Hvis en har litt tid og poeng er jo dette en mulig posisjonering for å få flyttet en MC nivå 4 booking over til en *A reise og mulig revenue billett. Eventuelt er det varmt og hyggelig med ferie i Tokyo i sommer
Nå er det vel ikke bruk av CT som avgjør størrelsen på endringsgebyret. Om en CT er benyttet til en SAS Bonusreise, er det fortsatt 750kr.
Fikk booket CPH-HND t/r i Biz for to pers i sommer. Søkte også OSL-HND men da kom ikke Biz opp. Sjekket etterpå OSL-CPH t/r og det er ledig i Plus. 1) Koster det 750,- x2 å legge til OSL i begge retninger eller 150,- x 2 i endringsgebyr? 2) Billettene fra/til OSL var tilgjengelige da jeg kommet fra CPH. Burde få lagt til OSL uten kost da nettsiden ikke lot meg booke det?
Men er det den typen + intra skandinaviske billetter som kan lettes til en long-haul eller de som er synlige for egen booking men ikke for booking med en annet segment eller i ettertid? I såfall bør du ikke booke online, men ringe inn og få søkt opp de korte segmentene før du får lagt til long haul.
Er det noe sjanse for at SAS planlegger å fly rundt Russland sånn som andre selskaper gjør? Ser at det er satt opp 13,5 time flytid østover i sommer (og 14 timer tilbake), så vidt jeg kan se har det pleid å ligge på rundt 10,5-11 timer tidligere?
Det var det jeg trodde. Fikk inntrykk av at flere er usikre på om flygningene kommer til å gå som planlagt, men siden de la ut masse bonustilgjengelighet i dag og har justert reisetidene, så må jo det bety at de har bestemt seg for å fly omveien, ikke kansellere som de har gjort i vinter. Er vel nevnt i en annen tråd at de har leid inn to ekstra maskiner for å få det til å gå opp. Men nå er vi vel litt off-topic, ville bare nevne dette med oppsatte lengre reisetider.
Beste hadde selvsagt vært å ringe inn, men det ble litt sånn "stress" når jeg så at billettene var ledig og ikke ville miste de.. Jeg hater at det må være sånn. At en må stresse og dermed ikke gjøre en god booking når billettene først er ledig ..
HiFly er nok en vesentlig nedgradering. Jeg ville unngått ruter med SAS i sommer hvor disse kan bli satt inn.
HiFly har ørten forskjellige A330, men alle er nok en nedgradering fra hva SAS har i dag. En rask titt viser at det stort sett er færre C seter og ingen Premium Eco, så her er det mange som mest sannsynlig vil bli nedgradert https://hifly.aero/fleet/a330/
Ringte SAS USA (Skandinavia stenger jo kl. 19 for oss EBS’er) for noen minutter siden. Forklarte at jeg ikke hadde fått booket OSL-CPH-HND tidligere i dag fordi OSL-CPH hadde avreise dagen før. Spurte pent om den meget hyggelige engelske damen (stasjonert på Kypros) kunne legge OSL-CPH og CPH-OSL til bookingen. Og det kunne hun. Kun endring av skatter. Poeng det samme og ingen snakk om gebyr. Måtte selvsagt sendes til EB-avdelingen for billettering, så nå er det bare å krysse fingrene Hvis dette funker blir det 6 dager i Tokyo i slutten av juni for 11-åringen og meg
Det har vi gode eksempler på at vi ikke kan det. Utallige eksempler på de som har ringt inn og spurt om å få booket om det vi vet det blir kansellering, som blir møtt med slike garantier om at flyet kommer til å gå. Eller de som fikk beskjed om at de måtte møte opp minst 3 timer før avgang på første flight når de skulle til USA, selv om det første flyet var 06 TRD-OSL....
Jeg ringte angående kansellert SAS-fly og fikk booka om til et annet med WF .. og mens jeg var på telefon med agenten ble det også kansellert. (Så tilfeldigvis på tavla akkurat da..) Han fikset det kjapt og enkelt ved å booke om igjen, men de har ingen anelse om hva som kommer til å gå eller ikke før det trykkes gjennom i systemet.
Så på ett annet fora i dag at noen hadde stillt kundeservice spørsmål om hvorfor flyvninger mellom CPH-HND til sommeren hadde forsvunnet ca. annenhverdag fra i dag til i går. Hadde fått beskjed om at de var utsolgt
Det er gøy, men det er sånn det ser ut for et utrent øye. Alle klassene settes til 0 i tilgjengelighet.
Dere diskuterer 2 forskjellige scenarioer. En ren sas bonusreise bestilt på sas.no er gebyret på 750,- og en ren sas bonusreise bestilt på https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/ er gebyret for endring 150,-.