Er det noen som har problemer med å finne billetter SQ nå? for ikke opp et eneste alternativ verken til eller fra Singapore.
Bare for å dobbelsjekke - har fått en mail fra SAS om schedule change på 50 min VIE-BKK med BR. I mailen står det: Should you wish to rebook your trip, you are welcome to contact us for assistance. If you prefer to cancel your trip and get a refund of your ticket, you can request this online via My bookings. Turen er bestilt med utgått CT, og jeg lurer på om det kanskje er noen poeng som er utgått også. Får jeg igjen CT og utgåtte poeng om jeg avbestiller reisen online?
Dersom SAS følger praksis innført under pandemien blir utgåtte poeng og CT tilbakeført med ny gyldighet om du velger å avbestille som følge av schedule change. Det er derimot uklart om 50 minutter er nok, gitt at reiseruten fortsatt er gyldig, så ville ringt inn for manuell behandling. Edit: utgåtte poeng må i alle tilfeller håndteres manuelt: https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt/ofte-stilte-sporsmal/?faq-category=corona-eurobonus&faq-search=
Sikkert smart å gjøre det ja selv om man skulle tro det var nok siden de åpner opp for at man kan kansellere online å få refusjon.
Ikke verre enn et potensielt gebyr for endring. Og hvis det er en flight du uansett trenger som tilknytning, er vel gebyret til å leve med, selv om gratis var bedre
Husker jeg hadde en krangler med SAS ang. dette for noen år siden .. De har (hadde) to ulike tekster som omhandlet dette. Den ene kunne tolkes som at under 24 timer var OK og den andre som at over 24 timer ikke var OK. Så hva da med en layover/stopover som er nøyaktig 24 timer ..? Min var akkurat det og flere agenter mente derfor det ikke var OK. Etter flere runder fikk jeg det tilslutt godkjent av en som tolket den andre teksten som gjeldende
Jeg fikk nettopp gjort om en reise til og fra samme destinasjon på en utgått CT der endringen bare var 15 min. Så hvis du fortsatt skal ha reisen så burde det gå. Om du vil kansellere den så tror jeg andre har svart på det allerede. Stryk hele. SAS trakk tilbake endringen min så jeg fikk den ikke godkjent og nå er SQ borte...
Jeg fikk nå svar fra SAS Customer Care på dette: Problemstillingen var at agenten ikke kunne legge til en returreise til en enveis SAS Bonus reise, noe som førte til at jeg betalte 8 400 poeng for mye ved å booke to enveis reiser. Jeg fikk samtlige 8 400 poeng erstattet, så det var absolutt lønnsomt å klage på dette her.
Hvis dette er sommerferie turen med stor S, så ville jeg nok hatt en backup plan. Ble overrasket når det dukket opp billetter selv. At de planlegger å fly hver dag i sommer, noe som vil kreve 2 av4stk A350 de har i dag virker det litt urealistisk. Jeg vil tro at noe mer realistisk vil være ruteplanen de nå ser ut til å kjøre i slutten av Mars og April, med 2-3 turer i uken utenom russisk luftrom Samtidig er det jo rart de slipper award for hver dag om de vet at ruteplan ikke er gjennomførbar.. så time will show..
Det blir heldigvis ikke den store sommerferien...jeg flyr jo så mye uansett at jeg kan leve med om turen kanselleres. Men Tokyo hadde nok vært fristende. Tror du at SAS nå bare flyr til HND, selv om krigen ikke tar slutt? Slik jeg forstår det var det jo det som er grunnen til at alt til HND ble kansellert frem til mars?
SAS leier inn to stk A330 fra Hi Fly for sommeren. Dette frigjør kanskje nok kapasitet til at to-tre A350-maskiner kan dedikeres til Tokyo og Shanghai?
De gjorde en endring forrige uke, hele Mai er kansellert, men Mars og April ble endret fra hver dag til 2-3 dager i uken. Jeg har selv billetter i påska og fikk flyttet hjemreise en dag frem fordi opprinnelig dato ble kansellert. Den nye rutetabellen for Mars/April finnes i Experflyer, og inne på cph.dk så finner du de samme flyvningene under ankomst og avganger. SAS kundeservice har også bekreftet at de skal fly disse flyvningene( i den grad Kundeservice er til å stole på) Så det er mye som tyder på at ruten startes begrenset opp igjen fra slutten av Mars
@themichael ringte du eller på nett? jeg lurer på om man kan bestille på nett CPH-HND-CPH for å så ringe og legge til en TRD-CPH feks? og er det samme som SA reiser, 24t maks? eller bedre å bestille online CPH-HND-CPH og i tillegg TRD-CPH for å sikre seg billetten og så ringe for at de skal samle flyvningene?
Interessant. Vet man hvilke ruter disse A330 fra Hi Fly brukes på? Må dem sees som en nedgradering fra den vanlige SAS A330 Business kabinen?
Jeg fikk uten problemer booke dette på web. Men det var bare få dator tilgjengelig (jeg tror 6. og 15. juni for utreise, plus to datoer senere i året). Resten har jeg dessverre ikke kunnskap nok.
Dersom ønsket kombinasjon ikke dukker opp på nett bør du ringe inn for å unngå endringsgebyr på 750kr per passasjer. På interkontinentale reiser med SAS er det tillatt med stopp på over 24t på veien.
Fint at det er litt bonus ledig til HND nå, håper ruta går som planlagt. Jeg fant to billetter i sommer på perfekt avreisedato. Ville egentlig ha AES-CPH-HND, men siden AES-CPH kun går på ettermiddagen, dukket ikke denne opp som et alternativ med utreise dagen før. Bestilte derfor OSL-CPH-HND i stedet for å sikre meg billettene (redd for at de skulle forsvinne, kun denne datoen som var aktuell), og forsøkte å ringe kundeservice rett etterpå for å endre til AES-CPH med argumentasjon på at det ikke gikk an å bestille online, men der var det ingen mulighet for endring uten å enten kansellere med risiko for at de ikke kom tilbake, eller betale 1500kr i gebyr. Er EBG. Regner med det såpass strengt nå med de nye reglene og at det ikke er så mye vits i å forsøke agentrulett? Burde sikkert ringt inn bestillinga i utgangspunktet i stedet for å bestille online med "feil" tilslutningsfly, men turte ikke å ta sjansen og lever godt med utreise fra OSL selv om det er litt unødvendig.
Er det CT-booking er endringsgebyret 150kr pr billett. Når det gjelder vanlige Eurobonusbilletter er det 750kr pr billett i endringsgebyr. Agentrullett tviler jeg på hjelper siden det er tydelig annonsert utad og ganske sikkert pushet mange memo til agentene. Alltid vanskelig avveining når en vil kapre gode billetter. Om det kommer en kansellering eller endring på billetten kan du selv ringe inn og endre kostnadsfritt (involuntary change).
Takk for svar. Er enig i vurderinga. Det er tydelig kommunisert med endringsgebyr og jeg visste det da jeg bestilte, men hadde en liten forhåpning om at det kunne være goodwill når billetten som ønskes ikke er tilgjengelig for onlinebestilling og man ringer nesten umiddelbart etter at bestillinga er lagt inn. Hadde nok gått fint om jeg ringte inn bestillinga først, det får jeg gjøre neste gang når jeg har tid til å ta sjansen på det Uansett fornøyd med å ha sikra billettene, håper folk snapper opp det som er. Fortsatt en del tilgjengelig på andre datoer i sommer og tidlig høst.
Det er vel ingen ved sine fulle fem som tror at SAS kommer til å fly over Russland i nærmeste fremtid?