Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

  1. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    849
    Likes mottatt:
    3,790
    Bonuspoeng:
    93
    Kor lenge kan SAS holde på LH F seter utan å billettere? La inn endring i 10-tida i dag og den er endå ikkje billettert. I morgon tidleg er det 24 timar til avreise og eg vurderer å kansellere om ikkje endringa går gjennom.

    Snakka med SAS i ettermiddag og dei sa endringa låg i kø, er det noken mulighet for å påvirke denne?
     
    Last edited: 12. jan 2023
    Insomnia4u liker dette
  2. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,832
    Likes mottatt:
    8,328
    Bonuspoeng:
    183
    Det skader ikke ringe inn og mase, jeg gjorde det senest forrige, uke sa som sant var at jeg fryktet reservasjonen ville forsvinne om den ikke ble billettert snart, agenten ringte EB kontoret for å sjekke status, fikk da billetter i løpet av en halvtime.. kan ha vært tilfeldig at billettene kom, men følte det hjalp :p


    Dette at agenter ikke kan billetere selv er en uting, tør nesten ikke gjøre endringer lenger i frykt for at hele turen går i vasken
     
    Insomnia4u, Maggie and oleredv like this.
  3. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    849
    Likes mottatt:
    3,790
    Bonuspoeng:
    93
    Hiver meg på telefonen i morgon tidlig med ein litt tydligare tone. Takk for svar!

    Edit: Ringe inn i dag tidleg og spurte om det var noke som kunne gjerast, og det var det ikkje. Agenten i telefonen sjekka i Amadeus og kunne berette at SAS holdt på denne billetten til midnatt, og at billetteringa ville bli gjort før det. Må jo berre stole på det sjøl om eg merkar det er litt nervepirrande.
     
    Last edited: 13. jan 2023
    Insomnia4u and Lars J like this.
  4. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Først og fremst: gratulerer! F er verdt litt ekstra poeng :)

    Og uten at det har så enormt mye å si, ville det ikke vært gunstigere å ta utreise og retur som separate bookinger? Da ville du vel fått utreisen for 105k EB + CT og returen for 36k EB med Fly Premium. Totalt 141k EB. Eller tenker jeg feil?
     
    Insomnia4u liker dette
  5. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,019
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Gitt at @oleredv har FP4 ville prisen for First vestover booket som enveis bli 102k og 36k østover. Totalt 138k. Har han derimot ikke FP4 og booker enveis begge veier ville prisen blitt 162k.

    Usikker på hvordan han havner ut på 152k da prisen for F den ene veien og C den andre ville blitt 150k uten CT ifølge mine beregninger.
     
  6. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,264
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg booket enveis TOS-MIA med LH F, betalte 56500 poeng + CT.
    Da har vel agenten trukket feil antall poeng ?
     
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,286
    Likes mottatt:
    6,405
    Bonuspoeng:
    183
    50% * 175k + 50% * 130k

    Du har betalt riktig pris. 60% * 175k for en enveisreise i F pluss 50% CT-rabatt.
     
    Last edited: 13. jan 2023
    markus liker dette
  8. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,264
    Bonuspoeng:
    93
    Siste regnestykket der blir jo 52500, så da har jeg egentlig betalt for mye
     
    trygveat liker dette
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,286
    Likes mottatt:
    6,405
    Bonuspoeng:
    183
    Godt observert! Gikk uheldigvis litt i kryss her.
     
  10. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,019
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Der ser du, var sikker på at F til Nord og sentral Amerika var 170k og ikke 175k som var rett beløp:)
     
    trygveat liker dette
  11. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    849
    Likes mottatt:
    3,790
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som den beregninga er riktig. Då måtte eg riktignok tatt sjansen på å avbestille returen min fullstendig og satse på at den dukka opp igjen. Det var eg ikkje villig til for å spare 11500 poeng. Men greit å vite om til framtidige søk :)
     
  12. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Skal jeg taste inn PNR noe sted? Evt hvor?
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    For å laste inn/ se en booking på feks United.com kan du skrive inn PNR og typisk etternavn m
    På nettsiden og dermed få se bookingen, på andre *A sider selv om bookingen er gjort hos sas. Feks for å velge seter :)
     
    AirMags liker dette
  14. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    2,023
    Bonuspoeng:
    113
    United har egne PNR/booking nummer i sitt system, om du ikke får opp bookingen din kan du sjekke på checkmytrip.com som vil vise begge booking referanser.
     
    AirMags liker dette
  15. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,019
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Støtt på et lite problem for vår tur til SFO nå på tirsdag. Skulle ringe inn å legge til en barnemeny på CPH-SFO og SFO-CPH, dette er ifølge 2 agenter ikke mulig siden barnet reiser på en voksen billett.

    Grunnen til at barnet reiser på en voksen billett er at vi i utgangspunktet kun skulle reise 2 stk voksne. Når vi fant ut at guttungen skulle bli med kunne vi ikke booke han på separat billett. Vi ønsket heller ikke å gamble med avbestille for så å bestille igjen.
    Jeg booket derfor en reise for meg selv og endret mitt navn og fødselsdato til guttungen sitt på orginal booking.

    Noen som har vært borti samme problemstilling før og evt. har erfaring med å få servert noe mer barnevennlig mat fra GO? Ser for meg at det er litt enklere retter til salgs bak i GO?
     
    tobeornot999 liker dette
  16. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,832
    Likes mottatt:
    8,328
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor gammelt er barnet? Min erfaring etter å ha reist SK Biz med barn fra 2-10 år rundt 10 ganger er at de som regel heller vil ha en av de tre rettene de kan velge mellom på den vanlige menyen, enn det de ender opp med å få av barnemat :rolleyes:
     
    tobeornot999 and Magnus1001 like this.
  17. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,387
    Likes mottatt:
    5,538
    Bonuspoeng:
    183
    De barnerettene som sas serverte tur/retur MIA i desember var ikke stort å skryte av og ble bare pirking i maten sånn sett. Hadde nok fått like mye/lite av vanlig måltid. Hadde bunkra opp sekken med enklere alternativ uansett hehe.
     
    tobeornot999 liker dette
  18. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,019
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Da satser vi på at 8-åringen liker et av alternativene sas varter opp med. :)

    Godt tips, blir nok å ha dette som en backup. Selv om min erfaring er at unger spiser det meste bare de blir sultne nok. :p


    Om noen reiser CPH-SFO ila helgen hadde det vært fint med et bilde av menyen, kan postes i PM om ønskelig.
     
    Lars J and tobeornot999 like this.
  19. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,

    Har aldri kjøpt reise med poeng men tenker å bruke 36k poeng t/r til Manchester da SAS er det eneste gode alternativet i forhold til avreisetider.

    To spørsmål;
    1) er dette en grei pris?
    2) jeg har 34k poeng, kan jeg kjøpe de 2k siste?
    3) hvis det kommer tilbud på poengreiser en gang før reisen, kan jeg avbestille denne så bestille ny med en gang, eller tar det tid før poengene blir tilbakeført?

    takk for svar og ha en fin lørdags aften :)
    C62A4AE8-E954-4DCC-ABB9-5D1285BC805E.jpeg
     
    Sunnfjordingen and NoLimit like this.
  20. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Da skal du ha fått den hjelpen du trenger av andre her.
     
    AirMags liker dette

Del denne siden