Rad 81-83 er forbeholdt Senator/HON frem til noen dager før avgang. En gammel post på Flyertalk nevner 72 timer, kan trolig verifiseres ved å sjekke setekart for de kommende dagene.
Har i fleire månader søkt etter heimreise for 2pax frå KTM ca i midten av oktober sjølvsagt I klasse. Normalt så slepper TK bilettar, følgte med på slepp dagen og omtrent kvar dag etter det. Utreise OSL-IST-KTM i september var null stress, mange dagar og velge mellom. Men altså oktober, nada. Einaste eg no finn i oktober er 1pax via India med AI. Ein kan jo håpe SQ seter snart åpnar. Forslag?
Har du prøvd å finne langstrekk fra andre byer og legge til connection? KUL-IST finnes 17.,24.,31. BKK-VIE finnes 30. Bare et kjapt søk, men det kan jo virke. Vet at det et feil vei, men sånt er ikke alltid negativt her på dette forumet… K
Bra tips! Har kun søkt KTM til hubs som BKK/SIN. Men ikkje kul, skal sjekke det. Treng jo nødvendigvis ikkje haugevis med legs. Fly feil veg er ikkje krise, er jo faktisk bedre med 12t i biz enn 6-7.
Måtte du betale endringsgebyr (150,- per pax) etter å ha booket enveis først på nett? Variende erfaringer rundt dette i det siste. Jeg måtte selv gjøre det etter også å ha booket enveis først.
Hei, jeg er på vei mot CT innen et par uker og tenker å besøke Singapore + Langkawai i April. Er det mulig å betale denne reisen med CT+Poeng via *A på noen måte eller er dette helt urealistisk i dagens bonus-klima?
Et raskt søk viser at helt umulig er det ikke dersom du kan nøye deg med AI. Enkelte dager finner du til og med mulighet med TK, og BR nedover hvis du reise alene. Men har ikke brukt tid på søk på tilgjengelighet hjemover. Så rådet mitt er å sette i gang å søke.
Nå har Swiss kansellert vår Genève Oslo i sommer. Vi skulle fly FRA GVA OSL. Vi er booket om FRA ZRH OSL. Så jeg sjekket tilgjengelighet FRA OSL direkte med Awardseats. Finner 6 C seter om morgenen og 9 C seter om kvelden. Ringte SAS for å forsøke å booke om. De finner ingen seter. Null. Nada. Jeg synes dette skjer litt for ofte. Er det restriksjoner på seter når man booker i kombinasjon med andre flighter? Vi kommer SIN DEL FRA kvelden før, og tar en natt i FRA før vi reiser videre. Vi kommer oss hjem, men jeg skal på jobb dagen etter, så det hadde vært greit å lande litt tidligere enn 23:15.
Du kan alltid prøve å kontakte SAS igjen, på annen tid av døgnet, og gjerne velge engelsktalende kundeservice. Og enda gang HUACA hvis det ikke funket første gangen. Men bonusbilletter er alltid litt ekstra utsatt for rare endringer, og langt verre etter covid enn hva det var tidligere.
Hvis du kommer til FRA med et annet selskap på langdistanse enn Lufthansa får du ikke businessklasse fra FRA direkte til Norge, det har Lufthansa satt en stopper for.
Hehe. Det hadde vore noko. SAS-agenten fann dessverre ikkje nokon av returane eg hadde rota fram. Får håpe det løyser seg med F heimover og Eg er litt urolig for korleis "innsalget" av turen skal skje. Madammen har fleire gongar dei siste vekene snakka om kor lyst ho har til Tokyo...
Fikk til LH biz med ankomst med ET fra ADD på hjemmesiden til SAS for noen dager siden. Men er det andre grunner til at det generelt er vanskelig?
Oppfatter det som en generell regel hos LH. Ved tilknytning (til/fra Tyskland) hvor en flyr noe annet LH group interkont. så får en kun økonomiklasse. Høres ut som du har vært heldig..
Noen som vet om det koster 275 000poeng og CT for 2 personer i business til Australia om man flyr via USA også? Eller gjelder dette bare via Asia?