Jeg ville vært rolig - det er to muligheter: enten oppdager de dette og korrigerer før billettene utstedes. Alternativt blir det ikke oppdaget og du får billettene til den poengprisen. Det skjer tidvis at de trekker feil poengbeløp. I så tilfelle må du bare vite at dersom du senere gjør endring på billetten blir den alltid rekalulert og du vil da normalt måtte betale differansen. Men reiser du på den som er utstedt med feil trekk så får du besparelsen
Jeg har fått en liten schedule change på 5 min på en CT booking med utgått CT. Er det noen erfaringer her inne på at det er innafor å be om ny ruting med så minimal endring?
Ofte får man "computer says no" svar i mange sammenhenger. Men dette er jo en endring, uansett hvor liten den er, som kanskje gjør at "computer says yes". Ingen annen måte å få et svar enn ved å ringe inn.
Dette er jo selvsagt et luksusproblem, men etter at SQ ble tilgjengelig igjen er jeg superstresset over at jeg har booket alle reiser for 2023 allerede med CTer som utløp i 2022. Har så lyst til å bestille SQ, og blir jo helt nervøs for at de plutselig ikke har tilgjengelige bonusbilletter senere
Noen som vet hvor mange poeng det er til maldivene via singapore eller først bangkok åsså singapore fra Oslo f.eks i C?
Maldivene hører inn under sone India så det vil koste 140000 poeng i C. Samme pris om du først mellomlander i BKK eller SIN.
Jeg har booket LHR - SIN - MEL - SIN - LHR i SQ C online, men fikk ikke lagt til flights fra/til Norge uten at hele reisen ble endret til økonomi. Tror du jeg vil få problemer med å legge til disse flightene som sannsynligvis blir med LH når jeg ringer inn gitt problemstillingen du skildrer ovenfor?
Fordi SAS har det med å ikke ville la oss kombinere SK med bookinger med SQ/ANA C/F fra mine tidligere erfaringer. Men ingenting hadde vært bedre enn om jeg kunne fly direkte
Det er da mye gøyere å reise Lufthansa Business enn SAS.... ! Hvis jeg skal fra BGO til LHR er det bedre med BGO-FRA-LHR enn BGO-OSL-LHR eller BGO-SVG-LHR
Hvis jeg avbestiller en bonusreise på nett vil da poeng og CT tilbakeføres umiddelbart? Poeng og CT som ikke er gått ut.
Fikk tilbake ct og poeng samme kveld som jeg avbestilte forrige uke (tok ikke mange minuttene), pengene kom i løpet av noen få dager
https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt...ingsreglene-for-bonusreisene-i-star-alliance/ Det var det med en virkedag. Min reise er mandag 14.20. Er det da i dag før 14.20 som er min frist?
Er det noen som opplever at det ikke går ann å kombinere 2 bookinger hos SQ i C? Sas agenten sier systemet vil ikke godkjenne denne løsningen.
Kva du meinar med å "kombinere"? Å slå saman to bookingar trur eg ikkje er mogleg. Det er ingen problem å booke to eller fleire SQ-flightar i same booking.
Jeg fant 2 C billetter i går London-Singapore, videreforbindelse til Maldivene med SQ C samme dag. Hun sa at systemet hos henne vil ikke slå sammen disse flighene. En agent som ikke vet hvordan hun skal gjøre det?
Mystisk. Eg har hatt liknande opplevelse der eg får booka EVA frå Europa til TPE, men ikkje flighten vidare. Eg prøvde meg ikkje på agentrullett, men det skadar ikkje å prøve.
Tipper det ikke er "most reasonable route" å fly til MLE via SIN? Det er via en dyrere sone til en billigere sone. Tror forvirringen over her går i hvordan du ordlegger deg. Å kombinere to reiser er ikke det samme som å booke to flighter etter hverandre. (Eller å slå sammen flighter)