Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan stemme siden ombooking ved schedule change skjer etter andre regler enn en vanlig ombooking. Det blir ikke trukket nye poeng og du blir ikke belastet for endring i avgifter. Og siden en endring til business innebærer en endring i betalte poeng så får du et problem..

En mulighet er kanskje å høre om agenten på grunn av schedule change kan kansellere reisen din helt, refundere avgifter (inkl servicegebyr på 450) og forlenge gyldigheten til CT. Da får jo CT ny gyldighet og det burde ikke være noe problem å snappe opp setene i business hvis de fortsatt er der.

Maggie, Insomnia4u and trygveat like this.
  2. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar! Jeg ringte inn igjen og fikk samme svar, men agenten sa jeg kunne gjøre ombookingen jeg ønsket, men da måtte jeg bruke nye vouchers som ikke var utgått. Jeg spurte om jeg ved å bruke nye vouchers, da kunne få forlenget de gamle utgåtte vouchersene i en måned slik som man kan ved kansellering. Det visste han ikke, men skulle sjekke med EB-avdelingen. Deretter kom han tilbake og sa da at jeg kunne gjøre endringen jeg ønsket likevel, og bare bruke de gamle vouchers. Deretter gjorde han endringene jeg ønsket. Det hører med til historien at jeg endret fra eco i Star Alliance til Business/Plus med SAS på en avgang med svært mange ledige business billetter. Jeg tenkte kanskje at dette kan være årsaken til at jeg fikk lov til å gjøre dette. Det svarer seg vel økonomisk for SAS å la meg fly med dem i et halvtomt fly i stedet for å sende meg med andre flyselskap. Ikke vet jeg. Nå venter jeg bare på at billettene skal utstedes, så jeg slipper ikke jubelen løs enda... Hvor lenge er det vanlig å måtte vente? :)

Insomnia4u liker dette
  3. AirMags

AirMags Medlem

Likes mottatt:
    506
    Bonuspoeng:
    93
    Er Schedule Changen på over eller under 1 time?

Jeg fikk også lov til å bytte når det bare var en endring på 15 min, men fikk etter to dager beskjed om at det ikke var lov.

4. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis en som er på samme point sharing som meg får en CT, kommer det opp på min side også? Sånn at vi kan samle CT og bestille fra samme konto

5. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Har hatt fp4 en liten stund nå og finner virkelig ingen reiser med den fordelen.

Er det noe jeg går glipp av? Spesielle tidspunkter man må sjekke? Noen annen måte enn via bonus reiser-siden hos SAS?

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,154
    Bonuspoeng:
    293
    Nei. Kun den som har tjent opp CT som har tilgang til den.

7. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,139
    Bonuspoeng:
    93
    FP4 gjelder jo kun SAS, så eneste måten å søke er SAS, eventuelt Awardhacks sitt SAS-søk. Men hva søker du etter? Business interkontinentalt er det rift om, men du kan finne noe.

8. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Takk. Hvis jeg ringer for å bestille en CT reise til 4stk og vil legge til min CT og en som kone har opptjent, kan de bruke begge?
    Regner med at svaret er nei, men men

9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,618
    Bonuspoeng:
    183
    En litt dreven agent vil kunne trekke CT + tilhørende poeng fra to kontoer, og med point sharing vil alt gå fra samme pott.

XIII liker dette
  10. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    om dette er ganske sannsynlig kunne jeg bestille AmEx til kone og vi kunne bruke det, mens jeg er i 6 mnd karentene. kan jo få håpe på det og leve livet på kanten :D

11. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg finner ingen business transatlantisk, har du noen tips på hvordan jeg finner de?

12. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    2,139
    Bonuspoeng:
    93
    Finner flere ledige til feks New York og Chicago nå i mars fra Oslo. Jeg ville startet på Awardhacks.se, lagt inn ønsket antall billetter og cirka tidsrom. Begynn med å søke én vei. Så søker du opp datoene på sas.no etterpå.

13. Nurse82

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Endringen er på nesten 4 timer, så jeg håper det går gjennom :)

AirMags liker dette
  14. Nurse82

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Oppdatering: Jeg fikk utstedt billetter i dag. Så da fikk jeg altså lov til å booke om billetter med utgått CT pga schedule change på nesten 4 timer, til en annen klasse (endring fra eco til biz). Jeg ble trukket litt mer poeng, og får en del avgifter i retur. Jeg må legge til at jeg booket om til SAS, og mistenker at det gjorde utslaget ift at de lot meg gjøre dette. Lenge leve agentruletten!!

15. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Har en retur TRD-BGO som jeg gjerne skulle bytta til tidligere avgang.
    Denne er booka som vanlig bonus, før endringsgebyr ble innført.
    (Mye mulig på en kampanje, men booka om grunnet en sas kansellering tidligere uten rekalkulasjon)
    Er det mulig å bytte nå det ikke er rene bonus igjen?
    Pr i dag koster min flight 53120, og den jeg ønsker 20120. Kan også være villig til å bytte til go billett på 11004 for å få det gjennom.

hva tror dere? E6C7A023-E3B0-42A0-8A7B-CD71078C6DAB.jpeg

16. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    2,139
    Bonuspoeng:
    93
    Det må være ledige rene bonusbilletter for å endre. Men du kan jo avbestille og booke på ny, men selvsagt til de prisene som er ordinære billetter for poeng.

17. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Det jeg var redd for.
    Ingen diamant fordeler der altså? ….

18. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Ringte inn i dag og spurte, da det var 3 ledige i plus og ingen i go.
    Fikk en haug med tyvarr og ikke mulig.
    Han kunne booke om 2 og 2, eller 3stk men altså ikke alle 4.
    «Ok, book om 3 da, så kjøper jeg en go billett til meg selv. Hadde bare håpt dere kunne ordne litt for en diamond som begge parter tjener på.»
    Vent litt så skal jeg høre med supervisor……

Hei; det kom just en kansellering på den flighten så du kan få booke alle 4 om.

Ordna seg det, men kunne jo bare sagt st de åpnet et sete til meg. Hadde jo vært en bedre service føler jeg isteden for å late som?
    Anyways; happy jeg:)

19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat den forklaringen tror jeg ingenting på .. Litt for tilfeldig.

20. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg hadde en lignende sak, ringte inn etter å ha booked på nett først. Lagte en claim, etter å ha blitt "enig" med agenten om det som ikke kunne gjøre noe, og etter to måneder får jeg følgende tilbake (forkortet):

I read your concern and would like to inform you that amendment fee is non-refundable. Hence, I regret to inform you that we cannot comply your request.
    Hvor jeg svarer:

Dear SAS, Thank you for your reply. I understand that normally amendment fees are non-refundable. However, this was a booking that was not available to book online. In such cases, amendment fees do not apply. Please re-evaluate your decision.
    Får da tilbake dagen etter:

I have reviewed your case and our answer remain the same. I am sorry to say that we cannot reach an agreement in this matter. Kindly consider this as our final answer in this case.

Have a great day.
    Computer says no. Eller rettere sagt, viljen says no.

Nordlands and AirMags like this.

Del denne siden