Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har ein tur til EWR i september som er to einvegs. Eg tek ikkje sjansen på å kansellere og booke på nytt. Då betalar eg heller 12k ekstra.
     
  2. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    OK, takk for svar.

    Bilturen blir for lang når det er snakk om kun 4 netter i LV.

    Det ser ut som det kun er economy som er mulig i det hele tatt med United. har søkt litt ymse datoer . Men så langt frem i tid er det ingenting å oppdrive. Overlever 1,5t i economy uansett så det går helt fint. jeg er ikke helt @Are heller

    Tusen takk for god hjelp og tips @ccurrahee
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,732
    Bonuspoeng:
    293

    Har fløyet United øko endel ned til MEX. Du overlever. Men det er ikke gøy. United legger ut lite. I/X billetter på United er oftest synlige for SAS.
     
    animals liker dette
  4. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Som sagt går ikke dette uten å kansellere den ene enveisbilletten. Ett triks er å ringe inn en av dagene rett etter du booker utreise og be om å få lagt til en retur (som du aldri kommer til å bruke) bare for å gjøre om reisen din fra enveis til en t/r. Det er da mulig å gå til https://www.sas.no/managemybooking/ den dagen det slippes retur og klikke på "Endre bestilling" på bookingsiden for å endre bookingen selv uten å måtte ringe inn eller bestille en enveis som ikke kan slås sammen.
     
    AirMags, jgroneng, Emma and 4 others like this.
  5. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    823
    Bonuspoeng:
    93
    Det skal funke i teorien ja - men min erfaring de gangene jeg har prøvd dette, er at det ikke lar seg gjøre å endre online selv. Jeg får feilmelding ‘intern systemfeil’.
     
  6. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg benyttet denne metoden flere ganger uten å oppleve noe trøbbel.
     
    1884derby liker dette
  7. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg får også fortsatt dette hvis jeg prøver å velge at jeg bare skal endre retur, men hvis jeg krysser av for å endre både tur og retur så fungerer det. Tidligere iår fungerte ikke endring av reiser i det hele tatt.
     
    Insomnia4u, 1884derby and Maggie like this.
  8. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,577
    Likes mottatt:
    22,641
    Bonuspoeng:
    183
    Ser at det er mulig å bestille Thai "langt frem i tid" og har sett bestillinger for desember. Noen som vet når januar blir tilgjengelig? Har per nå billetter i andre uken av januar til BKK med Turkish, men det hadde vært greit å kunne fly de en vei og Thai den andre for å få litt sammenligningsgrunnlag. Har verken flydd Thai eller Turkish på longhaul.
     
    Xflipper liker dette
  9. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,168
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis thai har gått tilbake til gamle rutiner så legges billettene ut 180 dager før avreise
     
    Flyingdutchman liker dette
  10. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,577
    Likes mottatt:
    22,641
    Bonuspoeng:
    183
    Takk! Da må jeg vente et par uker og se an.
    180 fra nå er 25 desember :)
     
  11. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,018
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Når vi først er inne på thai, det var 2 stk biz seter på strekningen BKK-FRA tilgjengelig 19des. Bestilte disse igår og det dukket opp 2 nye kort tid etter. Med litt flaks og fleksibilitet virker det som om det er mulig å få opp til 4 pax på samme fly. Mest sannsynlig på 2 forskjellige PNR da de ble gjort tilgjengelige etter bestilling.
     
  12. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Magnus1001 liker dette
  13. puckno

    puckno Aktivt Medlem

    Innlegg:
    258
    Likes mottatt:
    369
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg vil gjerne takke alle de av dere som har gjort oss og meg oppmerksom på denne tilsynelatende endringen av praksis hos Thai. Jeg plukka opp C-billett hos TG på strekket ARN-BKK på eksakt ønsket dato i desember, og venter nå tålmodig på at riktig retur skal dukke opp.
     
    sunshine, Molde, paramberg and 3 others like this.
  14. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,446
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Er det korrekt at man ikke får disse 450,- NOK service avgift tilbake når man avbestiller en Star Alliance poengreise booket med Eurobonus?
    Jeg må innrømme at jeg aldri har avbestillt en slik reise, men var ikke klart over at denne bestillingsavgiften er ikke refunderbart.
     
  15. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    422
    Likes mottatt:
    1,179
    Bonuspoeng:
    93
    Det er nok riktig. Eneste måten man får serviceavgiften tilbake på er når flyselskapet gjør en endring i bookingen din som du ikke aksepterer. Da kan du kansellere billetten og få refundert alt inklusiv serviceavgift.
     
    themichael liker dette
  16. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,446
    Likes mottatt:
    3,881
    Bonuspoeng:
    113
    Påløper det da ny service avgift dersom man endrer billetten?
     
  17. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    422
    Likes mottatt:
    1,179
    Bonuspoeng:
    93
    Om endringen er på eget initiativ påløper det et endringsgebyr på 150kr per pers. Om flyselskapet gjør en endring i billetten som du ikke vil gå med på og heller har en annen løsning, skal ikke endringsgebyret betales.
     
    themichael liker dette
  18. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe, nei, det har eg ikkje. Reknar med minst ein av dei lyt kansellerast. Det trudde eg og den eg tinga i juli i fjor og, men jammen lot den seg gjennomføre. Får vere snill og smøre madammen godt.
     
    holmen liker dette
  19. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,581
    Likes mottatt:
    24,421
    Bonuspoeng:
    183
    Då blir det vel rai rai over fjorden! Kva sete skal du sitje i? Eg er i 2A. Om madammen let meg reise.
     
  20. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,203
    Likes mottatt:
    8,541
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bestilte Amex oppgradering kampanje for kort tid siden.

    Tror det blir bruk av angretten der, ja...

    CT har null verdi med SAS i skifteretten.
     

Del denne siden