Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Ring SAS, treffer du riktig agent booker de deg om til det alternativet du ønsker.
    Ha det klart før du ringer, det trenger ikke være ledige bonusbilletter. SAS ha solgt deg en gjennomgående bonusbillett.
    Jeg har fått flere ombookinger, bl.a. fra Austrian, som gjorde det umulig å nå SAS-flyet fra CPH/OSL til BGO og det har ordnet seg med en telefon.
     
    Jeanette liker dette
  2. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg så det samme. Hadde vært fint å slippe et ekstra stopp med en liten på slep, men ser ikke ut til at det går direktefly.
     
  3. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å vite at dette lar seg gjøre. Vil helst ikke miste turen med EVA. Men når det er sagt - fant ut av denne kanselleringen ved at jeg tilfeldigvis sjekket bestillingen. Ikke fått noe beskjed om kansellering selvfølgelig.
     
  4. SInn

    SInn Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Er sikkert omhandlet tidligere, men klarte ikke å finne det nå.

    Er det virkelig sånn at det ikke går an å bestille *a bonusreiser uten å ringe inn? Står i q/a på sas at de en må ringe inn å bekrefte bookinga innen 48 t etter reservasjon på nett? det er jo veldig tungvindt og lite logisk.
     
  5. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Det har ikke jeg gjort... bestilte for et par uker siden. Men mulig det er noe nytt?
     
  6. SInn

    SInn Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Du må ringe SAS Customer Service/EuroBonus for å fullføre bestillingen. Ingen poeng vil bli trukket fra EuroBonus-kontoen din før du har fullført bestillingen ved å ringe SAS Customer Service/EuroBonus.

    Dette står på nettsiden til sas... kan jo forklare hvorfor mange har opplevd og plutselig fått kanselert turen etter noen dager.. men er jo helt håpløst og lite brukervenlig for både sas og kundene.
     
  7. SInn

    SInn Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Prøver å bestille tur på sas, med *a søk. men etter å ha lagt inn passasjerene og skal gå videre tilbake hopper siden tilbake til start og jeg får denne feilmeldingen: "Prisen du valgte er dessverre ikke tilgjengelig lenger. Velg en annen prisklasse." og de samme prisene/prisklassene blir tilgjengelige som valg igjen... Noen andre som opplever dette? en sur dansk kundebehandler nektet å hjelpe meg på tlf uten gebyr fordi hun nektet for at det ikke virket! hurra for kundeservice.
     
  8. Sliteren

    Sliteren Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    18
    Er det noen måte å sjekke alle destinasjoner på? Har bonuspoeng til en t/r Europa og er veldig fleksibel, så skulle gjerne bare sett alle flighter som har awardseter i en gitt måned.
     
  9. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    765
    Bonuspoeng:
    93
  10. Bonusolsen

    Bonusolsen Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    661
    Bonuspoeng:
    93
    Vi er en familie på fire, med to barn (en infant på lap og en på to år) som planlegger å bruke en CT til Ocenia:

    Hvordan løse CT-kabalen best mulig? Er det mulig å sette CT på foreldre og kjøpe en vanlig businessbillett til en toåring? I systemet ser det vel ut som om dette barnet reiser alene og dermed blokkes? For det er klart mest økonomisk å kjøpe en barnebillett fremfor en voksenbillett.

    Alternativet er vel å sette inn høygiret og få en CT til til barnet samt, ca 100K poeng mer.
     
  11. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Mine bestillinger er fullført og billettert - uten å ha ringt ;) Så dette er i så fall noe nytt.
     
    SInn, Origo and rgn like this.
  12. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,178
    Likes mottatt:
    36,729
    Bonuspoeng:
    293
    Som du nevner selv, du får ikke kjøpt en billett til en 2åring alene. Så her må du vel bestille en et barn og en voksen på CT også kjøpe en voksen billett på samme reise. Jeg ville nok satt inn et høygir på sparing og samtidig hatt i bakhodet at å finne 3 seter på samme reise til Oceania kan være en utfordring i disse dager.

    Noen andre som ser en bedre løsning?
     
  13. Sofcha

    Sofcha EBD/NCPLATINUM

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    33
    Hei, dette er helt sikkert svart på tidligere, beklager på forhånd.

    jeg har en booking med CT opptjent 2020. Den ønsker jeg å endre, er det mulig å gjøre selv ved å kansellere booking og booke ny tur, eller vil den CT forsvinne, da den er utgått? Må jeg isåfall ringe inn for å forsikre meg at den ikke går tapt? Er diamant om det har noe å si.
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,178
    Likes mottatt:
    36,729
    Bonuspoeng:
    293

    Hvis CT er utgått vil den forsvinne hvis du selv kansellerer. Med mindre reisen dekkes av Asia regelen pga Covid.

    Det beste er vel å følge med på forandringer på flyvningene og så bruke en justering til å rebooke turen.

    Uansett må du nok ringe inn.
     
  15. Sofcha

    Sofcha EBD/NCPLATINUM

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    33
    Takk for svar!
    Jeg har fått en endring i en flight ser jeg. Justert med 10 min, så da kan jeg vel kansellere og booke nytt innenfor de 15 dagene om jeg forstår deg riktig?
     
  16. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Hoi. Har en bestilling med 5pax, der CT også er brukt. 1 PNR for alle. Nå må kanskje jeg reise i forveien pga jobb. Kan reisen endres til 4 pax når jeg ikke reiser selv? Eller er det kanskje bare enklest at jeg ikke møter opp, og vil det skape utfordringer for eksforloveden som skal reise med 3 barn?
     
  17. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Ti minutterer neppe nok. Det ble nevnt tidligere at to eller tre timer er minimum. Men prøv, gjerne med agentrulett. Du kan ha flaks likevel. Men presiser ovenfor agenten at du kun vil booke om hvis du ikke taper CT. Ellers vil du muligens få mer å gjøre.
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mulig å skille ut en pasasjer på ny PNR og så avbestille denne.
    Er det betalt full poengpris for alle utenom 2 stk med CT så er det sikkert noen poeng å hente.
    Avbestiller du ikke kan du jo i minste fall sørge for ledig nabosete for noen av de andre medreisende, men er det C så er det vel lite vits :rolleyes:
     
    Spielhaug liker dette
  19. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har en bonusflyvning fra olb-Cph-svg-Bgo. Ser nå at det er ledig fra Cph-Bgo på samme tidspunkt som Cph-svg, hva er beste framgangsmåte for å få endret dette?
     
  20. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    8,323
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig du kan endre dette online ved å gå på endre bestilling, om ikke det virker må du ringe inn.

    Har du allerede hatt utreise, får du nok ikke endret
     
    sday liker dette

Del denne siden