Takk for svar, har ikke hatt utreise. Har to separate bestillinger for inn og utreise. Får bare feil ved å gå videre på endring av reise. Får sitte flerfoldige timer i telefon.
Nei, det er derimot mange som har meldt at det ikke går. Og i tillegg kan det ta dagesvis før de i det hele tatt svarer at de ikke kan hjelpe deg...
Jeg booket akkurat en reise for 360 000 poeng, men det er ikke blitt trukket poeng fra kontoen. Jeg har fått bekreftelse på epost og reisen ligger i mine bestillinger. Bør jeg være bekymret for at det ikke er i orden? Og blir poengene trekt senere? Booket reisen for ca 24 timer siden.
Jeg ville nok gitt det et par dager til og sett, ja Selv om poengene som regel blir borte umiddelbart.
Jeg vil faktisk tro at du slipper å betale for reisen. Har hørt om et par tilfeller tidligere også hvor billetten er utstedt men av en eller annen grunn blir poengene ikke belastet. Dette er åpenbart en feil, kanskje en brukerfeil hos agenten som har booket.. Men det blir rettet opp om du gjør endringer...
Det finnes flere eksempler, også en hos undertegnede, hvor poeng ikke ble trukket ved booking. Dersom du har fått både bekreftelsen pr. e-post og har blitt belastet avgifter er det trolig at de har glemt poengene.. Men vær obs - dersom du gjør en endring på denne bestillingen vil den bli rekalkulert og da kommer poengtrekket. Det skjedde bl.a. i mitt tilfelle da jeg måtte endre på bookingen. Edit: Igjen var @Are noen minutter før meg å svare mens jeg skrev, (2.gang i kveld) - og vi svarer det samme så det er jo bra. Nå skal jeg ikke svare på flere i kveld skjønner jeg
Noen som har noe mønster på når ANA slipper biz mellom LHR-HND t/r for 2 i biz? Har en booking for oktober jeg kommer til å gjøre om til neste år, men kan ikke se noe spesielt mønster. Uansett dato så er det 0 biz. Har sjekket de siste dagene i forhold til når de slipper og det er rett og slett 0... Anyone?
Har noen oversikt over hva som skjer dersom man blir forsinket på første flight og dermed misser neste flight. Dette gjelder SK til BRU og TK videre i C class. Hvilke rettigheter har man når man har award seats og blir stående? Samme som regulære billetter, eller gjelder andre regler?
Samme rettigheter som med en betalt billett. Ombooking til ny ruting (om så utenfor *A). Ingen krav til at det må være ledig bonusseter. Du har krav på samme serviceklasse som på bonusbilletene (biz/eco).
De slipper på natten, typisk 2 billetter i midtuke. ( i F) Når j har sjekket har det vært jevnt slipp som følger infoen til awardfares artikkkelen.
En Sør Afrika tur er under planlegging i november/desember. Ser de fleste safari lodgene ikke er fullt ut refunderbare, hvordan er det hvis sas går konkurs og flyturen blir kansellert, og jeg ikke får tilbake pengene fra hotellet? Går dette på forsikringen eller er pengene tapt?
Vær klar over at sas ser at det ikke er trukket poeng hvis du tar kontakt for forandringer osv. har selv gjennomført tilsvarende reise som jeg lot stå uforandret og j hadde sef nok poeng på konto sånn at de kunne ha trukket om noe hadde skjedd.
Det samme skjedde meg her om dagen. Det har skjedd meg en gang før (ved bestilling på telefon og en del knot), men veldig overrasket over at det skjedde nå ved en helt standard bestilling på nettsiden (som etterpå har vært død?). Trukket penger, fått bekreftelse osv akkurat som @Pyro. Det morsomme for min del er at dette egentlig er en backup-plan, så 50% sjanse for at jeg ender opp med å kansellere - blir spennende å se om jeg da får poeng igjen!
Det gjør du neppe. Systemet vet hva du har betalt, eller ikke betalt. Hvis du for den del endrer på bestillingen og den rekalkuleres får du først null igjen og så belastes du normal poengpris. Skjedde meg i et slikt tilfelle..