Fikk nei av sas på å legge til en Ct på allerede eksisterende booking - husker jeg feil at det var mulig før?
Fekk i kveld booka, KTM-CCU-SIN-FRA alt i biz første flight med AI. Resten med SQ. Poengprisen var 150 000 poeng + CT. 150 000 poeng var ikkje det rart dette er einvegs booking så skulle vel vore 84 000 poeng? Avgifter dog var kun 394,- per person... Så veldig merkelig dette? Endringar på gang? Har sendt mail til diamantmailen.
Når jeg booket en CT-reise for kort tid siden, forsvant LH for agenten når hun la til FRA-SIN først. Når jeg ba henne ta bort denne og søke LH først kom business opp. Noe som stemmer med andres erfaring her. Veldig glad jeg husket den posten herifra, agenten ante ikke hva som foregikk. Det er jo ulempen om en først sikrer seg long haul og så endrer/legger til short haul feeder flighter.
Ja, husker å ha lest det samme, men ville ikke ta risiko på å booke long-haul på nytt. I følge SAS-søket er det også ledig direkte SVG-FRA i begge klasser den dagen, men den avgangen kunne ikke agenten(e) se i det hele tatt.
Ja, høres ut som surr. Ting tyder på at poengberegningen gjøres semimanuelt, så sikkert plottet inn KTM-SIN//SIN-FRA i verktøyet.
I SAS' FAQ om Star Alliance Award Trips står følgende: What are the transit and stopover rules? The transit time cannot not exceed 10 hours and stopovers (transit lasting more than 24 hours) are not permitted. Har tidligere hatt en forståelse av at 24 timer er ok. Jeg har nå en booking med 21 timers transit/stopover(?) som jeg har lagt inn med vilje, men ble usikker nå om det er mulig? Har opplevd tull med Star Bonus før på reise, så vil unngå boardingpass krøll en time før avgang.
Dette er ruskete farvann, og ikke noen kan svare sikkert (inkl SAS ) Men poengene går tilbake til kontoen din, nesten på sekundet, først i det du avbestiller. Og når du er diamant når poengene kommer tilbake, løper generelt aldri poengene ut på dato. Så jeg vil anta at de i praksis ender opp med å få en ny levetid. Men her er det som sagt usikkert.
Har 20+ reiser med Stop overs over 10 timer. Og 3-4stk aktive i appen med stopp over mellom 10 og 24 timer. Har aldri lest at noen har fått nei på å booke det her inne. Men har selv fått nei på typ 24 timer og 1 minutt.
Transit vs Layover vs Stopover A layover is a stop that lasts less than 24 hours, while a stopover lasts 24 hours or more. On the other hand, Transit is simply the act of returning to the same aircraft after your layover at the airport. A traveler in transit is expected to continue his journey on the same airline, flight, and boarding pass. The term transit should not be confused with the term ‘transfer’, which requires the traveler to change planes or airlines.
Takk. Ser for øvrig også at FAQ sier at "Transit time cannot not", så her er det definisjonene jeg har rotet med.
Vilket betyr at forum burde bruke termen layover i stedet for som jeg feks over som brukte stop over på den mellomlandingen som skjer på veien til en destinasjon.
Svarer meg selv på denne. Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på å se om jeg fikk lov til å endre hjemreisen. Det kom en mail for en tid tilbake der flighten fra ZRH ble flyttet tilbake 15 minutter. Da jeg ringte inn nå så fikk jeg beskjed om at det var lov til å endre ruten (!!!!!) men da vi skulle se om vi fant flighten fra JFK til FRA så fant vi den ikke. Den ligger tilgjengelig i systemet til SAS. Spørsmålet er om jeg skal vente noen dager og høre eller om jeg skal gå for HUACA? Noen som har hatt problemer med å finne flighter med SQ nå som det endelig er åpnet for det?
Jeg svarer meg selv igjen på denne. Tok en titt på sidene til SAS igjen og fant flighten JFK - FRA med SQ og tenkte jeg skulle se om jeg fikk valgt den ettersom CT telefonen ikke klarte å finne den isted. Jeg kom gjennom og kunne betale, men så fikk jeg en kunde og glemte hele siden så den timet seg ut. Når jeg så gikk for å sjekke oversikten min over flighter så jeg at den hadde dukket opp og den hadde fått et bookingnummer selvom den aldri var blitt fullført eller betalt. Da ringte jeg inn igjen med håp om at neste på CT telefonen kunne hjelpe meg. Utrolig nok så kunne han det! Det gikk og han så flighten først når jeg ga han det nye bookingnummeret på bestillingen jeg bare hadde prøvebestilt. Han måtte ringe EB telefonen og de gav han tommel opp for å flytte over den bookingen jeg hadde laget og kvitte seg med UA flyet jeg egentlig hadde til LHR og videre til OSL for å heller legge opp ny rute med SQ i A380 fra JFK til FRA også hjem til OSL. Jeg må si jeg gleder meg stort og det var litt morsomt at dette var en "måte" å få de til å finne en flight som de egentlig ikke klarte å finne i sitt eget system. Awardfares sliter også med å se flighten så det er nok fler som har det problemet. Da burde min "løsning" fungere til dere andre som sliter med dette. Første gang med 747 i fjor i F med LH og nå første gang med A380 i SQ! Dette blir så sykt morsomt!
Har lest litt fram og tilbake tidligere om å få SAS til å åpne opp award-seter innenlands/intra skandinavia for connection til lengre flygninger og lurer på om det er noe som praktiseres (lengre)? Har sett på en flight fra CPH 11.45, men ingenting tilgjengelig på tidligflightene fra Bergen og har ikke mulighet til å reise dagen i forveien. Noen sjanse for at de vil åpne opp eller er det glemmesak?
Hvis du er EBD eller EBG er det jo alltids mulig å ringe direkte-linjen og spørre. Selv fikk jeg det (som EBD) i november i fjor til ARN fra OSL, men tror ikke sjansen er enorm sånn jevnt over. Et triks, som alltid, er selvsagt å ringe igjen og treffe en ny agent. Men også å ringe når det er et par dager før avgang og SAS vet mer detaljer om det er masse ledige seter på flyet uansett.
Jeg har spurt SAS om dette tre ganger siste ukene (EBG), svaret deres er: NEI! Både på telefon og epost. De sier at det overhodet ikke er mulig og at de aldri gjør det, selv om jeg vet om flere som har fått det gjennom.