booking neste år. Reiser hjem "riktig" vei. Det er mulig man får California -Asia og Asia-Norge på en CT som t/r, men jeg har booket som to enveis, da det var mye frem og tilbake for å få billetter på riktig dato. Altså har jeg brukt to CT, pluss en enveis med SAS Flying Premium.
     
    paramberg, tobeornot999 and Origo like this.
  15. rgn

    rgn Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    Har booket to reiser med CT siste uken. Poeng, CT og avgifter trukket fra konto og kort. Kort tid etter mottatt e-post fra SAS med bestillingsbekreftelsen blir reisen kansellert. Får ingen varsle, men står kansellert og at jeg må kontakte kundeservice når jeg øker opp bookingen på SAS sine sider. Får hverken poeng, CT eller avgifter refundert automatisk. Noen som opplever samme?
     
  16. puckno

    puckno Aktivt Medlem

    Innlegg:
    258
    Likes mottatt:
    369
    Bonuspoeng:
    63
    Når jeg fikk kansellert sist så fikk jeg en knapp jeg kunne trykke på for å 'søke om refusjon'. Tror SAS ønsker at kunden selv skal gjøre siste steget med å bekrefte kansellering for å slippe havne i diskusjoner om plikt på ombokning, godtgjørelser osv. Men mulig det er noe annet som er issue i ditt tilfelle.
     
    rgn liker dette
  17. rgn

    rgn Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    Får bare opp en rød boks om å kontakte kundeservice når jeg søker opp bestillingen - ingen valgmuligheter med andre ord.
     
  18. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Dette har vært svart på et utall ganger før, men jeg finner rett og slett ikke frem uten å bla meg gjennom en haug med innlegg. Har en reise med EVA t/r BKK fra 1-15 mars. Austrian har kansellert OSL-VIE begge veier, og nytt automatisk ruteforslag OSL-VIE/VIE-OSL fra SAS er utreise 27.feb og hjemreise 13.mars. Det funker jo dårlig når flyet fra BKK lander 15.mars. Ringe Austrian eller SAS? SAS sier jo det må være ledige bonusbilletter.
     
    Sunnfjordingen liker dette
  19. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Det er operating carrier, Austrian, som har ansvaret for omruting etter EU261. SAS derimot, lar deg rebooke eurobonus reiser frem til 24 timer før avreise så lenge det er tilgjengelige bonusbilletter.

    Det er god tilgjengelighet OSL-VIE/VIE-OSL på dine datoer, bare ikke direkte. Ring Austrian og se hvor medgjørlige de er på å omrute deg på en direkterute, og så kan du eventuelt ta det med SAS om Austrian er vanskelige.
     
    Last edited: 08. juli 2022
    Jeanette liker dette
  20. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Når jeg er i en slik situasjon, og det har vært _mange_ slike siden mars 2020, sjekker jeg alltid om det finnes akseptable alternativer. Hvis ja, ringer jeg SAS umiddelbart og booke om. Jeg venter aldri med ombooking hvis det er noe jeg kan ordne opp selv. Jeg kan se at det finnes ledige seter til OSL via FRA og CPH 15. mars...
     
    Last edited: 08. juli 2022
    Jeanette and paramberg like this.

Del denne siden