Hvis 1A også er ledig, så kan begge sitte ved vinduet. De to setene er relativt nærme hverandre, siden det er i nesen på flyet. Grattis med booking.
Du har tilgang til FCT på hjemreisen siden du ankommer med LH F og skal videre med LH, så lenge du ankommer og reiser videre samme dag.
1A var det eneste setet som var booket fra før dessverre. Tusen takk! Leste litt om dette, men var litt usikker. Veldig bra! Dessverre har jeg bare en kort mellomlanding i Frankfurt da (1t 20min) mot over 7 timer mellomlanding i København... rekker jeg å benytte meg av loungen på den korte tiden eller blir det bare kaotisk med tanke på at jeg sikkert må inn på noe Schengen-område og slikt?
1:20 går fort på FRA om man må forflytte seg på tvers av terminalene inkl passkontroll etc, men det er jo mulig at du rekker 20-30 minutter i FCL A om det passer seg.
Langdistanse generelt og vest til øst spesielt har en tendens til å lande før tiden, til og med mye før tiden. Så det er slett ikke umulig at 1t 20min kan bli 2 timer og mer.
Mine Lufthansa-billetter ble ordnet på SAS-telefonen tirsdag kveld. Fortsatt er ikke billettene utstedt. Er det bare å smøre seg med tålmodighet, eller bør jeg ta en telefon? Skal sies at hun jeg snakket med på telefon tirsdag kveld ringte meg opp igjen i går kveld for å opplyse om at SAS også ville ha noen gebyrer for endring av billettene. Etter at det var i orden sa hun at billettene var klare. Det er rundt 48 timer til avreise, så man blir jo litt stresset når ikke alt er på plass enda.
Ok, så var det vår tur til å opplevd problemer. Skulle dratt til Miami i dag, men mini ble syk i dag tidlig så kommer oss ikke avgårde. Hva er beste strategi nå? Fant nye billetter ut om 3 dager som jeg ha bestilt. Men hvordan blir det med returen vi har på opprinnelig booking? Vil gjerne benytte denne, men blir den kansellert siden vi ikke benyttet utreise? Og hva med refusjon av poeng? #littstressa
Så kjedelig situasjon! Kan ikke svare på alt, men følgende står i Eurobonusvilkårene ang poengene Hvis et medlem eller en annen person som bruker medlemmets poeng blir syk mindre enn 24 timer før en EuroBonus-tur, kreves en legeerklæring for å endre reisen, eller for at en ny billett/verdikupong skal utstedes. Dette gjelder forutsatt at poengene er gyldige. Utløpte poeng kan ikke gjenbrukes. Ved endringer eller hvis nye dokumenter kreves, må EB kontaktes. Du må nok sjekke med SAS ang returen - men den blir fort automatisk kansellert. Har noen testet hva reiseforsikring kan bidra med i slike tilfeller? Hadde dette skjedd på hjemreise, hadde man vel fått dekket nye billetter. Når det gjelder utreise har man kanskje bare krav på evt penger tilbake(om man har avbestillingsforsikring)?
Set stemmer. Har vel bare hørt om en som har fått til dette. Men så lenge sas refunderer poeng pga sykdom mindre enn 24 timer før avreise er jo ikke det så viktig.
Ja klar over det - tenkte mer om det var noen reiseforsikring som dekket innhenting av/ny reiserute ved sykdom på utreise
Ja veldig kjedelig! Sas vil ikke gjøre noe før de har legeerklæring. Og kjenner jeg de rett vil de sikkert ikke booke oss om til biz om det ikke er ledige bonusbilletter. Så enn så lenge får jeg bestille ny tur og håpe poengene fra opprinnelig tur kommer tilbake etter fremvisning av legeerklæring.
Altså, sas kundeservice… ringte inn for å endre utreise, men damen påsto hardnakket at hun ikke kunne gjøre noe siden vi ikke hadde avbestilt 24 timer før avreise. Forklarte at man ved sykdom kunne ombooke eller få refusjon selv om det var mindre enn 24 timer til avreise. Påsto fortsatt at hun ikke kunne hjelpe oss. Da vi protesterte la hun på. Jeg blir så ekstremt provosert av at sas kundeservice legger på når de ikke kan svaret eller det blir ubehagelig!!!
Update: SAS nekter både ombooking og refusjon av poeng fordi vi ikke avbestilte reisen før avgang. Håpløst... var ikke akkurat det jeg tenkte på når jeg stod der med en syk baby og 3 timer til avgang. Finner heller ikke noe i vilkårene om at man må avbestille før avgang for å få igjen poengene
Kjedelig at dere ikke fikk reist som planlagt. Håper mini blir fort frisk! For noen måneder siden ble jeg syk under den første av to flyreiser, og vi kom derfor aldri fram til bestemmelsesstedet. Til min store overraskelse kompenserte Gjensidige 7200 kr for tapet av 72 000 EB poeng (jeg foreslo selv at de tapte poengene skulle verdsettes til 10 øre per poeng). Så hvis ikke Sas refunderer poengene ville jeg difinitivt forhørt meg med forsikringsselskapet.
Kjipt! Har du sjekket med reiseforsikringen om de kan hjelpe med noe? Ett kjapt google søk viser at det er noen forsikringer som dekker innhenting av reiserute ved sykdom(om det gjelder også ved utreise, vet jeg ikke, men skader iallefall ikke høre om man har noen muligheter) eks fra Sparebank1 helårsforsikring
Var det noen diskusjon fra agenten i og med at du flyr inn og ut av en sone, for så å fly inn igjen i samme sone? Tidligere har jeg fått nei på feks SGN-TPE-BKK siden det er ut og inn i samme sone og dermed 'inte okey'