Ring SAS, treffer du riktig agent booker de deg om til det alternativet du ønsker. Ha det klart før du ringer, det trenger ikke være ledige bonusbilletter. SAS ha solgt deg en gjennomgående bonusbillett. Jeg har fått flere ombookinger, bl.a. fra Austrian, som gjorde det umulig å nå SAS-flyet fra CPH/OSL til BGO og det har ordnet seg med en telefon.
Ja, jeg så det samme. Hadde vært fint å slippe et ekstra stopp med en liten på slep, men ser ikke ut til at det går direktefly.
Godt å vite at dette lar seg gjøre. Vil helst ikke miste turen med EVA. Men når det er sagt - fant ut av denne kanselleringen ved at jeg tilfeldigvis sjekket bestillingen. Ikke fått noe beskjed om kansellering selvfølgelig.
Er sikkert omhandlet tidligere, men klarte ikke å finne det nå. Er det virkelig sånn at det ikke går an å bestille *a bonusreiser uten å ringe inn? Står i q/a på sas at de en må ringe inn å bekrefte bookinga innen 48 t etter reservasjon på nett? det er jo veldig tungvindt og lite logisk.
Du må ringe SAS Customer Service/EuroBonus for å fullføre bestillingen. Ingen poeng vil bli trukket fra EuroBonus-kontoen din før du har fullført bestillingen ved å ringe SAS Customer Service/EuroBonus. Dette står på nettsiden til sas... kan jo forklare hvorfor mange har opplevd og plutselig fått kanselert turen etter noen dager.. men er jo helt håpløst og lite brukervenlig for både sas og kundene.
Prøver å bestille tur på sas, med *a søk. men etter å ha lagt inn passasjerene og skal gå videre tilbake hopper siden tilbake til start og jeg får denne feilmeldingen: "Prisen du valgte er dessverre ikke tilgjengelig lenger. Velg en annen prisklasse." og de samme prisene/prisklassene blir tilgjengelige som valg igjen... Noen andre som opplever dette? en sur dansk kundebehandler nektet å hjelpe meg på tlf uten gebyr fordi hun nektet for at det ikke virket! hurra for kundeservice.
Er det noen måte å sjekke alle destinasjoner på? Har bonuspoeng til en t/r Europa og er veldig fleksibel, så skulle gjerne bare sett alle flighter som har awardseter i en gitt måned.
Vi er en familie på fire, med to barn (en infant på lap og en på to år) som planlegger å bruke en CT til Ocenia: Hvordan løse CT-kabalen best mulig? Er det mulig å sette CT på foreldre og kjøpe en vanlig businessbillett til en toåring? I systemet ser det vel ut som om dette barnet reiser alene og dermed blokkes? For det er klart mest økonomisk å kjøpe en barnebillett fremfor en voksenbillett. Alternativet er vel å sette inn høygiret og få en CT til til barnet samt, ca 100K poeng mer.
Som du nevner selv, du får ikke kjøpt en billett til en 2åring alene. Så her må du vel bestille en et barn og en voksen på CT også kjøpe en voksen billett på samme reise. Jeg ville nok satt inn et høygir på sparing og samtidig hatt i bakhodet at å finne 3 seter på samme reise til Oceania kan være en utfordring i disse dager. Noen andre som ser en bedre løsning?
Hei, dette er helt sikkert svart på tidligere, beklager på forhånd. jeg har en booking med CT opptjent 2020. Den ønsker jeg å endre, er det mulig å gjøre selv ved å kansellere booking og booke ny tur, eller vil den CT forsvinne, da den er utgått? Må jeg isåfall ringe inn for å forsikre meg at den ikke går tapt? Er diamant om det har noe å si.
Hvis CT er utgått vil den forsvinne hvis du selv kansellerer. Med mindre reisen dekkes av Asia regelen pga Covid. Det beste er vel å følge med på forandringer på flyvningene og så bruke en justering til å rebooke turen. Uansett må du nok ringe inn.
Takk for svar! Jeg har fått en endring i en flight ser jeg. Justert med 10 min, så da kan jeg vel kansellere og booke nytt innenfor de 15 dagene om jeg forstår deg riktig?
Hoi. Har en bestilling med 5pax, der CT også er brukt. 1 PNR for alle. Nå må kanskje jeg reise i forveien pga jobb. Kan reisen endres til 4 pax når jeg ikke reiser selv? Eller er det kanskje bare enklest at jeg ikke møter opp, og vil det skape utfordringer for eksforloveden som skal reise med 3 barn?
Ti minutterer neppe nok. Det ble nevnt tidligere at to eller tre timer er minimum. Men prøv, gjerne med agentrulett. Du kan ha flaks likevel. Men presiser ovenfor agenten at du kun vil booke om hvis du ikke taper CT. Ellers vil du muligens få mer å gjøre.
Det er mulig å skille ut en pasasjer på ny PNR og så avbestille denne. Er det betalt full poengpris for alle utenom 2 stk med CT så er det sikkert noen poeng å hente. Avbestiller du ikke kan du jo i minste fall sørge for ledig nabosete for noen av de andre medreisende, men er det C så er det vel lite vits
Jeg har en bonusflyvning fra olb-Cph-svg-Bgo. Ser nå at det er ledig fra Cph-Bgo på samme tidspunkt som Cph-svg, hva er beste framgangsmåte for å få endret dette?
Mulig du kan endre dette online ved å gå på endre bestilling, om ikke det virker må du ringe inn. Har du allerede hatt utreise, får du nok ikke endret