Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Du fikk vel kanskje svar på dette, men jeg kom opp i samme problemstilling.
    Ble avkrevd 210k poeng for min reise VIE-MXP-DEL-SIN-HAN / REP-SIN-CGK-IST-VIE.

Jeg spurte da om det ikke skulle være 165k og hun kanskje hadde regnet feil pga Singapore.
    Og jovisst, det hadde jeg rett i, så da ble det løst :)

Egentlig litt komisk dette, men vi kjenner jo mange eksempler på akkurat denne problemstillingen...

Insomnia4u liker dette
  2. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Gratulerer med tur, men denne må det da være mulig å forbedre… Legg gjerne ut ønskede datoer, så kan forumet hjelpe deg med litt optimalisering om du vil :) Babyer fortjener kun det beste! ;)

3. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,938
    Bonuspoeng:
    293
    Ja jeg betalte 165 000 uten noen form for diskusjon.
    Synes det er en flott reiserute med både Singapore og EVA.
    Viste den til min eldste datter og hun spurte om hvorfor vi ikke kunne reise mer direkte ..

Hun flyttet hjemmefra lenge før denne galskapen begynte ..

AirMags, RoadKing, Are and 1 other person like this.
  4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Du får henvise til det spørsmålet når champisen er servert :D

Sunnfjordingen and Eddie47 like this.
  5. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    357
    Bonuspoeng:
    63
    Det samme sa de hos SAS, at jeg kan kansellere på søndag. Skulle gjøre det nå og da står det på nettsiden
    "Dessverre er det ikke mulig å endre eller kansellere bestillingen din fordi det er for kort tid til avreise eller fordi du har allerede startet reisen."
    ?! :eek: og telefonen er så klart stengt. ifølge kundeservice om jeg kansellerer i morgen får jeg ikke poeng/CT tilbake. men nå er det umulig. noen med erfaring?

Samtale fra fredag:

28BF5ACB-A457-4E88-BB6B-313F7EC1CCAE.jpeg

gull telefon er fortsatt åpen, men det har jeg ikke tilgang til

Last edited: 19. febr 2023
  6. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,588
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

noen om vet om det er mulig å endre reise ruten dersom noen av poengene går ut på dato (i mai), og reisen er i Juni.

Vet at de er lost dersom man kansellerer hele greien.

7. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,743
    Bonuspoeng:
    183
    Kundeservice i USA holder åpent til 17:00 EST / 23:00 CET.

https://www.sas.no/kundeservice/kontakt/

8. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,743
    Bonuspoeng:
    183
    Utgåtte poeng går tapt ved ombooking.

SVG_flyer liker dette
  9. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    357
    Bonuspoeng:
    63
    ok da kan jeg prøve å ringe USA.
    kommer de ellers til å nekte meg kansellering i morgen, selv om jeg har bilde fra deres info, eller må de forholde seg til det? fikk samme beskjed på telefon. Norsk kundeservice

10. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,743
    Bonuspoeng:
    183
    Spørs hvor langt man kommer når betingelsene sier "virkedag". I praksis betyr det at man må forholde seg til kundeservices åpningstider om reisen ikke kan avbestilles på nett.

11. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    357
    Bonuspoeng:
    63
    greia er at reisen kunne avbestilles på nett i løpet at ettermiddagen, men ikke senere.
    og så ringte jeg og skrev kundeservice på fredag for å sjekke det med "virkedag" og fikk svar begge steder søndag 23.59. Og siden jeg har bilde tenker jeg at jeg har en sak, men vet ikke hvordan det egentlig fungerer i slike situasjoner

12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,971
    Bonuspoeng:
    293
    Du får bare ringe og forklare. Hvis de fortsatt nekter kan du sende inn claim med ditt skjermbilde. Hvis de fortsatt sier nei og du mener du har ditt på det rene er det flyklagenemnda som gjelder.

13. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,653
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!
    Angående poeng som utløper og nylig blitt diamant.

Scenario: Hvis man har blitt diamant etter at en poengreise har blitt booket og man bestemmer seg for å avbestille/endre denne.

Siden man var gull og poengene skulle løpe ut inneværende år, vil man etter "ny" status kunne få endre denne med poengene som er brukt. Eller faller de inn under den forrige statusen man hadde og poengene er tapt.

14. AirMags

AirMags Medlem

Likes mottatt:
    506
    Bonuspoeng:
    93
    Tok en kjapp titt på SQ ruten JFK-FRA ettersom jeg skal en kjapp helgetur til Unaiten i slutten av mars. Der har de jaggumeg ledig på hjemturen. Håper bare på en schedule change på mer enn de 15 minuttene jeg allerede har for da tror jeg returflighten med United til LHR ryker fort. Har enda ikke hatt gleden av å fly A380 og selvom jeg vil gjerne oppleve United Polaris så tar jeg heller en A380 og lar Polaris være til en annen gang. Hvis ikke får jeg se om jeg får tatt meg en tur senere så jeg får prøvd SQ.
    Det er virkelig ikke enkelt å være bonusnisse. Har smittet mine kollegaer på jobb og sjefen gikk til anskaffelse av AmEx Elite da 100k bonusen var der. Han har nå lagt ut for alle kompisene sine på byen hver gang de er ute og drar kortet jevnt og trutt. Morsomt hvordan dette smitter videre.

Brukernavnet liker dette
  15. TMM

TMM Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Hei,

Har booket OSL-HAN t/r med poeng (og CT) da reisen ikke var tilgjengelig helt fra BOO i Star Alliance-bookingen. Hvordan er det å få lagt til tilslutning innenlands nå…? Vil tro det er bedre å få gjennomgående billett, om mulig, enn å bestille separat bonusreise for å komme seg til/fra OSL. Erfaringer?

16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,768
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge hverken CT eller poeng har gått ut og du ikke allerede har mer enn 6 flyvinger i bookingen så skal det ikke være noe problem

TMM liker dette
  17. Brukernavnet

Brukernavnet EBD

Likes mottatt:
    3,647
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk i dag lagt til SVG-CPH-FRA og LHR-SVG på en eksisterende CT-booking for 150 kr. Eneste utfordring er at en del LH Biz billetter som kommer opp i søk ikke nødvendigvis er tilgjengelig i kombinasjon med eksisterende billetter.

Jeg tenker det er en klar fordel med gjennomgående billett, og det koster mindre poeng enn to separate bookinger.

TMM liker dette
  18. nicolai

nicolai Medlem

Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    33
    Hvordan er CT SAS omkring "most reasonable route"? Jeg har tænkt at tage følgende: OSL -> FRA -> NYC (EWR/JFK) muligt jeg skal skifte flyplads for at komme direkte til GIG som er final destination

19. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,421
    Bonuspoeng:
    113
    Det tror jeg går helt fint.
    Jeg har en Open jaw booket for høsten OSL-ADD-EZE//SCL-YYZ-LHR-OSL i nåværende versjon, og hadde først returen SCL-YYZ-WAW-OSL. De gikk et par runder med seg selv før denne gikk igjennom, men det var ikke noe stort problem.

nicolai liker dette
  20. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,938
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde følgende Open Jaw i høst:
    TRD-OSL-LIS-REC / EZE-YYZ-CPH-BGO

nicolai liker dette

Del denne siden