Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar, har ikke hatt utreise. Har to separate bestillinger for inn og utreise. Får bare feil ved å gå videre på endring av reise. Får sitte flerfoldige timer i telefon.
     
    Lars J liker dette
  2. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    3,442
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har fått bestilt CT-reiser via gull-mailen i det siste?
     
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,202
    Likes mottatt:
    8,541
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, det er derimot mange som har meldt at det ikke går.

    Og i tillegg kan det ta dagesvis før de i det hele tatt svarer at de ikke kan hjelpe deg...
     
  4. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    280
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg booket akkurat en reise for 360 000 poeng, men det er ikke blitt trukket poeng fra kontoen. Jeg har fått bekreftelse på epost og reisen ligger i mine bestillinger. Bør jeg være bekymret for at det ikke er i orden? Og blir poengene trekt senere? Booket reisen for ca 24 timer siden.
     
  5. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,202
    Likes mottatt:
    8,541
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville nok gitt det et par dager til og sett, ja

    Selv om poengene som regel blir borte umiddelbart.
     
    Pyro liker dette
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil faktisk tro at du slipper å betale for reisen.
    Har hørt om et par tilfeller tidligere også hvor billetten er utstedt men av en eller annen grunn blir poengene ikke belastet.
    Dette er åpenbart en feil, kanskje en brukerfeil hos agenten som har booket.. Men det blir rettet opp om du gjør endringer...
     
    Pyro, tobeornot999 and Dagern like this.
  7. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Det finnes flere eksempler, også en hos undertegnede, hvor poeng ikke ble trukket ved booking. Dersom du har fått både bekreftelsen pr. e-post og har blitt belastet avgifter er det trolig at de har glemt poengene.. Men vær obs - dersom du gjør en endring på denne bestillingen vil den bli rekalkulert og da kommer poengtrekket. Det skjedde bl.a. i mitt tilfelle da jeg måtte endre på bookingen.

    Edit: Igjen var @Are noen minutter før meg å svare mens jeg skrev, (2.gang i kveld) - og vi svarer det samme så det er jo bra. Nå skal jeg ikke svare på flere i kveld skjønner jeg :D
     
  8. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har noe mønster på når ANA slipper biz mellom LHR-HND t/r for 2 i biz? Har en booking for oktober jeg kommer til å gjøre om til neste år, men kan ikke se noe spesielt mønster. Uansett dato så er det 0 biz. Har sjekket de siste dagene i forhold til når de slipper og det er rett og slett 0... Anyone?
     
  9. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Har noen oversikt over hva som skjer dersom man blir forsinket på første flight og dermed misser neste flight. Dette gjelder SK til BRU og TK videre i C class.
    Hvilke rettigheter har man når man har award seats og blir stående? Samme som regulære billetter, eller gjelder andre regler?
     
  10. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Samme rettigheter som med en betalt billett. Ombooking til ny ruting (om så utenfor *A). Ingen krav til at det må være ledig bonusseter. Du har krav på samme serviceklasse som på bonusbilletene (biz/eco).
     
    Sunnfjordingen and Omaniac like this.
  11. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,178
    Likes mottatt:
    36,729
    Bonuspoeng:
    293
    De slipper på natten, typisk 2 billetter i midtuke. ( i F) Når j har sjekket har det vært jevnt slipp som følger infoen til awardfares artikkkelen.
     
    paramberg liker dette
  12. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    799
    Likes mottatt:
    976
    Bonuspoeng:
    93
    En Sør Afrika tur er under planlegging i november/desember. Ser de fleste safari lodgene ikke er fullt ut refunderbare, hvordan er det hvis sas går konkurs og flyturen blir kansellert, og jeg ikke får tilbake pengene fra hotellet? Går dette på forsikringen eller er pengene tapt?
     
  13. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Ok takk! Er jo helt ribbet både for eco og biz så begynte å lure om de ikke slapp noe..
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,178
    Likes mottatt:
    36,729
    Bonuspoeng:
    293
    Vær klar over at sas ser at det ikke er trukket poeng hvis du tar kontakt for forandringer osv.

    har selv gjennomført tilsvarende reise som jeg lot stå uforandret og j hadde sef nok poeng på konto sånn at de kunne ha trukket om noe hadde skjedd.
     
    Pyro liker dette
  15. geirh

    geirh Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Det samme skjedde meg her om dagen. Det har skjedd meg en gang før (ved bestilling på telefon og en del knot), men veldig overrasket over at det skjedde nå ved en helt standard bestilling på nettsiden (som etterpå har vært død?). Trukket penger, fått bekreftelse osv akkurat som @Pyro.

    Det morsomme for min del er at dette egentlig er en backup-plan, så 50% sjanse for at jeg ender opp med å kansellere - blir spennende å se om jeg da får poeng igjen!
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Det gjør du ikke :)
     
    tobeornot999 liker dette
  17. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,971
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjør du neppe. Systemet vet hva du har betalt, eller ikke betalt. Hvis du for den del endrer på bestillingen og den rekalkuleres får du først null igjen og så belastes du normal poengpris. Skjedde meg i et slikt tilfelle..
     
    tobeornot999 liker dette
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,036
    Likes mottatt:
    33,260
    Bonuspoeng:
    293
    Reiseforsikringen burde dekke det.
     
  19. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,904
    Likes mottatt:
    8,191
    Bonuspoeng:
    183
    Reiseforsikring dekker ikke noe ved konkurs..
     
    RoadKing liker dette
  20. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    280
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Så du slapp å betale poeng for en reise som du gjennomførte?
     

Del denne siden