Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,524
    Bonuspoeng:
    93
    Ring tilbake på lørdag. Har ikke personlig erfaring av at det kan fungere,utifra det jeg har lest her finnes det agenter som kan billettere i tide og utide. Det skader ikke å ringe igjen. Og igjen og igjen og igjen.

Last edited: 27. jan 2023
    Flyrlavt liker dette
  2. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    Allerede hatt en liten roulette og samtlige kunne «garantere» at dette ikke var noe problem:rolleyes: Men ja, skader ikke å ta en ny runde i morgen.

3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,990
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, dessverre. Her må du henge på tett.

Og ringe SAS igjen, når antagelig ting ikke faller på plass.

Men på den gode siden: de løser seg som regel.

Flyrlavt liker dette
  4. dandor

dandor Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Noen som tilfeldigvis har lenke til postene eller mer info om dette og eventuelle måter å få det til på?

Jeg lurte også på om noen vet hvor lenge TK holder billetter i tilfelle jeg ringer SAS-telefonen i helga for endre på en CT booking?

5. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,191
    Bonuspoeng:
    113
    På nye bookinger er løsningen for å få til SAS Plus er at, om det ikke allerede er første strekk, at dette legges til først, så resten. Når man skal legge til på en eksisterende booking er det nok litt mer tricky gjerne, usikker på om de må fjerne (slette) og så legge på, og da risikerer man at de ikke dukker opp igjen. Finner du alle strekkene på nett allerede vil sistnevnte være mindre risikabelt.

6. Cumulus

Cumulus Medlem

Likes mottatt:
    279
    Bonuspoeng:
    63
    Har booket en bonusreise for hele familien til Chicago i vinterferien. SAS Business utreise via cph, Sas Plus retur via Arn.

1. Er det mulig å endre returen til å gå fra en annen flyplass uten å miste utreisen? Må dette gjøres på telefon eller kan det ordnes selv på nett?

2. Tjener jeg noen statuspoeng på denne reisen? Hvor kan jeg evt se hvor mange?

7. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, du kan reise hjem via en annen flyplass. Forutsatt at strekket mellom Chicago og den nye flyplassen ikke er lenger en flyvningen mellom Chicago og Skandinavia. Dvs du kan fly hjem fra andre byer i USA. Du må nok ringe og booke om i praksis.

Du tjener ikke statuspoeng på en bonusreise, så lenge det er en ren EB reise, de med gullknapp når du booker. Har du en betale reise som er kjøpt med EB poeng ( dyrere i antall poeng) vil du ha opptjening etter billetkategori.

Cumulus liker dette
  8. Cumulus

Cumulus Medlem

Likes mottatt:
    279
    Bonuspoeng:
    63
    Supert, takk! En retur fra f.eks Washington DC skulle ikke være noe problem i så fall? Er det Sas Gold-telefonen i Sverige som gjelder for ombooking i så fall? Og kan jeg bare bruke det vanlige billettsøket for å finne alternativ retur som kan bookes med poeng?

9. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du finner 4 billetter i samme kabinklasse fra en annen destinasjon som passer dere bedre så ring inn ASAP.

CT telefonen som er oppe på dagtid kan fikse det, men en normalt kompetent ansatt på vanlig kundeservice skal også kunne fikse det i dag.

Du skal kunne bruke både SAS sitt vanlige billettsøk for EB billetter og finne 4 ledige seter med gullknapp. Eventuelt betale mer med *A partnere eller kjøpt billett betalt med poeng. Eventuelt kan du bruke andre søkemotorer.

Merk at SAS har innført forskjellige kategorier på + setene intra skandinavia, eller de kan være synlige for oss, men ikke bookbare inn i en sånn booking, så du kan ende opp i turist på siste strekket. Det er jo alltid det konsulenten ser som er fasit.

Og du må nok rige med gebyr på 150kr per pers i endring, men om det gjør ferien bedre er vel ikke det krise.

10. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    Der var alt i orden, fikk billett på mail i dag ca. 61 timer senere.

Kjetil L and trygveat like this.
  11. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,614
    Bonuspoeng:
    183
    Så bra! Mulig ANA er mindre aggressive på å trekke tilbake reservasjoner i C-klasse?

12. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,050
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig det. Han ene jeg snakket med satt meg på hold og ringte noen andre, når han kom tilbake sa han at det ikke var noe problem så lenge det ble gjort innen 7. Februar. Det er altså 2 dager før avreise Norge og 3 dager før den aktuelle flygningen.

13. AirMags

AirMags Medlem

Likes mottatt:
    506
    Bonuspoeng:
    93
    Gjelder dette også hvis man vil dra lengre bort fra Norge?

I fjor så fløy jeg til EWR med fire leg, men jeg ville gjerne fly lengre til SFO eller LAX da jeg skulle komme meg over på vestkysten. Jeg fikk til svar at det ikke var mulig for meg å booke videre fly den veien som en open jaw.

Var det feil at jeg ikke kunne fått en helg i NYC for så å fly videre bortover til vestkysten?

Retur hadde jeg booket separat fra SFO i Plus.

Bare greit å ha det klart til neste tur jeg planlegger.

14. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Layover er maks 24 timer. Og maks fire segmenter hvis det er enveisreise.

AirMags liker dette
  15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Du får ikke booket openjaw med avreise fra Europa og hjemreise til en annen by i USA. Du måtte reist tilbake til en by i Europa isåfall. Evt kunne du booket en utreise til EWR med hjemreise fra SFO og kommet deg dit på egenhånd.

AirMags liker dette
  16. Ronnyb

Ronnyb EBG

Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Når man har en booket bonusreise for 3 personer og den ene ikke kan reise, men de to andre fortsatt skal reise, så vil ikke SAS kansellere kun den ene reisende, men hele bookingen må kanselleres?

Kan man da reise 2 av 3 og siste person være "no show"?
    Vil i så fall retur til "no show" også være kansellert, eller kan den brukes?

SAS er operatør på hele reisen.

17. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,590
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du ringer inn skal SAS kunne splitte ut denne personen fra bookingen, slik at hen får sin egen bestillingsreferanse.

18. dandor

dandor Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Er det noen faste rutiner på om/når blokkerte seter blir tilgjengelig for setevalg på long-haul LH Biz?
    Jeg har en CT-booking for 2 pax i en 747-8 og hadde likt å sitte på øvre dekk hvor det er et rader som er blokkert.

upload_2023-1-31_11-52-8.png

19. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Ser at man kan ha et stopp på mer enn 24 timer til USA/Asia om man flyr SAS. Gjelder dette også om man flyr WF fra TRF til CPH feks?

20. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,097
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg reserverte ca 4 mnd frem i tid på øvre dekk. Husker ikke helt hvor mye som var blokkert, men det jo fine rader igjen hos deg da?

Del denne siden